۳۹۹۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اخاذی اینترنتی از ۳۰ دختر جوان

بررسي چند پرونده مشابه ديگر با موضوع اخاذي اينترنتي كه شاكيان آنها دختران جوان بودند ماموران را به اين ايراني مقيم انگليس رساند. اظهارات شاكيان كه حدود ۳۰ نفر بودند نشان مي‌داد جوان شياد دام گسترده‌اي براي طعمه‌هايش گسترده و از اين راه ميليون‌ها تومان به جيب مي‌زند.

پليس اينترپل در تعقيب يك ايراني مقيم انگليس است كه با برقراري رابطه دوستانه از طريق چت‌روم دختران را در تهران فريب مي‌دهد و از آنان اخاذي مي‌كند.


اولين برگ از اين پرونده زماني تنظيم شد كه دختري جوان به دادسراي جرايم رايانه‌اي رفت و مدعي شد يكي از دوستان اينترنتي‌اش با تهديد انتشار تصاوير خصوصي‌اش از او اخاذي كرده است.

دختر جوان به نام سارا در اين‌باره به محمدعلي دهستاني، داديار شعبه اول گفت: من از دوران نوجواني به چت كردن علاقه زيادي داشتم و بيشتر اوقات فراغتم را در اينترنت مي‌گذراندم. در اين سال‌ها دوستان مجازي زيادي پيدا كردم كه هيچ كدام از آنها را نديدم و رابطه‌ام با آنها فقط از طريق چت در اينترنت بود. يكي از دوستانم جواني به نام پويا بود كه با او بيشتر از بقيه دوستانم چت مي‌كردم.

چند سال چت كردن ما را به دو دوست صميمي تبديل كرده و تقريبا او از تمام اسرار زندگي‌ام باخبر بود. حتي گاهي اوقات از طريق وب‌كم در ارتباط بوديم. پويا به من گفته بود در منطقه زعفرانيه تهران زندگي مي‌كند و مدير بازرگاني يك شركت بزرگ تجاري است.

من هم به خاطر حرف‌هاي جذابي كه مي‌زد به دوستي‌ام با او ادامه دادم تا اينكه يك روز او چند تصوير خصوصي برايم فرستاد كه مرا در وضعيت زشت و زننده‌اي نشان مي‌داد. او كه تا آن زمان بهترين دوست مجازي‌ام بود از من مبلغي پول خواست و گفت اگر خواسته‌اش را عملي نكنم تصاويرم را منتشر و آبروريزي مي‌كند. ابتدا فكر كردم پويا مي‌خواهد با من شوخي كند اما وقتي ديدم تهديدهايش جدي است مجبور شدم به حساب بانكي كه اعلام كرده بود مقداري پول واريز كنم.

دختر جوان ادامه داد: فكر مي‌كردم با اين كار تهديدهاي پويا تمام مي‌شود اما مدتي بعد در شرايطي كه من هنوز در شوك اخاذي اينترنتي او بودم دوباره از طريق چت‌روم پيامي برايم فرستاد و من را به انتشار تصاوير خصوصي‌ام تهديد كرد.

نمي‌دانستم بايد چه‌كار كنم اما چون از انتشار تصاوير خصوصي‌ام در اينترنت و آبروريزي مي‌ترسيدم باز هم به خواسته‌اش تن دادم و به حسابش پول واريز كردم. مدتي گذشت و وقتي فهميدم اخاذي پويا همچنان ادامه دارد تصميم گرفتم از او شكايت كنم.

با ثبت اظهارات شاكي، داديار پرونده به افسران پليس فتا دستور داد در اين‌باره تحقيق كنند. با وجود اينكه باج‌گير اينترنتي مدعي شده بود در تهران زندگي مي‌كند و ساكن منطقه زعفرانيه است اما رديابي‌هاي اينترنتي متخصصان ويژه پليس نشان مي‌داد او از خارج كشور با طعمه‌اش ارتباط برقرار مي‌كند. از اين رو تجسس‌ها با حساسيت بيشتري ادامه يافت تا اينكه كارآگاهان مكان دقيق سكونت متهم را در حومه شهر لندن شناسايي كردند.

در اين ميان، بررسي چند پرونده مشابه ديگر با موضوع اخاذي اينترنتي كه شاكيان آنها دختران جوان بودند ماموران را به اين ايراني مقيم انگليس رساند. اظهارات شاكيان كه حدود ۳۰ نفر بودند نشان مي‌داد جوان شياد دام گسترده‌اي براي طعمه‌هايش گسترده و از اين راه ميليون‌ها تومان به جيب مي‌زند.

يكي از شاكيان كه بعد از اين ماجرا دچار مشكلات روحي- رواني حادي شده به ماموران گفت: من مدت‌ها قبل با پويا چت مي‌كردم اما ماه‌ها بود كه ديگر وارد اينترنت نشده بودم تا اينكه چند روز قبل پيامي از پويا دريافت كردم كه من را به انتشار تصاوير خصوصي‌ام تهديد كرده بود. من به تازگي در رشته مهندسي صنايع فارغ‌التحصيل شده‌ام و يك خواستگار دارم اما وقتي اين ماجرا برايم پيش آمد دچار مشكلات زيادي شدم و نمي‌دانم چه پاسخي به خواستگارم بدهم.

در چنين شرايطي داديار دهستاني طي مكاتبه‌اي با پليس اينترپل از پليس بين‌الملل خواست ماموران ايراني را در دستگيري جوان اخاذ كمك كنند. بر اساس اين گزارش، هم اكنون ماموران اينترپل در تلاشند مخفيگاه متهم را شناسايي و او را دستگير كنند.

منبع: روزنامه شرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

اخاذی اینترنتی از 30 دختر جوان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج