۳۹۸۹۴۳
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

نمایشی با نگاه به جنایات «مرد ژله‌ای»

نمایش "پنج ثانیه برف" جدیدترین کار گروه تئاتر "مشق" به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی است که اجراهای عمومی خود را از ۲۵ مهرماه در تالار حافظ آغاز می‌کند.

هنرآنلاین: نمایش "پنج ثانیه برف" جدیدترین کار گروه تئاتر "مشق" به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی است که اجراهای عمومی خود را از ۲۵ مهرماه در تالار حافظ آغاز می‌کند. مرتضی میرمنتظمی با بیان توضیحاتی در مورد نحوه شکل‌گیری این اجرا به ما گفت: به مانند سایر کارهایم ایده‌ اجرایی و طرح یک خطی داشتم که با همراهی عباس جمالی نوشته و با حضور بازیگران و طراحان کامل شد.
نمایشی با نگاه به جنایات «مرد ژله‌ای»

او بیان کرد: این نمایش روایت‌گر داستان پنج زن است که در تهران زندگی می‌کنند و حادثه مشترکی برای همه آنها رخ می‌دهد. طرح اولیه من در مورد قتل بود که به پیشنهاد عباس جمالی به سراغ داستان "مرد ژله‌ای" در شیراز رفتیم. کارهایی که او انجام داده بود به این طرح نزدیک بود و بنابراین از آن بهره بردیم.

میرمنتظمی اظهار کرد: نگاه مستندگونه به این اجرا نداشتیم و تنها روایت آن زنان برای‌مان اهمیت داشت؛ داستان "مرد ژله‌ایی" تنها بستری است که ما از آن وام گرفته‌ایم.

کارگردان نمایش p۲ توضیح داد: ما نمایش‌هایی را که به این شکل کار شده بودند و به مسائل اجتماعی می‌پرداختند را مورد بحث و بررسی قرار دادیم تا این کار مانند آنها نشود. بیشتر این آثار به سمت مستند اجتماعی رفته بودند تا بتوانند موضوعات‌شان را مطرح کنند، ما به این سمت نرفتیم. این پنج زن مهم‌اند که ساخته و پرداخته ذهن ما هستند. رفتن به سمت مستند نیازمند انجام کارهای دیگری مانند تحقیق و پژوهش بود.

میرمنتظمی در رابطه با اجرای این نمایش اظهار کرد: من تلاش دارم تا نسبت به خودم و کارهایی که قبلا انجام داده‌ام متفاوت عمل کنم و سراغ کارهای جدید برویم. در این کار هم خطا وجود خواهد داشت. ممکن است کاری که اکنون انجام می‌دهیم پیش از این توسط هنرمندان دیگری در داخل و خارج از ایران تجربه شده باشد؛ اما همینطور که قبلا تاکید کردم این روند نسبت به آثار پیشین ماست. در این کار هم بر اساس متن، طراحی جدیدی داریم.

نمایش "پنج ثانیه برف" به نویسندگی عباس جمالی و کارگردانی مرتضی میرمنتظمی از ۲۵ مهر تا ۱۵ آبان ماه در تالار حافظ به صحنه می‌رود. رویا تیموریان، فرشته صدرعرفایی، آزاده صمدی، سپیده صباغ، سارا لاهوت و عباس جمالی بازیگران این نمایش‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج