۳۹۶۷۹۳
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

راز اسم سیستم عامل جدید گوگل چیست؟

در چند روز گذشته، اینترنت پر از شایعاتی پیرامون سیستم‌ عامل جدید گوگل شده بود. این سیستم عامل که ترکیبی از سیستم عامل اندروید و سیستم عامل کروم است، لقب آندرومدا را گرفته است.

وب سایت کلیک: در چند روز گذشته، اینترنت پر از شایعاتی پیرامون سیستم‌ عامل جدید گوگل شده بود. این سیستم عامل که ترکیبی از سیستم عامل اندروید و سیستم عامل کروم است، لقب آندرومدا را گرفته است.

طرفداران گوگل از این یکپارچگی هیجان زده هستند و توجه آن ها به انتظاراتی است که روزی از G بزرگ داشتند و فکر می کنند که به زودی این انتظارات برآورده خواهد شد. به نظر می رسد که توجه ها به سمت منحصر به فرد بودن این سیستم عامل است.
راز اسم سیستم عامل جدید گوگل چیست؟

طرفداران گوگل این همگرایی را به زودی جشن خواهند گرفت. اما آیا برای جشن گرفتن زود نیست؟ الان برای اظهار نظر در مورد برخی چیزها خیلی زود است و نمی توان در خصوص برآورده شدن یا نشدن انتظارات توسط این سیستم عامل جدید قضاوت کرد.

واقعا این زوج اندرومدا این روزها فضای اینترنت را از آن خود کرده است. همه چیز از Android Police شروع شد که براساس گزارش "دو منبع مستقل و قابل اعتماد" و یک گزارش که در اکتبر ۲۰۱۵ وال استریت منتشر کرد پایه گذاری شد.

از سویی دیگر، Chrome Unboxed ادعا می کند که احتمالا اندرومدا یک پروژه داخلی گوگل باشد که ممکن است هیچ گاه به نتیجه نرسد، یا حداقل آن سیستم عامل واحد و یکپارچه ای نباشد که همه در رویای خود به آن فکر می کنند. در هر صورت، قضاوت نابجا نخواهیم کرد که این سیستم عامل واقعی است یا رویاست، ولی با توجه به آنچه تصور می شود می تواند واقعی باشد.

سیستم عامل کروم و اندروید دو چیز متفاوت هستند. یکی کلود محور است که مستلزم استفاده از یک مرورگر وب برای دسترسی به مجموعه ای از اپلیکیشن های آنلاین و برنامه های روی سخت افزارهای نه چندان قدرتمند است، در حالی که دیگری کاملا در مورد اپلیکیشن هایی است که باید دانلود و بر روی همان دستگاه نصب شود است.

مدتی گوگل به دنبال هر دو رویکرد بود، چرا که نمی دانست کدام یک می تواند موفق تر باشد. به هر حال، با استفاده روز افزون از اندروید، گوگل از آن به بعد تصمیم گرفت که یک پشتیبان بومی برای اپلیکیشن های اندروید در سیستم عامل کروم بسازد. با این دستپخت گوگل، کاربران سیستم عامل دسکتاپ به اکوسیستم گسترده خود از طریق فروشگاه گوگل پلی دسترسی دارند.

اکنون، اگر شایعات جدید که به گوش می رسد به خوبی پیش برود، اندرومدیا ممکن است بسیار بزرگتر از یک ابتکار بلندپروازانه به چشم بخورد و ویژگی های کروم در اندرود قابل دسترسی باشد و نه بالعکس. و این به طور بالقوه می تواند پایان سیستم عامل کروم باشد و آغازی برای ورود اندروید به محیط دسکتاپ باشد.

طبق Android Police، پیکسل ۳ گوگل ، موسوم به Bison، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ منتشر می شود ولی در کروم بوک عرضه نمی شود، ولی به عنوان یک رقیب تمام عیار برای دستگاه های عرضه شده توسط مایکروسافت و اپل است.

طبق شایعاتی که وجود دارد، Bison حالت tablet را پشتیبانی می کند و به این معناست که می تواند یک دستگاه مبدل در سری های یوگای لنوو باشد. یا حتی یک دستگاه منفصل، مانند سرفیس بوک مایکروسافت باشد. در هر صورت، به احتمال زیاد این اتفاقات، مانند حرکت نرم افزارهای مبتنی بر وب از جلو یه سمت عقب است که یک سیستم عامل کامل تر و مستقل ارائه شود.

یک گزارش اخیر از Wired در مورد وضعیت آینده کروم بوک ها می گوید که، اکنون گوگل به شدت هر کروم بوکی مانند GPS، NFC، قطب نما، شتاب سنج، تشخیص اثر انگشت و فشار سنج را که قبلا در لپتاپ ها قبلا مورد استفاده بود، از قطعات گوشی های هوشمند شناخته است. ولی اپلیکیشن های اندروید، که الهام بخش تولید کنندگان مختلف هستند که دستگاه ها رو به جلو حرکت کنند، سازگار شوند و به فرم های مختلف در زمینه های گوناگون مورد استفاده قرار گیرند.

قرار دادن همه این ویژگی ها در یک لپتاپ معمولی به نظر تکراری به نظر می رسد، ولی خیلی جالب تراست اگر دستگاه با یک سیستم عامل سراسری اجرا شود که برای لپتاپ، گوشی هوشمند، تبلت ها و رایانه های شخصی طراحی شده است. آنچه گزارش شده است و در شایعات مختلف به نظر می رسد، این است که یک تبدیل از ۲ در ۱ ایجاد خواهد شد. آنچه مسلم است، این است که گوگل با ایده اندروید برای فعالیت های چند وظیفه ای بازی می کند، همانطور که در حالت چند پنچره ای نوقا دیده شد.

اکنون چندان جالب به نظر نمی رسد که این ویژگی محدود به گوشی های همراه و فبلت باشد ولی اگر تصویر متفاوتی از وضعیت داشته باشیم، خیلی بزرگتر فکر می کنیم. مثل Pixel-C-bigger یا بیشتر.

اگر گوگل سعی در این دارد که سیستم عامل دسکتاپ را با اندروید قدرت بخشد، این مورد می تواند استخری از نرم افزارهای مختلف از موبایل را در دسکتاپ در اختیار کاربر قرار دهد و یک تجربه جالب از سوئیچ بین دستگاه ها خواهد بود.

ظاهرا مردم خیلی هیجان زده شده اند و به نظر می رسد که اگر یکپارچگی دستگاه ها اتفاق افتد، بیش از حد انتظار آن ها است. مایکروسافت مدتی است که در حال آزمایش این خصوصیت با پلت فرم سراسری ویندوز یا UWP است تا به توسعه دهندگان امکان ایجاد اپلیکیشن هایی که قابلیت اجرا روی دستگاه های مختلف داشته باشند را بدهد و اپلیکیشن ها توانایی سازگاری با اندازه های مختلف صفحه نمایش بر روی دستکاه مختلف را داشته باشند. اما موفقیت با محدودیت هایی مواجه است، آیا گوگل راهی بهتر می اندیشد؟

معاون ارشد اندروید در گوگل اعلام کرد که امروز ۸ سال زودتر، اندروید ۸ خود را اعلام می کنیم.

آیا منظورش گوشی های پیکسلی است؟ نه! احتمالا گوگل چیزی بزرگتر در آستین دارد که ۸ سال زودتر اعلام می کند. سیستم عاملی که آینده اندروید را واقعا دگرگون خواهد کرد!

در حال حاضر اسم رمز "اندرومدا"، جدای از واقعیت که چند حرف اندروید را دارد، اما معنای مبهمی دارد. شاید به صور فلکی اندرومدیا اشاره دارد. ممکن است اینگونه باشد!!! اندرومدا در نیمکره شما قابل رویت است و توسط سه ستاره درخشان α ، β و γ قابل شناسایی است. این سه ستاره تقریبا در یک خط کامل هستند. این ها می توانند نماد هایی از پلت فرم اصلی اندرومدا باشند، سه ستون! دستگاه های تلفن همراه، کامپیوتر و دستگاه های ترکیبی. این ها مواردی است که فقط به ذهن می رسند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج