۳۹۷۹۷۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نمایش «شیار ۱۴۳» در اسپانیا

به مناسبت هفته دفاع مقدس، فیلم ایرانی «شیار ۱۴۳» در سینما (Dore) فیلمو تک مادرید به نمایش درآمد.

خبرگزاری صبا: به مناسبت هفته دفاع مقدس، فیلم ایرانی «شیار ۱۴۳» در سینما (Dore) فیلمو تک مادرید به نمایش درآمد.

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و به مناسبت بزرگداشت سالگرد هفته دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت‌های فرزندان ایران‌زمین، فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» با حضور فدایی فرد، سفیر و علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی‌ ایران و جمع کثیری از اسپانیایی‌های علاقه‌مند و ایرانیان مقیم در سینما دوره (Dore) فیلمو تک مادرید به نمایش درآمد.

در این مراسم که با همکاری خانه آسیا و فیلموتک وزارت فرهنگ، جوانان و ورزش اسپانیا صورت گرفت، دفاع مقدس و سینمای ایران و ژانر دفاع مقدس و نقش زنان در این سینما معرفی شد.

در ابتدای این مراسم، خانم مننه گرس، رییس بخش فرهنگی و نمایشگاهی خانه آسیا ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران به معرفی سینمای ایران پرداخت و گفت: سینمای ایران برای خانه آسیا اهمیت زیادی دارد که در این راستا، با همکاری‌های انجام شده توسط رایزنی در سال گذشته ۹ فیلم ایرانی در فستیوال بین‌المللی فیلم آسیا شرکت کرد.

وی با اشاره به موضوع جنگ عراق علیه ایران، آن را سبب تدوین و تهیه فیلم‌های مختلف در ژانر مخصوص به خود (دفاع مقدس) در ایران معرفی کرد و حضور برجسته زنان هنرمند ایرانی را در این خصوص ستود.

رییس بخش فرهنگی و نمایشگاهی خانه آسیا ضمن معرفی کارگردان فیلم خانم نرگس آبیار، وی را نمونه یک هنرمند برجسته زن ایرانی دانست که در این فیلم به شایستگی هنر خود را عرضه کرده است.

وی همچنین افزود: فکر می‌کنم تعداد سینماگران زن طبق آمار بیش از تعداد مردان سینماگر در جمهوری اسلامی ایران باشند.

علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی‌ کشورمان در اسپانیا طی سخنانی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، موضوع هنر به دلیل ارزش‌های انسانی‌ و اعتقادی این انقلاب، بسیار مورد توجه واقع شد.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی رشته‌های مختلف هنری گسترش یافت و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی زیادی به وجود آمد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سینما یکی‌ از این رشته‌های هنری است که بعد از انقلاب، رشد مضاعفی داشت، تصریح کرد: امروزه، سینمای ایران به عنوان سینمای نجیب بر پهنه جهانی‌ شناخته شده و جوایز بسیار زیادی را در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی از آن خودش کرده است.

وی با اشاره به اینکه فیلم شیار ۱۴۳، ساخت یک هنرمند زن ایرانی است، گفت: هنر بهترین ابزار برای بیان اعتقادات و آرزوهاست و سینما یکی‌ از قوی‌ترین این ابزارها است.

در پایان این مراسم، خانم زهرا رضی، کارشناس سینما با بیان توضیحاتی در خصوص جایگاه سینمای ایران به ویژگی‌های این سینما پرداخت. وی در سخنان خود با اشاره به تاریخچه سینما در ایران به تفاوت‌های آن با قبل از انقلاب پرداخت و در این خصوص نقش زنان را نیز در سینما تبیین کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج