۳۹۸۳۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خیز بینوایان برای اسکار ۲۰۱۳

بینوایان بار دیگر به صحنه سینما آمد. ۲۵سال پس از اجرای نمایش موزیکال بینوایان در تئاتر برادوی که ایده اصلی ساخت این فیلم شد، ۱۵۰سال پس از چاپ کتاب ویکتور هوگو و ۱۸۰سال پس از انقلاب فرانسه که بستر اصلی حوادث داستان است.

همشهری آنلاین: بینوایان بار دیگر به صحنه سینما آمد. 25سال پس از اجرای نمایش موزیکال بینوایان در تئاتر برادوی که ایده اصلی ساخت این فیلم شد، 150سال پس از چاپ کتاب ویکتور هوگو و 180سال پس از انقلاب فرانسه که بستر اصلی حوادث داستان است شخصیت‌های داستان ویکتور هوگو این‌بار برپرده نقره‌ای ظاهر شده‌اند تا هم طرفداران ادبیات و هم دوستداران سینمای اقتباسی را به‌خود جلب کنند.

فیلم سینمایی بینوایان محصول 2012به‌کارگردانی تام هوپر- که در سال 2011با فیلم «سخنرانی پادشاه» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد -روز‌های آخر سال (در 25دسامبر) در آمریکا به اکران در آمد و قرار است در 11ژانویه 2013اکران آن در انگلستان آغاز شود. برای این فیلم که با بودجه 61میلیون دلاری ساخته شده کسب جوایز سینمایی زیادی را پیش‌بینی می‌کنند.

خیز بینوایان برای اسکار 2013

ساخت این اقتباس سینمایی موزیکال از داستان بینوایان در سال 1988گرفته شده و قرار بود آلن پارکر این فیلم را کارگردانی کند. کامرون مکینتاش تهیه‌کننده معروف تئاتر، پروژه ساخت فیلم را دنبال می‌کرد. ساخت فیلم مدتی مسکوت ماند تا اینکه در سال 2010رسما اعلام شد که تولید فیلم به‌زودی آغاز می‌شود. قرارداد با تام هوپر بسته و پس از مدتی نیز اعلام شد که هیوجکمن، راسل کرو و آن‌هاتاوی نقش‌های اصلی یعنی ژان والژان، ژاور و فانتین را بازی خواهند کرد. برای بازی در نقش فانتین کاندید‌اهای دیگری نیز از جمله کیت وینسلت، ماریون کوتیلارد و جسیکا بل مطرح شد اما سرانجام هاتاوی برای ایفای ‌این نقش انتخاب شد که برای بازی، موهای خود را تا ته کوتاه کرد. او در مورد این تغییر چهره گفت: اصلا فکر نمی‌کنم که قربانی شدم. این تغییرات خود یکی از جذابیت‌های بازیگری است.

فیلمبرداری در مارس 2012در انگلستان آغاز شد و هوپر هم از همان ابتدا اعلام کرد که این فیلم سه‌بعدی ساخته نمی‌شود. همچنین تمام قطعات موزیکال فیلم به‌طور زنده سر صحنه فیلمبرداری ضبط شدند. این شیوه هم برای کارگردان رضایت‌بخش بود هم برای بازیگران. هیوجکمن در این مورد گفت که این اجرای زنده خلاقیت بیشتری را به‌وجود آورده و حس بیشتر و واقعی‌تری را برای بازی به آنها می‌داد. علاوه بر این هیوجکمن و آن‌هاتاوی برای بازی در این فیلم حسابی لاغر شدند.

نقش کوزت جوان را آماندا زیفرید بازی می‌کند که تا مدت‌ها هم نقش کوزت و هم فانتین را تمرین می‌کرد تا اینکه سرانجام نقش کوزت به او رسید. آن‌هاتاوی برای به‌دست آوردن این نقش فانتین تلاش بسیاری کرد تا بتواند هوپر را راضی کند. جالب آنکه زمانی‌که بازی خود را در اکران ابتدایی این فیلم دید به‌شدت گریه کرد.

بازی هیوجکمن و راسل کرو دو بازیگر استرالیایی‌تبار نیز در مقابل هم جذابیت فیلم را دوچندان کرده است. در 15دقیقه اول فیلم چهره هیوجکمن به سختی قابل تشخیص است. این به‌خاطر گریم سنگینی است که او در دوران محکومیت خود در زندان دارد. فیلمنامه بینوایان اقتباس شده از رمان معروف نویسنده فرانسوی ویکتور هوگوست که به بی‌عدالتی‌های اجتماعی و فقر مردم فرانسه می‌پردازد. آلان بوبیل و ویلیام نیکلسون نویسنده فیلمنامه‌‌ گلادیاتور به همراه شش نویسنده دیگر این فیلمنامه را به رشته تحریر در آورده‌اند.

تاکنون چندین اقتباس سینمایی از این رمان مشهور ساخته شده‌است که ازجمله مهم‌ترین‌های آن می‌توان به بینوایان ساخته بیل اگوست که در سال ۱۹۹۸ و با حضور لیام‌نیسون، جفری‌راش و اما تورمن اکران شد و یا نسخه قدیمی‌تر آن که در سال ۱۹۳۵ و به کارگردانی ریچارد بولیسلاوسکی و با حضور فردریک مارچ ساخته شد، اشاره کرد. نخستین بار نیز چالز هوگو پسر ویکتور هوگو در سال 1863این داستان را بر صحنه تئاتر در فرانسه اجرا کرد. نخستین فیلم بلند سینمایی بینوایان نیز در سال 1909ساخته شد و به نمایش در آمد. همچنین اولین نسخه هالیوودی این فیلم در سال 1935ساخته شد که فردریک مارچ و چالز لافتون نقش والژان و ژاور را در آن بازی کردند.

نکته جالب توجه درباره پوستر منتشر شده توسط مسئولان سازنده بینوایان این است که با وجود حضور ستاره‌های فراوان در این فیلم سینمایی، مسئولان این پروژه تصمیم گرفته‌اند که عکس چهره ایزابل آلن، بازیگر خردسال این فیلم سینمایی روی پوستر نقش ببندد. ایزابل آلن در فیلم سینمایی بینوایان در نقش دوران خردسالی و کودکی کوزت بازی می‌کند. علت انتخاب او برای بازی در این نقش شباهت بسیارش به نخستین تصویری است که از این شخصیت کشیده شد.فیلم سینمایی بینوایان با استقبال خوبی از سوی منتقدین مواجه شده و تاکنون با 19 نامزدی جوایز معتبر سینمایی از جمله گلدن گلوب نام آن میان فیلم‌هایی چون «آرگو»، «لینکلن»، «مرشد» و «سی دقیقه پس از نیمه شب» به‌عنوان فیلمی مطرح در اسکار 2013نام برده می‌شود. باید دید آیا فیلم موزیکال بینوایان می‌تواند پس از حدود 10سال از موفقیت فیلم موزیکال شیکاگو برنده رقابت نفسگیر اسکار امسال باشد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج