جاباما
۳۹۶۸۷۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

فرمانده ناجا خبر داد

افزایش ۲۰ درصدی کشفیات موادمخدر

فرمانده نیروی انتظامی از دستگاه قضایی خواست که مجازات محرومیت‌های اجتماعی را بر هنجارشکنان در نظر بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: سردار حسین اشتری در همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب و نظامی کشور، روسای کل دادگستری‌ها و سازمان قضایی نیروهای مسلح که در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه کشفیات موادمخدر تاکنون ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: این موضوع از جهاتی خوب و از جنبه‌هایی نیز بد است متاسفانه در حال حاضر در آشپزخانه‌های منازل و با امکانات جزئی و از طریق آموزش‌های اینترنتی، مواد مخدر صنعتی ساخته می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در این موضوع باید اقدام جدی صورت گیرد زیرا آسیب اعتیاد بسیار جدی است، تصریح کرد: عزم جهادی و انقلابی برای پیشگیری و مقابله باید داشته باشیم، هماهنگی قوه قضائیه منجر به اقتدار و امنیت در کشور می‌شود، هر قدر این هماهنگی‌ها بیشتر شود تاثیرات بهتری را برای جامعه شاهد هستیم بسیاری از کشورها در خصوص امنیت و با آسیب‌های اجتماعی بر همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تاکید می‌کنند، دستگاه‌های دیگر در این دو موضوع نقش دارند، اما نقش این دو دستگاه مهم‌تر است.
وی با بیان اینکه در موضوع آسیب‌های اجتماعی سه جلسه با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: ایشان در این جلسات فرمودند 20 سال برای انجام این اقدامات عقب هستیم و تمام مسئولان از این صحبت شرمنده شدند.

اشتری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی مطرح شده در این جلسات، عنوان کرد: طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و موضوعات اخلاقی مهم‌ترین معضلات و آسیب‌های اجتماعی هستند، اعتیاد و مشکلات مربوط به آن امروز به عنوان یکی از معضلات مهم جامعه مطرح است که تاثیرات منفی زیادی دارد.

وی ریشه بسیاری از جرائم را اعتیاد دانست و افزود: نیروی انتظامی به این دلیل با جرائم مشهود به صورت مستقیم برخورد می‌کند، درصد بالایی از جرائمی که اتفاق می‌افتد مربوط به اعتیاد است، بیش از 50 درصد سرقت‌های خرد را معتادان انجام می‌دهند و بیشتر زندانیان در حوزه جرائم مواد مخدر و اعتیاد هستند.

اشتری خاطرنشان کرد: وقوع قتل‌ها، تجاوز به عنف، سرقت‌های مسلحانه ریشه در اعتیاد دارد و آسیب‌شناسی‌هایی که صورت گرفته تاکنون موثر نبوده است.

وی با ارائه پیشنهادی برای تشکیل شورای هماهنگی میان مجموعه نیروی انتظامی و دادستان و روسای دادگستری در هر استان، گفت: این شوراها با محوریت دستگاه قضایی تشکیل شود و تلاش خود را برای پیشگیری از جرم و موضوعات مرتبط با آن بگذارد.
اشتری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق کالا و سوخت، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری معتقد هستند که باید با قاچاق به شدت برخورد شود. برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل یکی از مهم‌ترین اقدامات مبارزه با قاچاق است. برای مبارزه با قاچاق کالا و سوخت باید هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه به وجود آمده و به خصوص با قاچاق کالا در شهرهای مرزی برخورد قاطعی صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی و غیر فرهنگی مشکلاتی وجود دارد، یادآور شد: دستگاه قضایی باید برای افراد هنجارشکن محدودیت‌های اجتماعی مانند ضبط گذرنامه و ... را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به فعالیت 3000 کلانتری و پاسگاه انتظامی، اظهار کرد: 1700 کلانتری و 1300 پاسگاه نیروی انتظامی در کشور فعال هستند که این واحدها بیش از 50 درصد مراجعات قضایی را انجام می‌دهند.

اشتری به راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتری‌ها اشاره و اظهار کرد: از ۲۵۰ هزار پرونده که به مراکز مشاوره اعزام شده بیش از ۷۲ درصد آن‌ها به صلح منجر شده است، لذا مردم برای حل مشکلات خود به این مراکز نیاز دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maryamgooran

      نمیدونم این نظرات رومسؤلین میخونن یانه!؟ولی بهتون التماس میکنم خیلی بیشتراین موادروجدی بگیریدچون آینده مملکت درخطره،پسرمن معتاده وزندگیمون فناشده خداکمکتون کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج