۳۹۷۹۹۳
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

حداد عادل: طلاق موجب ده‌ها فساد می شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طلاق به عنوان یک ناهنجاری موجب ده‌ ها فساد خواهد شد.

خبرگزاری مهر: جلسه صد و بیست و سوم شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد. در این جلسه که به ادامه بررسی رشته درسی «خانواده و سلامت جنسی» اختصاص داشت، ابعاد فرهنگی و تربیتی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر غلامعلی حداد عادل در این جلسه طی سخنانی با اشاره به لزوم اجراء کامل قوانین و مقررات مصوب در حوزه آموزش عالی گفت: آنچه که مهم است اجرای بهینه مقررات و قوانینی است که توسط نهادهای مسئول تصویب می‌شود.

وی افزود: وضع و تصویب قوانین و مقررات مانند به دنیا آوردن کودک است و اجرای این قوانین و مقررات مانند تربیت این کودک است و اگر نهادی نتواند قانون مصوب خود را اجرایی کند، بهتر است اصلاً قانون وضع نکند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که جامعه و کشورمان از منظر اخلاق جنسی با ناهنجاری‌ مواجه است و گسترش طلاق و کاهش ازدواج یکی از مصادیق این ناهنجاری است.

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» بارها نسبت به کنترل و کاهش نرخ طلاق اصرار فرموده‌اند.

وی افزود: این ناهنجاری‌ها مستمک دشمنان انقلاب و اسلام برای تضعیف و تخریب وجهه انقلاب اسلامی شده است.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: طلاق به عنوان یک ناهنجاری موجد و موجب ده‌ ها فساد جنسی، اقتصادی و... خواهد شد و برای مهار مشکل باید یک جهاد مقدس شکل گیرد.

دکتر حداد عادل با اشاره به نقش و جایگاه خانواده در دین مبین اسلام گفت: با تجربه بیش از ۳ دهه که از حضور در تعلیم و تربیت دارم به جرأت می‌گویم فروپاشی خانواده به فروپاشی دینی می‌انجامد.

وی افزود: خانواده متدین می‌تواند از یک انسان متدین تربیت کند و اگر تربیت دینی و خانواده صورت نگیرد در نهادهای دیگر مانند آموزش و پرورش اگر این تربیت محال نباشد، قطعاً بسیار دشوار است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: نباید مشکلات و معضلات اخلاقی جامعه را انکار و پنهان کرد بلکه باید مانند یک طبیب دلسوز این معضلات را درمان کرد.

پس از سخنان دکتر حداد عادل، دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به راه‌اندازی این رشته در مقطع دکتری، دقت بیشتر در سرفصل‌ها و محتویات ارائه شده در این برنامه درسی را خواستار شد.

دکتر شریعتی نیاسر همچنین از تشکیل کارگروه مشترک بین وزارتخانه‌های علوم و بهداشت به منظور تعیین تکلیف رشته «روانشناسی بالینی» خبر داد.

در انتهای جلسه نیز اعلام شد راه‌اندازی رشته جامعه شناسی دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد در جلسه شورای برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطف کنید علتهای طلاق را از دید خودتان نه از دید مردم و امار واقعی هم بیان کنید

    • بدون نام

      باید طلاق ممنوع شود. اگر هم مردی در زندگی با همسرش مشکل دارد میتواند چهار زن دیگر بگیرد یا تعداد نامحدودی زن صیغه کند. چه نیازی به طلاق است

    • بدون نام

      بیکاری جوانان باعث فساد میگردد

    • زنبق دره

      طلاق عامل هزاران مشکل اجتماعی، مادر که فاسد شد، جامعه فاسد میشه.

    • بدون نام

      7.40 دقیقه اگه طلاق از طرف زن باشه اونموقع چیکارکنیم

    • بدون نام

      طلاق از طرف زن باشه؟ شرعا و قانونا زن حق طلاق نداره

    • بدون نام

      بابا جناب زنبق دره کارشناس میگه دها شما میگید هزارها. شما دیگه کی هستی

    • دریا

      خانومای عزیز با با این کامنتهای شرم آوری که بعضی آقایون میزارن بهتره اصلا با مرد ایرانی ازدواج نکنید. وگر هم خوتستید حتما حق طلاقو ازش بگیرید تا با این بی شرمی و وقاحت جرات نکنه بیاد کامنت بزاره 1000 زن صیغه کنید. اگر اینطوریه ما هم خیلی دوست داریم با 2000 مرد زندگی کنیم. تنوع داره دیگه! وقتی به مذکر جماعت بها بدی همین میشه

    • حسن

      اگرصلاق ازطرف زن باشه مردیه زن دیگه بگیره تااون زن به هاطر زن دومی بماندبازپنجاه درصدجواب میده

    • بدون نام

      هر کس نظر خودشو داره؟؟ خدا نکنه آشیانه یا زندگی کسی از هم بپاشه انشاالله همه در کمال آرامش و آسایش در کنار هم زندگی کنند با بچه بازی زندگیشونو از دست ندن درد بدیست و بقول زنبق دره هزار و یک مشکل داره تنهایی سخته بدترین همسر بهترین همسر رویه زمینه پس سعی کنیم بسازیمش و نگهش داریم در نهایت نتونستیم بقول دوستمون طلاق نگیریم بزاریم همسرمون زن بگیره ما هم در کنارش زندگی کنیم این بد نیست که دوستمون جبهه گرفت که اون دوست داره منم دوست دارم دوست عزیزم برای زنان در تمام ادیان دو شوهری منع شده ما نمیتونیم پس بزاریم شوهرمون راحت باشه ما هم در کنارش با فرزندانمون راحت زندگی کنیم طلاق تا کنون مشکلی و حل نکرده چه بسا دچار مشکلات زیادی کرده بعد از طلاق همه پشیمون میشن ایکاش اون سختی و بجون میخریدیم اینطور گرفتار نمیشدیم اگر از نظر مالی همسر مون ميتونه کس دیگری رو هم تامین کنه چرا نه؟ از تنهایی و تو سر زدن و ووو که بهتره با اون دوستمون موافقم این بهتر از طلاقه زنی هم که دوست داره تلافی کنه تنوع میخواد بهتره هيچوقت ازدواج نکنه اسم زن یا مادر رو خودش نزاره بره پیه عشقش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج