۳۹۸۸۲۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دعوای سیاسی بر سر پوستر یک فیلم

فیلم علمی ـ تخیلی ـ حادثه ای جدید ایمی ادامز آمریکایی که «رسیدن» نام دارد، یک دعوای سیاسی تازه در هنگ کنگ که سالها است با دولت چین به عنوان قیم خود جدل های آشکار و نهان دارد، به راه انداخته است.

روزنامه بانی فیلم: فیلم علمی ـ تخیلی ـ حادثه ای جدید ایمی ادامز آمریکایی که «رسیدن» نام دارد، یک دعوای سیاسی تازه در هنگ کنگ که سالها است با دولت چین به عنوان قیم خود جدل های آشکار و نهان دارد، به راه انداخته است. فیلم درباره هجوم فضایی ها به چین و تسخیر شهر پر سکنه شانگهای توسط آنها است اما در پوستر فیلم به گونه ای عمل شده که فضای هنگ کنگ نمودی آشکار به اندازه یک منطقه و برج مشهور شهر شانگهای دارد و به محض پخش پوسترهای فیلم در هنگ کنگ شکایت و پیام گذاری مردم معترض روی صفحات مختلف فضاهای مجازی آغاز شد. در این پیام ها اشاره شده که سرمایه گذاران و سازندگان فیلم می خواسته اند با سوء استفاده از بازارهای بین المللی تر هنگ کنگ برای خودشان و چینی ها کیسه ای پرپول تر بسازند.
دعوای سیاسی بر سر پوستر یک فیلم
در یکی از اظهارنظرها از سوی مردی به نام آلن چان آمده است: اگر نمی خواهید به مردم هنگ کنگ احترام بگذارید، بهتر است که فیلم تان را هم در اینجا ارائه نکنید. یک فرد دیگر نیز این پست را گذاشت: تنها راه، اخراج کسی است که این طرح تبلیغاتی را ترسیم کرده است زیرا کار او یک ضد تبلیغ آشکار بر علیه ما هنگ کنگی ها است. در سایر پست ها و کامنت ها نیز افراد مختلف حتی پرسیده اند که چرا باید بر اساس داستان، فضایی ها در هنگ کنگ و یا در مکانی با نشانه ها و استعاره های آن فرود بیایند. آنها به چین و هنگ کنگ آمده اند که چه بکنند؟

مسایل فوق با آمیخته شدن با فضای انتخابات درون شهری در هنگ کنگ طی آخرین روزهای شهریور ماه تبدیل به یک اسلحه سیاسی شده است و مردم هنگ کنگ معتقدند که استفاده از تصاویری شبیه به نمادها و فضا و پس زمینه هنگ کنگ اهداف خاصی را تعقیب می کرده و شاید مخالفان استقلال هنگ کنگ می خواسته اند از یک طریق تازه این کشور را سرکوب تبلیغاتی کنند و هویت آن را مغشوش سازند و محل تعارض های مختلف قرار بدهند.
دعوای سیاسی بر سر پوستر یک فیلم

در این میان چین وان کان که در انتخابات اخیر شرکت کرد کوشید در عین تایید عوامل تولید فیلم «Arrival» عده ای دیگر و فرصت طلبان سیاسی را مسئول سوء استفاده از این فیلم و پوستر آن معرفی کند. وی گفت: هم رُمانی که فیلم از روی آن اقتباس شده و هم عوامل تولید فیلم شامل دنیس ویله نوو کارگردان و بازیگران به سرکردگی ایمی آدامز و جره می رنر کارشان را حرفه ای و موفق انجام داده اند اما سوء استفاده چی های سیاسی پشت این فیلم پنهان شده و اهداف ویژه موردنظر خود را تعقیب می کنند. به واقع همه چیز با این پوستر جهت دار و خلاف منطق و واقعیت از بین رفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج