۳۹۸۴۲۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شیب ملایم افزایش قیمت در بازار نفت

یک کارشناس حوزه انرژی با اشاره به آنکه در آینده نزدیک قیمت نفت به مرز ۶۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: بازار نفت در دو سال گذشته از ریل خود خارج شده بود که تصمیم اخیر اوپک و مشارکت غیراوپکی‌ها، قطار بازار نفت را به ریل باز می‌گرداند.

خبرگزاری میزان: محمدعلی خطیبی در رابطه با تاثیر تصمیم اخیر اوپک بر بازار نفت، اظهار کرد: تصمیم اخیر اعضای اوپک در اجلاس الجزایر یک نوع بازگشت به مدیریت عرضه است که این مهم در دو سال اخیر در بازار نفت رها شده بود.

وی افزود: اوپک به شرایط دو تا سه دهه گذشته خود مبنی بر تعیین یک سقف کلی باز خواهد گشت و قرار بر آن است جزئیات میزان سهمیه هر کشور در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد تا در جلسه آینده وزیران که در آذرماه برگزاری می‌شود به شور و گفت‌وگو گذاشته شود.

خطیبی تاکید کرد: نحوه اجرای تصمیم اخیر اعضای اوپک مبنی بر فریز نفتی نیاز به نظارت قابل توجهی دارد که اگر این تصمیم با کیفیت بسیار مناسب اجرایی شود می‌توان امید داشت که قیمت نفت با یک شیب ملایم روند صعودی را در پیش بگیرد.

این کارشناس حوزه انرژی با اشاره به اینکه اگر تصمیم اوپک به درستی در بازار اجرا نشود، اعتماد از بازار نفت رخت خواهد بست، افزود: با تصمیم اخیر اوپک مازاد عرضه در بازار از بین خواهد رفت و در اواخر سال آینده میلادی بازار نفت به تعادل عرضه و تقاضا دست پیدا کرده که در نهایت نفت ۶۰ دلاری را رقم خواهد زد.

وی در رابطه با مستثنی قرار گرفتن ایران در فریز نفتی، یادآور شد: مستثنی واقع شدن ایران به آن معنا نیست که سقف تولیدی برای ایران در نظر گرفته نشود، بلکه ایران تا زمانی که به سقف تولید گذشته خود دست پیدا کند می‌تواند میزان تولید فعلی خود را افزایش دهد و با دستیابی به میزان سقف تولید قبل از اعمال تحریم‌ها باید فریز نفتی را اجرایی کند.

خطیبی تاکید کرد: در زمان و شرایط فعلی فریز نفتی مثبت ارزیابی می‌شود و این فریز مشارکت غیراوپکی‌ها را به همراه دارد که پیش بینی می‌شود تصمیم اوپک و مشارکت غیراوپک ثبات را برای بازار نفت به همراه دارد.

این کارشناس حوزه انرژی در انتها گفت: در مجموع قیمت مناسبی در آینده نزدیک برای نفت می‌توان متصور بود و از سوی دیگر آشفتگی دو سال اخیر از بازار رخت خواهد بست و بازار نفت به گذشته خود باز می‌گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج