۳۹۷۸۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اجرای تعزیه در ۲۰ ایستگاه مترو در ایام محرم

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در ایام عزاداری سالار شهیدان در شهر زیر زمینی خبرداد.

خبرگزاری میزان: سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در ایام عزاداری سالار شهیدان در شهر زیر زمینی خبرداد.
محمد بنی حسن گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ویژه برنامه‌هایی در ایستگاه‌های مترو اجرا می‌شود که از آن جمله می‌توان به اجرای سرود، نمایش، تعزیه و نقالی خوانی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تعزیه از جمله قدیمی‌ترین نمایش‌های آیینی- مذهبی ایران است اظهار کرد: از مهمترین ویژگی‌های تعزیه مردمی بودن این هنر است. این نمایش هرسال در ایام محرم در ایستگاه‌های منتخب برپا می‌شود و امسال هم از اول تا دوازدهم محرم تعزیه خوانی در ۲۰ ایستگاه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به برپا شدن خیمه‌های حسینی در مترو تهران اشاره کرد و گفت: طرح خیمه‌های حسینی با حضور ۴۰ تن از بانوان و آقایان روحانی که آماده پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی مسافران هستند، در این ایام اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو همچنین از برگزاری ویژه برنامه‌ای در روز عاشورا و تاسوعا در ایستگاه ۱۵ خرداد خبر داد و افزود: هدف از اجرای این برنامه‌ها آشنایی مسافران با قیام حضرت ابا عبدالله و یادآوری وقایع اتفاق افتاده در محرم ۶۱ هجری قمری و افزایش سطح باورهای دینی و اعتقادی است.

وی در ادامه از انجام فضاسازی‌های متناسب با ایام محرم و صفر و پخش تیزر در نمایشگرهای قطار خبر داد و گفت: از ابتدای محرم تمام ایستگاه‌های مترو رنگ بوی حسینی به خود می‌گیرد.

بنی حسن همچنین به برپایی نمایشگاه عکس و پوستر ویژه ماه محرم در ۲۰ ایستگاه منتخب مترو اشاره و تصریح کرد: تلاش ما این است تا با برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، اجرای گروه سرود همسرایان در ۲۵ ایستگاه منتخب مترو و سایر برنامه‌های فرهنگی فضای معنوی پرباری را برای مسافران فراهم کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج