۳۹۸۹۹۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

تام کلانسی، نویسنده مشهور را بیشتر بشناسید

تام کلانسی، نویسنده مطرح رمان‌های بسیار پرفروش تریلرهای نظامی و جاسوسی در ۶۶ سالگی از دنیا رفت. او به خاطر شرح دقیق جزییات جاسوس‌بازی و همچنین ابزار و ادوات جنگی در رمان‌هایش بسیار مشهور بود.

وب‌سایت کافه سینما: تام کلانسی، نویسنده مطرح رمان‌های بسیار پرفروش تریلرهای نظامی و جاسوسی در ۶۶ سالگی از دنیا رفت. او به خاطر شرح دقیق جزییات جاسوس‌بازی و همچنین ابزار و ادوات جنگی در رمان‌هایش بسیار مشهور بود. کلانسی نویسنده رمان‌های پرفروشی از جمله شکار اکتبر سرخ و بازی‌های میهن‌پرستانه بود که مورد اقتباس برای سینما نیز قرار گرفتند و بسیاری از او به عنوان موثرترین فرد در میان ناشران نام می‌بردند.
تام کلانسی، نویسنده مشهور را بیشتر بشناسید
نام او در طول سه دهه فعالیتش همواره خوانندگان بسیاری را جلب می‌کرد و برندش در صنایع مختلف از جمله فیلمسازی، ساخت بازی‌های ویدیویی و برنامه‌های تلویزیونی به شدت معتبر بود. او ۱۷ رمان بسیار پرفروش برای نیویورک تایمز نوشته بود و یکی از مشهورترین مخلوق‌هایش جک رایان، یک مامور میهن‌پرست CIA که بعدها به سوی سیاست گرویده بود که در بیش از دو جین رمان و ۵ فیلم سینمایی که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموع تمامی ترس‌ها و کاردینال کرملین اشاره کرد دیده می‌شد. یکی از دلایل شهرت این کاراکتر تغییراتی بود که او به موازات سال‌های زندگی حرفه‌ای کلانسی، از حضور در جنگ سرد تا نبردهای ضدتروریستی ایالات متحده در خاورمیانه تجربه می‌کرد. جالب این که آخرین رمان با حضور این کاراکترو ماجراهای او را در یک اتفاق جاسوسی در روسیه دنبال می‌کند.

او رمان مشهور شکار اکتبر سرخ که اولین رمانش نیز بود را در اوقات فراغت نوشت و بعدها فروشی بیش از ۵ میلیون نسخه را ثبت کرد. رمان خطر واضح و عیان او که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد نیز فروشی ۱.۶ میلیون نسخه‌ای را تجربه کرد که لقب پرفروش‌ترین کتاب داستانی دهه ۸۰ را گرفته است.
تام کلانسی، نویسنده مشهور را بیشتر بشناسید

البته همانطور که قبلا نیز گفتیم حضور او تنها در صنعت نشر مورد اقبال نبود و چندین ستاره مشهور در فیلم‌هایی از اقتباس‌های رمان‌هایش حضور داشتند. هریسون فورد، شان کانری، الک بالدوین و بن افلک در فیلم‌های موفقی همچون خطر واضح و آشکار و مجموع تمامی ترس‌ها حضور پیدا کردند. تازه‌ترین فیلم اقتباسی از اثارش همین دسامبر به نمایش در می‌آید. فیلم را کن برانا، کارگردان و شکسپیرشناس مشهور بریتانیایی کارگردانی کرده و کریس پاین در آن حضور دارد و نامش جک رایان: سایه نخست است که اقتباسی از کتاب به خصوص او نیست اما بر شخصیت رایان استوار است و نامش را دوباره بر سر زبان‌ها خواهد انداخت.

او در یکی از مشهورترین صحبت‌هایش به شدت از قانون‌گذاران لیبرال که مخالف فعالیت‌های امنیتی هستند انتقاد کرد و آن‌ها را غیرمستقیم به دست داشتن در اتفاقاتی که منجر به حادثه یازدهم سپتامبر و حمله به برج‌های دو قلو و به قول خودش از دست دادن بیش از ۵۰۰۰ نفر از ساکنان ایالات متحده شده بود متهم کرد. همچنین او سخنگوی اعتراضات سیاسی دست راستی شد و ۱۱ رمان غیرداستانی برای معرفی تجهیزات نظامی نوشت. او که مخالف سیاست‌های جنگ‌طلبانه بوش در عراق بود گفته: «بن لادن هیچوقت برایم نامه طرفداری نفرستاده و کتاب زیادی در افغانستان نفروخته‌ام اما اگر می‌توانستم آینده را پیش‌بینی کنم وال استریت را نابود می‌کردم.
تام کلانسی، نویسنده مشهور را بیشتر بشناسید

زمانی هم که با او درباره شانسی که آورده و رییس جمهور وقت آمریکا، رونالد ریگان اولین کتاب کلانسی را به عنوان هدیه کریسمس دریافت کرده گفت که در ارتش مثلی وجود دارد که می‌گوید هیچگاه مهارتت را با شانس معاوضه نکن.

نام این نویسنده مشهور شاید در صنعت بازی‌های رایانه‌ای محبوبیت بیشتری هم کسب کرده باشد. سری بازی‌های بسیار موفق شرکت یوبی‌سافت با عنوان اسپلینتر سل که تنها در سال ۲۰۱۰ بیش از ۲۲ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است همواره با نام او همراه بوده است. Rainbow Six، Ghost Recon و هاوکس نیز از دیگر سری بازی‌های مشهور و موفق او به شمار می‌رفتند و در استودیوی بازی‌سازی او با عنوان رد استورم استودیوز که زیر نظر یوبی‌سافت فعالیت می‌کرد ساخته شدند.

استودیوی یوبی‌سافت پس از مرگش یادداشتی با این مضمون منتشر کرد: «ما از خبر از دست دادن تام کلانسی عمیقا متاسف شدیم و با خانواده‌اش اظهار همدردی می‌کنیم. تام کلانسی نویسنده فوق‌العاده‌ای بود که استعداد شگرفی در خلق داستان‌های تخیلی جذاب و پرجزییاتی که خوانندگان بسیاری از سراسر دنیا را جذب کرده بود داشت. گروه یوبی‌سافت و مخصوصا رد استورم استودیوز به همکاری با او و چیزهایی که از او آموخته بسیار مفتخر است و خاضعانه از توفیق بر دوش کشیدن جزیی از میراث او که نام او را بر پیشانی دارد خرسندیم.»

تام کلانسی مدت کوتاهی بیمار بود و در بیمارستان درگذشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج