۳۹۸۰۹۲
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

عذرخواهی یالثارات فایده ای ندارد

اصولا هنرپیشگان و هنرمندان، خاصه در غرب، از نظر رعایت ارزش ها، هنجارها و رعایت اخلاقیات ضعیف هستند. در ایران نیز تا قبل از انقلاب بدین گونه بود. این در حالی است که در عصر ما، وضعیت بهتر است.

قرایی مقدم جامعه شناس در آرمان نوشت:اصولا هنرپیشگان و هنرمندان، خاصه در غرب، از نظر رعایت ارزش ها، هنجارها و رعایت اخلاقیات ضعیف هستند. در ایران نیز تا قبل از انقلاب بدین گونه بود. این در حالی است که در عصر ما، وضعیت بهتر است. اما اینکه بگوییم موضوع فرهنگ و رعایت هنجارها به مسأله حادی بدل شده است، نکته‌ای است که باید در آن اندیشه بسیار کرد. اینکه عده‌ای به خود اجازه دهند و به هنرمند ناسزا بگویند و سپس معذرت‌خواهی کنند، موضوعی مشکل آفرین است.
این اقدام بدان معناست که با زبان عذرخواهی، حرکت زشت خود را تأیید کرده‌اند. نگارنده معتقد است این مسأله با عذرخواهی حل نخواهد شد. این افراد باید فکر دیگری درباره هنرمندان نمایند. آزادی فکری این نیست که برخی به خود اجازه دهند فحش و ناسزا بگویند و بعد از آن، معذرت خواهی کنند. چنین اظهاراتی که شبیه به سخنان چند روز پیش آقای حسن عباسی درباره ملت‌های دیگر است، اساسا نباید بیان شود که بعد از آن، گوینده‌های آن سخنان به عذر خواهی رو بیاورند. افرادی که چنین اظهاراتی را بیان می‌کنند، به نوعی شاگردان یک جریان هستند. مطالبی که روزگاری شعبان بی مخ مطرح می‌کرد، امروز این افراد در یک سایه امن مطرح می‌کنند.
آنها شروع به فحاشی می‌کنند و گوینده این مطالب را تأیید می‌کنند. این یک نوع الیگارشی عقیدتی و فکری است که به فردی هجوم می‌برد و فردی را تخریب می‌کنند، برایش شایعه می‌سازند و در مقابل افراد دیگری در یک حاشیه امن، شروع به تکرار این رفتار می‌کنند و در پاسخ به اینکه چرا این عمل را انجام می‌دهند، پاسخ می‌دهند که اگر بد است چرا فلان آقا گفت؟! پس حتما مساله‌ای وجود دارد.
چنین سخنان و اقدامات و رفتارهایی، تخریب ارزش ها و هنجارهای جامعه است. هنوز نمی توان پیشنهادی عملیاتی برای پایان دادن به این مسائل ارائه داد. چون جامعه امروز ما، ایدئولوژی زده است. بنابراین هر اقدامی که در هر سطحی صورت پذیرد، این افراد همچنان هستند. زندگی این افراد، از راه فحاشی و ناسزاگویی می‌گذرد. علت مسائل به وجود آمده در جامعه امروز، کاملا روشن است. وقتی سخن از اخلاق و قانون به میان می‌آید اما ضمانت اجرایی برای آن وجود ندارد، بدیهی است که نتیجه نخواهد داد. قانون در مقابل این افراد، چیزی جز یک نوشته نیست.
چرا باید در جامعه ما به سفارت عربستان یا انگلیس حمله شود و این مشکلات در جامعه به وجود بیاید؟! طبیعتا این گروه‌های ذی‌نفوذ و الیگارشی هستند که از پشت تحریک و پشتیبانی می‌شوند. به تدریج آگاه‌سازی رسانه ها باعث خواهد شد که این افراد مقداری به تعمق و تفکر فرو بروند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      یالثارات همیشه حق رو میگه واسه اینه به مذاق بعضیا خوش نمیاد

    • بدون نام

      بذارین یالثارات باشه واسه شیشه پاک کردن برند خوبیه !!!!..خخخ

    • بدون نام

      یک نشریه یکطرفه.... یک نشریه ناسالم و سراسر عقد و حسد و نفرت و کین .... یک نشریه تفرقه انداز وضد فرهنگ وضد زندگی ....

    • بدون نام

      مشکل اینه که ما فکر میکنیم با یک نشریه طرف هستیم در حالی که ان فقط یک شیپور کاغذی است !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج