جاباما
۳۹۹۰۲
۱ نظر
۵۱۰۸
۱ نظر
۵۱۰۸
پ

برگن، شهری که از نظر آلودگی مقابل تهران است!

برگن مرکز اداری شهرستان هوردالاند نروژ است. برگن یک مرکز فرهنگی مهم در منطقه‌است که در سال ۲۰۰۰ لقب یکی از پایتخت‌های فرهنگی اروپا را به دست آورد.

برگن، شهری که از نظر آلودگی مقابل تهران است!

خبرآنلاین: برگن یکی از زیباترین بنادر شمال اروپاست.که دارای مناظر زیبا و چشم نواز است.

این شهر که از پایتخت های فرهنگی اروپا نیز هست به خوبی نمایانگر یک شهر شمالیست.

برگن مرکز اداری شهرستان هوردالاند نروژ است. برگن یک مرکز فرهنگی مهم در منطقه‌است که در سال ۲۰۰۰ لقب یکی از پایتخت‌های فرهنگی اروپا را به دست آورد.

برگن، شهری که از نظر آلودگی مقابل تهران است!

این شهر به سال ۱۰۷۰ میلادی به دست شاه اولاف کوره بنیادنهاده‌شد. در ۱۲۱۷ به جای تروندهایم پایتخت نروژ شد. این شهر تا سدهٔ چهاردهم میلادی به واسطه صدور ماهی خشک مرکز بازرگانی نروژ بود. در ۱۳۴۹ کشتی‌های انگلیسی با خود طاعون را به برگن بردند. در ۱۶۶۵ بندر این شهر میدان نبرد واگن میان کشتی‌های انگلیسی و هلندی بود. در سدهٔ ۱۵ و ۱۶ میلادی این شهر بزرگترین شهر اسکاندیناوی بود. همچنین این شهر تا ۱۸۳۰ بزرگترین شهر نروژ بود. در ۱۹۱۶ آتش سوزی بخشی از مرکز شهر را ویران نمود. در جریان جنگ جهانی دوم این شهر در نخستین روز درگیری در ۹ آوریل ۱۹۴۰ به دست نیروهای آلمانی افتاد. پس از آن توسط متفقین چند بار بمباران شد.

برگن، شهری که از نظر آلودگی مقابل تهران است!

برگن به خاطر طبیعت زیبایش نیز مشهور است، خانه‌های این شهر در پایه کوه‌هایی ساخته شده‌اند که در تابستان با پوشش گیاهان سرسبز و در زمستان با برف سفید پس‌زمینه زیبایی برای این خانه‌های چوبی می‌سازند. این شهر زیبای قرون وسطایی که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد دارای موزه‌ای است که زندگی مردم این شهر را در طول قرون وسطی به همراه نمایشگاهی از صنایع دستی این شهر برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد.

برگن، شهری که از نظر آلودگی مقابل تهران است!

برگن به دلیل داشتن جشنواره های مستمر فرهنگی، سالنها و ارکستر فیلارمونیک و همچنین تئاتر های گوناگون و همچنین رویکرد فرهنگی مردم و مسئولان محلی اش به زندگی شهری در ردیف شهرهای فرهنگی اروپاست .

از طرف دیگر مقام یکی از رنگی ترین شهرهای جهان و طبیعت زیبا و بکر در اطراف و کوهپایه های آن هر ساله مخصوصا در فصل گرما که تقریبا ۴۰ روز بیشتر طول نمی کشد پذیرایی تعداد زیادی گردشگر است ضمن اینکه این بندر بعد از اسلو از مهاجر پذیر ترین شهرهای نروژ و بزرگترین شهر بعد از پایتخت نیز هست.

برگن، شهری که از نظر آلودگی مقابل تهران است!

مکانهای دیدنی :

- بریگن(bryggen) : قدیمی ترین بخش باقیمانده از شهر است که در قسمت شمالی خلیج کوچک واگن واقع شده است .

- گمل برگن(gamele bergen) : این منطقه مکانی زیبا برای قدم زدن در روزهای آفتابی است .

- عمارت هاکان(haakan hall) : عمارت سنگی قرون وسطایی است که درون قلعه ی برکنهاس واقع شده است - گمل هاگن : این کاخ شبیه یک قلعه اسکاتلندی است و در اطراف این قلعه پارکی بسیار مشهور وجود دارد .

- قلعه برگنهاس(bergenhus fortress) : یکی از قدیمی ترین و بهترین قلعه های حفاظت شده در نروژ است . که در نزدیکی ترمینال قایقرانی بین المللی واقع شده است .

- برج رزنکراتز(rosenkrantz) : یکی از برجسته ترین ساختمان های قلعه ی برگنهاس است .

-آکواریوم برگن(bergen aquarium) : این آکواریوم مجموعه ای زیبا از جانوران دریایی بویژه پنگوئن ها و خوک های آبی دارد. علاوه بر این ، نمونه ای جالب از زندگی دریایی نروژی و همچنین یک مجموعه از حیوانات و ماهی های مناطق گرمسیری در آنها وجود دارد .

- ملک دامسگارد(damsgaard manor) : با شکوه ترین ملک در برگن است و تقریبا در چهار کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این ساختمان بهترین بنای چوبی حفظ شده ی سبک روکوکو در مرکز اروپاست .

- استاتسراد لمکول statsraad lehmkuhl : بزرگترین و قدیمی ترین کشتی بادبانی نروژ است و یکی از بهترین ها در نوع خودش است .

برگن، شهری که از نظر آلودگی مقابل تهران است!

مناطق طبیعی :

- کوه الریکن : بلندترین کوه مشرف بر شهر برگن است و به وسیله ی تراموای هوائی به مرکز شهر وصل می شود . این کوه ، از مناطق مشهور گردشگری می باشد .

-کوه فلوین : یکی از کوههای اطراف برگن است که به وسیله ی کابینی که بر روی یک راه آهن شیب دار و مورب قرار گرفته ، به مرکز شهر وصل می شود . از بالای این کوه می توان چشم انداز زیبایی از شهر را نظاره و در مناطق تفریحی اطراف آن گردش کرد .

- نیگاردسپارکن : بزرگترین پارک شهری است در مرکز شهربرگن است .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      اگه تومملکت ماهم ازاول درست برنامه ریزی میشد الان شاهد این آلودگی نبودیم شاهد این مشکلات وسختی ها...تهران زمانی شهرخوبی برای زندگی بوداما الان بامدیریت ناصحیح با هجوم مهاجران وافزایش تولید ماشین و بودن کارخانجات مختلف به شهری غیر قابل سکونت تبدیل شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج