جاباما
۳۹۸۴۸۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جزئیات صدور کارت هوشمند درمان

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از ارتقای هتلینگ ۸ هزار تخت بیمارستانی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

خبرگزاری مهر: محمدعلی همتی در نشست خبری یکشنبه یازدهم مهر ماه در مورد طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی افزود: این طرح در راستای طرح تحول سلامت در سازمان اجرا می شود و تاکنون ستاد کشوری ارتقای هتلینگ بیمارستان را تشکیل داده و همچنین کتابی در این خصوص چاپ شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ بیمارستان سازمان مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: پس از ارزیابی مشخص شد که ۷۰ بیمارستان نیاز به ارتقا دارند که بر همین اساس نیز اولویت بندی های لازم صورت گرفت به طوری که از سال گذشته ۲۲ بیمارستان وارد طرح ارتقا هتلینگ شدند که قسمتی از کار انجام و مابقی آن نیز در سال جاری اجرایی می شود.

همتی گفت: در تهران این طرح در بیمارستان لبافی نژاد انجام شده است به طوری که نیازمندی های ۳۰ ساله بیمارستان و بیماران با اجرای آن مرتفع شده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه در سال جاری برای هتلینگ ۴۸ بیمارستان بودجه مصوب شده است گفت: این بودجه توسط هیات مدیره ابلاغ شده است.

همتی از تدوین و تصویب برنامه استراتژیک پنج ساله سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در قالب این برنامه، برنامه عملیاتی را نیز تدوین کرده ایم و خوشبختانه امسال در حوزه درمان تعداد زیادی برنامه عملیاتی داریم که یکی از آنها ارتقای هتلینگ است که بودجه آن نیز مصوب و ابلاغ شده است.

وی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای این طرح خبر داد و افزود: ۸ هزار تخت بیمارستانی با این اعتبار هتلینگ پیدا خواهند کرد.

به گفته همتی، رفع نیازهای بیماران و رتبه بندی بیمارستان ها از جمله اهداف این طرح است به طوری که تمامی بیمارستان های ملکی تا پایان سال سه ستاره می شوند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه ارتقا هتلینگ در ۴ محور انجام می شود گفت: محور اول، تاسیسات و ساختمان است به طوری که ساختمان های قدیمی و فرسوده مقاوم سازی و نوسازی می‌شوند. محور دوم تجهیزات بیمارستان و پزشکی است، محور سوم موضوعات رفاهی بیماران و همراهان است به طوری که برای استراحت همراهان مبلمان مناسب در نظر گرفته می شود و محور چهارم نیز بهداشت و نظافت فضای بیمارستان خواهد بود.

همتی گفت: در سال های آینده فاز دوم این طرح که بهبود فرآیند اداری و گردش کار بیمارستان و همچنین منابع انسانی بیمارستان است، اجرایی خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم تا پایان امسال جشن ارتقا هتلینگ تمامی بیمارستان های تامین اجتماعی را بگیریم و همچنین در رابطه با نگه‌داشت ارتقای هتلینگ نیز کتابی آماده چاپ است که به زودی مراحل نهایی آن طی خواهد شد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این طرح افزایش کیفیت خدمات و رضایت مندی بیماران اظهار داشت: موسسه عالی پژوهش میزان رضایت مندی افراد را در بیمارستان هایی که طرح ارتقای هتلینگ اجرا شده است سنجیده است و مشخص شده این میزان قابل توجه است و همچنین رضایت همکاران نیز برای اینکه در فضای آرامی کار کنند برای ما اهمیت زیادی دارد که این طرح توانسته این موضوع را برطرف کند.

همتی در مورد طرح حذف دفترچه های درمانی بیماران گفت: برای اجرایی شدن این طرح نیاز به چند فعالیت اجرایی و تامین زیرساخت های لازم داشتیم که در ابتدا سیستم HIS بیمارستانی را در تمامی بیمارستان های ملکی راه اندازی کردیم و در مرحله بعد زیرساخت های لازم را برای اجرایی شدن نسخه الکترونیک نیز آغاز کردیم به طوری که به صورت آزمایشی حذف دفترچه را از ماه های قبل در استان یزد آغاز کردیم و مرحله بعد نیز صدور کارت هوشمند بود که در این خصوص نیز این امکان فراهم شد تا کارت هوشمندی را طراحی کنیم که قابلیت نرم افزار NFC داشته باشد تا بتوان در موبایل هم از سیم کارت آن استفاده کرد.

به گفته وی، این امکان قبلا فراهم نبود و با استفاده از متخصصین توانستیم به این امکانات جدید دست پیدا کنیم و در حال حاضر در دو مرکز آزادی و کلینیک ابوریحان حذف دفترچه برای بیماران اجرایی می شود و بر اساس زمان بندی انجام شده تا پایان شهریور سال آینده در تمامی مراکز ملکی دفترچه بیمه هست و از کارت هوشمند استفاده خواهد شد.

همتی گفت: با ارائه کارت هوشمند هیچ خدمتی که در گذشته به بیماران ارائه می شد حذف و یا کاهش پیدا نخواهد کرد و فقط این کارت جایگزین دفترچه می شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس برنامه ریزی های مدونی که شرکت رایتل انجام داده آمادگی این وجود دارد که کارت ها تا پایان سال ارائه شود و همه بیمه شدگان در یک فاصله زمانی مشخص و با اعلام سازمان مراجعه و دفترچه ها را تحویل و کارت را دریافت خواهند کرد.

همتی به مزیت های کارت هوشمند اشاره کرد و گفت: عدم استفاده سایرین از کارت به جز بیماران، عدم انجام آزمایش های تکراری و کاهش خطاهای پزشکی از جمله مزیت های کارت هوشمند درمان است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله بعدی بر اساس همکاری با وزارت بهداشت و سایر مراکز غیرملکی استفاده از کارت هوشمند درمان در مراکز غیرملکی و بیمارستان های خصوصی توسعه پیدا خواهد کرد اما فعلا حذف دفترچه فقط در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی اتفاق می افتد.

همتی تاکید کرد: با توسعه زیرساخت ها در مراکز درمانی به جز تامین اجتماعی تا پایان شهریور سال ۹۷ کارت هوشمند با حذف دفترچه در سایر مراکز نیز استفاده خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج