۳۹۸۳۱۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

جشن شاعران طنز پرداز برای «ظریف»

مراسم رونمایی از کتاب «ابعاد ظریف مذاکرات» و شب شعر طنز با حضور وزیر امور خارجه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

خبرگزاری مهر: مراسم رونمایی از کتاب «ابعاد ظریف مذاکرات» و شب شعر طنز با حضور وزیر امور خارجه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

مراسم رونمایی از کتاب «ابعاد ظریف مذاکرات» عصر امروز با حضور وزیر امور خارجه و جمعی از معاونان وی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
جشن شاعران طنز پرداز برای «ظریف»

سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و گردآورنده این کتاب به عنوان نخستین سخنران با اشاره به اینکه ایده این کتاب از زمان آغاز مذاکرات هسته ای ایران در ذهنش شکل گرفته، گفت: چهره های برجسته ای از کاریکاتوریست ها و شاعران طنز کشور در این اثر و شکل دادن به آن ایفای نقش کرده اند و مراسم امروز نیز به نوعی تجلیل از فعالیت آنها و نیز تیم مذاکره کننده به شمار می رود.

سجادی در ادامه پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این مراسم را قرائت کرد.

در ادامه مراسم، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی با بیان اینکه دیدن محمدجواد ظریف در هر حالتی خستگی را از تن به در می کند، گفت: هنر و هنرمندان در ایران و در هر شرایطی کارآمدی خود را ثابت کرده اند و به درستی به رویدادها واکنش نشان داده اند. در مورد موضوع برجام نیز با وجود خاص بودن این مسئله، هنرمندان توانستند به خوبی و درستی درباره آن به تولید اثر بپردازند و سازوکاری را پیدا کنند که مبدل به الگویی برای فعالیت هنری شود.

بخش قابل توجهی از این مراسم به شعرخوانی شاعران و طنزپردازان اختصاص داشت.

عبدالجبار کاکایی از جمله شاعرانی بود که برای شعرخوانی به تریبون دعوت شد.

کاکایی در سخنان کوتاه خود پیش از شعرخوانی عنوان کرد با وجود اینکه قطعه شعر طنزی را بعد از ماجرای برجام سروده است، اما به احترام خانواده شهدای هسته ای شعری را در وصف همسران شهدا قرائت می کند.

همچنین جمع دیگری از شاعران طنزپرداز از جمله سعید بیابانکی، مهدی استاد احمد، فرامرز ریحان صفت و… به قرائت اشعار خود در این مراسم پرداختند.

بخش دیگری از این نشست به سخنرانی کوتاه محمد جواد ظریف اختصاص یافت.

وی با تقدیر از خالقان این کتاب گفت: من شایسته این بزرگواری نیستم اما چنین بزرگواری در مردم ایران متبلور شده است و اگر نبود بزرگمنشی مردم و استقامت و درک و شعور و صبرشان، رسیدن به هیچ دستاوردی میسر نبود.

وی در همین زمینه، شهدا را برجسته ترین نمونه های استقامت و نماد فرهنگ شهادت در ایران نامید و گفت: در آثار شاعران طنزپرداز این مجموعه نیز چنین استقامتی موج می زند.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعه این روزها به گفتگوی سالم و شفاف توام با احترام نیاز دارد، گفت: اگر توان پذیرش نقد را داشته باشیم، در جامعه ای که مبنای آن دوستی است، نعمت های بسیاری از جمله نزدیک شدن قلب ها، نصیب ما خواهد شد، وگرنه در جنگ دائمی خواهیم زیست.

وی تصریح کرد: زبان ما و حال و هوای گفتار ما باید توام با مفاهمه و نقدپذیری باشد و چه زیباست که در این راه از زبان طنز نیز استفاده شود. به باور من، زبان هنر زبانی است که برای بیان هر پدیده ای قابل استفاده است و البته هیچ زبانی نیز وجود ندارد که در آن نوعی از هنر وجود نداشته باشد و با استفاده از همین زبان هنرمندانه است که دنیا می تواند به عمق فرهنگ ما پی برده و تصویر دروغی را که از ما در جهان ترسیم شده است را فراموش کند.

در پایان این مراسم، خانواده شهدای هسته ای کشور طی مراسمی با حضور محمدجواد ظریف و معاونان وی تجلیل شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در این سی و هفت سال اولین مرد بزرگ سیاست خارجی ایران که نامش در تاریخ به خوبی و وطن پرستی میماند درود بر شرف و انسانیتش بهت افتخار میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج