جاباما
۳۹۹۰۶۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

لاریجانی: غرب با تروریسم بازی می‌کند، نه مبارزه

رئیس مجلس با بیان اینکه غربی‌ها با تروریسم بازی می‌کنند نه مبارزه، گفت: تا امروز، هیچگاه تعرضی از سوی تروریست‌ها به اسرائیل و عکس این مسئله دیده نشده است.

خبرگزاری خانه ملت: رئیس مجلس با بیان اینکه غربی‌ها با تروریسم بازی می‌کنند نه مبارزه، گفت: تا امروز، هیچگاه تعرضی از سوی تروریست‌ها به اسرائیل و عکس این مسئله دیده نشده است.

علی لاریجانی صبح امروز در جلسه مشترک شورای اداری استان و فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان قم با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین(ع) گفت: در طول تاریخ کمترین حادثه‌ای مثل حادثه عاشورا اثرگذار بوده است این در حالی است که جنگ‌های زیادی در جهان رخ داده اما در زندگی متعارف انسان‌ها به عنوان واقعه تاریخی از آن یاد می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حادثه عاشورا انقلابی درونی در انسان‌ها و بشریت ایجاد می‌کند و تنها مختص شیعه نیست بلکه عاشورا انقلابی درونی است برای کسانی که به آن نزدیک می شوند.

وی افزود: حادثه عاشورا بسیار عمیق و تحول آفرین است و شکستن حریم ولایت نابودی دشمنان را به همراه دارد و امروز هم باید حریم اهل بیت (ره) و ولایت را نگه داشت.

لاریجانی بیان کرد: کمال انسان‌ها نیز بعد دیگری از پاسداشت ولی الله است و واقعه عاشورا بصیرت برای انسان ها هم به همراه دارد.

وی تاکید کرد: کسانی که حریم ولایت را رعایت نمی‌کنند مشمول غضب الهی می شوند و در برهه کنونی نیز کسانی که حرمت این واقعه را نگه نداشتند زمین خوردند و جنگ تحمیلی نیز با بی حرمتی بعثی ها به محبان اهل بیت همراه بود از همین رو سرنوشت شومی را پیدا کردند.

داعش و جبهه النصره با وضع عجیبی از صفحه روزگار حذف خواهند شد

رئیس مجلس شورای اسلامی به تحولات اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: در این تردید ندارم که داعش و جبهه النصره که بدترین توهین را به اهل بیت(ع) و محبان آنها دارند با وضع عجیبی از صفحه روزگار حذف خواهند شد.

وی عنوان کرد: امروزه جریان وسیع بین المللی به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه است در حالی که به دروغ می‌گویند می خواهند با تروریسم مبارزه کنند.

آمریکایی‌ها با تروریسم بازی می کنند

لاریجانی خاطرنشان کرد: مکرراً شنیده‌ایم آمریکایی‌ها گفته‌اند می‌خواهند با کشورهای منطقه همپیمانی برای مبارزه با تروریسم داشته باشند و در این راستا ۶۰ کشور در این هم پیمانی شرکت دارند و دو سال است به اسم تروریسم در عراق مبارزه می‌کنند اما حاصل چه بوده؟ اگر حشد الشعبی و حمایت‌های ایران نبود چه زمانی فلوجه آزاد می‌شد؟ آمریکایی‌ها با تروریسم بازی می کنند.

وی به برگزاری کنفرانس هرتزلیا درباره وضعیت منطقه و امنیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این کنفرانس با حضور مقامات آمریکایی برگزار شد و کسینجر از متفکرین آمریکایی در این کنفرانس گفت که شرایط پیرامون اسرائیل در منطقه بهترین شرایط در این منطقه است و بدترین حالت این است که ماجرا ختم پیدا کند اما ایران و حزب الله همچنان قوی بماند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعودی ها با تحریک برخی کشورهای عربی به دنبال تضعیف حزب الله بودند گفت: یکی از مقامات اسرائیل گفته است اگر در شرایط فعلی داعش سرکوب شود باید در اسرع وقت با النصره ارتباط برقرار کنیم و آنها را نگه داریم در این صورت آیا باز هم وقتی گفته می شود غربی ها با تروریسم بازی می کنند، برخی فکر می کنند این حرف دروغ است؟

هیچگاه تعرضی از سوی تروریست ها به اسرائیل و عکس این مسئله دیده نشده است

وی عنوان کرد: هیچگاه تعرضی از سوی تروریست ها به اسرائیل و عکس این مسئله دیده نشده به علت آنکه آتش تروریسم را خودشان افروخته اند و نمی خواهند آن را خاموش کنند و حرف هایی که برای مبارزه در تروریسم می زنند خلاف واقع است.

لاریجانی تصریح کرد: جریان خبیث چند رویی در منطقه ایجاد شده که با حمایت برخی برای مبارزه با اسلام واقعی و پیروان اهل بیت فعالیت می کنند و به سرنوشت شومی دچار خواهند شد و امروز ایران به خاطر محبت اهل بیت(ع) جریان سرافرازی را در دنیا به وجود آورده و امنیت و اقتدار دارد و این در حالی است که در کشورهای منطقه ناامنی است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در مجلس با چشم بینا برای بنیه دفاعی تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است، ادامه داد: امنیت برای ایران موضوع استراتژیک است و موضوعی ثانوی و فرعی نیست، موضوع امنیت را باید با جدیت دنبال کرد و اقتدار نیروهای نظامی امری ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه باید امنیت را به عنوان زمینه آبادانی و آرامش مردم مورد توجه قرار داد، عنوان کرد: علاوه بر امنیت، احساس امنیت نیز در قم وجود دارد. قم مکان مقدسی است که باید امنیت با آداب آن رخ دهد.

لاریجانی گفت: آرامش در قم فراگیر است و همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید در پایداری این امنیت گام بردارند و نیروهای نظامی را همراهی کنند، عملکرد پلیس امروز قابل ارزیابی است و می توان شاهد حرکت تکاملی در نیروهای نظامی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این دیدگاه که باید سازمانی ایجاد شود که انسان‌ها در آن توسعه فکری کنند، نگاهی درست است، گفت: نمی توان آرامش پادگانی در کشور ایجاد کرد، باید در کشور همه احساس مسئولیت کنند، باید این تفکر در کشور جا بیفتد و همه به آن پایبند باشند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی ماموریت‌های زیادی دارد، افزود: این ارگان با توجه به گستره فعالیت‌ها و وظایف نیازمند ورزیدگی خاصی است و خوشبختانه نیروی انتظامی مسیر تکاملی را طی می کند و در مختصات امروز ایران که نیازمند پرش اقتصادی قوی هستیم، نقش نیروی انتظامی برای اجرای قانون، ایجاد آرامش و تکیه گاه مردم باشند، بسیار مهم است.

لاریجانی مسئله قاچاق در کشور را به عنوان عارضه بسیار بد عنوان کرد و گفت: کارهای بسیاری در مقابله با قاچاق کالا در کشور انجام شده و میزان آن از ۲۰ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار کاهش داشته است..

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا نقش مهمی دارد، تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو مقابله جدی با پدیده قاچاق کالا است، صنایع با وجود قاچاق نمی تواند روی پا بماند، از همین رو مقابله با قاچاق کالا یکی از اقدامات و ماموریت‌های مهم پلیس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط کنونی کشور از نظر آبادانی چالش‌های مختلفی دارد، بیان کرد: بودجه عمرانی کشور بسیار کم است.

لاریجانی ادامه داد: در برنامه‌ای که به مجلس داده شده نرخ رشد را ۸ درصد قرار داده است که با وضع فعلی فاصله زیادی دارد. پیش بینی امسال رشد ۵ درصدی را نشان می دهد که این رشد به خاطر جهش در فروش نفت بوده که قبل از توافق هسته‌ای یک میلیون بشکه در روز می فروختیم اما اکنون ۲.۵ میلیون بشکه می فروشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رشد ۸ درصدی اقتصاد نیازمند سرمایه گذاری سنگین داخلی و خارجی است، گفت: برای دستیابی به این هدف باید سالی ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور انجام شود، از این رو باید با جدیت شرایط جذب سرمایه گذاری را در کشور ایجاد کنیم و این مسئله نیازمند مجاهدت، اصلاح مسیر و صیانت از سرمایه گذار است، این اقدام کار مشکلی است که اگر اصلاحات جدی در اقتصاد کشور رخ دهد، محقق می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط استان قم اشاره کرد و گفت: برای این استان مزیت‌های مختلفی وجود دارد که باید از آنها به خوبی استفاده شود، لذا باید افقی برای این مسئله مورد نظر باشد.

لاریجانی بر لزوم توجه به توریسم مذهبی تاکید کرد و گفت: قم می تواند قطب صنعتی شود، چون ظرفیت‌های زیادی دارد، قم برای تحقق چشم انداز باید تکان جدی بخورد و در این راستا گام بردارد.

رئیس قوه مقننه در پایان با بیان اینکه استان‌ها باید از خطوط اعتباری بانک‌های خارجی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: دولت روسیه ۵ میلیارد دلار وام ارزان قیمت به کشور ما اختصاص داده که می توان از این ظرفیت جهت عمران و آبادانی استان قم استفاده کرد و به شهردار قم گفته ام که می تواند برای متور از آن استفاده کند، همچنین باید کمیته‌ای برای جذب سرمایه‌های خارجی در قم تعریف و از این اعتبارات برای پروژه‌های استان استفاده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج