۳۹۷۱۴۴
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

راه برای صادرات کشمش ایران باز شد

اتحادیه اروپا ۱۲۰ هزار تن کشمش ترکیه را به دلیل مشکلات بهداشتی و باقیمانده سموم کشاورزی برگشت زد که این امر شرایط صادرات ۱۵۰ هزار تن کشمش ایران را تسهیل می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: محمدعلی طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار در پاسخ به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر باقی ماندن کشمش کشاورزان از سال گذشته در انبارها گفت: حدود ۸۰۰ هزار تن کشمش توسط ایران،‌ ترکیه‌، یونان، آمریکا، چین‌، هند،‌ تولید می‌شود که ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن آن مربوط به ایران است.

وی افزود: ۲۰۰ هزار تن کشمش در سال جاری در کشور تولید می‌شود که ۷۰ هزار تن آن باید در بازار داخلی کشور مصرف و مابقی آن صادر شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال گذشته ۱۱۳ هزار تن کشمش ایران صادر شده است که در ۵ ماهه سال جاری نیز ۳۴ هزار تن کشمش صادر شده است و در ادامه سال باید حداقل ۱۵۰ هزار تن کشمش ایران صادر شود.

طهماسبی تصریح کرد: بر اساس کشمشی که در ۵ ماهه سال جاری صادر شده است دیگر کشمشی از سال گذشته در انبارها باقی نمانده اما تولید مناسب (۲۰۰ هزار تنی سال جاری) باید به هر نحو شده صادر شود.

وی گفت: در محصولاتی باغی مانند کشمش، پسته و زعفران می‌توان آنها را در انبار نگهداری و انبارداریهای لازم را انجام داد و یک باره نباید آنها را در بازارهای صادراتی عرضه داشت زیرا این امر منجر به برهم خوردن قیمت آن در بازارهای صادراتی می‌شود.

وی گفت: ۱۲۰ هزار تن از کشمش ترکیه به دلیل مشکلات بهداشتی از اتحادیه اروپا برگشت خورده است که این امر شرایط صادرات کشمش ایران را بهبود می‌بخشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: میزان باقیمانده سموم به کشمشهای ترکیه بالاتر از استانداردهای اروپا بود که این امر شرایط مناسبی برای کشمشهای تولیدی و باقیمانده ایران فراهم می‌کند.

طهماسبی با تاکید بر اینکه بازار صادراتی کشمش در دنیا به شدت رقابتی است گفت: شرایط صادرات کشمش و سایر محصولات باغی ایران در حال باز شدن است که موقعیت پس از برجام به آن کمک می‌کند.

۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انگور در سال جاری تولید شد

وی در پایان گفت: در سال جاری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انگور در کشور تولید شده است که با توجه به این رقم از تولید قیمت آن در بازار داخلی کاهش یافته است و تمایل کشاورزان به تبدیل آنها به کشمش را بیشتر کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حیدری کاشمر مزده

      با سلام
      فقط همش وعده میدهند
      باغدار انگور بیچاره شدند با این وضع بازار
      خدا به دادمون برسه

    • کامبیز

      اونم صادر کنید و جیب یه مشت پولدار رو پر تر کنید...... بعد بجاش کشمش چینی که مثلا از فضولات پرندگان یا مثلا از پسماند های چینی تهیه میشه رو وارد مملکت کنید و اسمش بزارید تجارت جهانی.....

    • بدون نام

      بابا ول كنيد اين حرفارو پرسپوليس باخت ;(

    • احمد خزاعیان

      دروغه.انبارها از پارسال هنوز پر است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج