۳۹۹۳۷۶
۱۳۲ نظر
۹۰۹۴
۱۳۲ نظر
۹۰۹۴
پ

زمین تخت است؛ نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

احتمالا بسیار تعجب می‌کنید اگر بدانید نه تنها افرادی هستند که به گردش زمین به دور خورشید اعتقاد ندارند، بلکه معتقدند این یک اشتباه بزرگ است که فکر کنیم زمین مثل یک توپ کروی است و حقیقت این است که زمین تنها می‌تواند به صورت یک سکه یا بیسکویت مسطح باشد!

وب‌سایت گجت نیوز - جمشید اللهویردی‌پور: امروزه اغلب مردم فکر می‌کنند، زمین گرد است و البته این را بدیهی هم می‌دانند. شاید باور نکنید ولی احتمالا بسیار تعجب می‌کنید اگر بدانید نه تنها افرادی هستند که به گردش زمین به دور خورشید اعتقاد ندارند، بلکه معتقدند این یک اشتباه بزرگ است که فکر کنیم زمین مثل یک توپ کروی است و حقیقت این است که زمین تنها می‌تواند به صورت یک سکه یا بیسکویت مسطح باشد! انسان‌های بی‌سوادی هم نیستند و بسیار پرادعا هستند.
بسیاری از آنها جز فیزیکدانان و جغرافیدانان سرشناس هستند. مثل تمام مسایل دوقطبی دیگر، مانند سفر انسان به ماه، زمین کروی و زمین تخت (زمین مسطح یا زمین صاف هم گفته می‌شود) طرفدارن و مخالفان خودش را دارد. هر یک از این گروه برای رد نظریه مقابل، دلایلی را ذکر می‌کنند.
زمین تخت است؛ نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

نخستین کسی که برای گرد بود زمین دلیل آوردی کسی نبود جز ارسطو. او در این باره استدلال‌های مختلفی را به کار گرفته است تا به احتمال زیاد بتواند دیگران را هم مثل خودش متقاعد کند. بسیاری از مردم تا پایان قرن ۱۹، به هر آنچه ارسطو گفته بود ایمان داشتند. اولین استدلال ارسطو این بود که سایه‌ی زمین که موقع ماه گرفتگی دیده می‌شود، همیشه به شکل منحنی یعنی بخشی از دایره است. اگر زمین شکلی جز کره می‌داشت، سایه‌ای که در بعضی جهت‌ها می‌انداخت بخشی از دایره نبود (هلالی شکل بودن فازهای عادی ماه دال بر گرد بودن خود ماه است).

دومین دلیل ارسطو این بود که طلوع و غروب ستاره‌ها برای ساکنان شرق زمین زودتر اتفاق می‌افتد تا برای آنهایی که در غرب‌اند. اگر زمین از شرق تا غرب تخت می‌بود، ستاره‌ها هم برای غربی‌ها و هم برای شرقی‌ها در یک زمان طلوع می‌کردند. و دست آخر این که، مسافرانی که به شمال می‌روند کم‌کم ظهور ستاره‌هایی را در بالای افق شمال می‌بینند که قبلا نمی‌دیدند، و این نشانه‌ی انحنای زمین از شمال به جنوب است. البته در این مورد ناگزیرید یا گزارش‌های دوستان سفرکننده را بپذیرید یا خودتان بار سفر ببندید.

سومین استدلال ارسطو صرفا نظری یا حتی فلسفی بود. اگر زمین یک وقتی در گذشته‌ها از قطعات کوچک‌تری تشکیل شده باشد (یا می‌توانسته است تشکیل شده باشد)، قطعات آن به مرکز مشترکی سقوط کرده‌اند و به این ترتیب لابد کره‌ای تشکیل داده‌اند. علاوه بر این، کره مسلما کامل‌ترین شکل صلب است. جالب این جاست که ارسطو بر این استدلال آخر هم اندازه‌ی دو تای قبلی تاکید کرده است. در آن روزها، پیش از «روش علمی» امروزی، تأیید مشاهداتی برای جست‌و‌جوی واقعیت لازم نبود.
زمین تخت است؛ نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

پس اگر قبول کنیم که زمین گرد باشد، نخستین کسی که محیط آن را به دقت اندازه گرفت یک یونانی دیگر بود به اسم اراتوستن. او توجه کرد که در روز اول تابستان، اشعه‌ی آفتاب درست به ته چاه قائمی در سیرن (آسوان امروزی) در مصر می‌خورد و این یعنی که درست در بالای آسمان است. همزمان در اسکندریه (۵۰۰۰ استادیم دورتر) نور آفتاب زاویه‌ای برابر با یک پنجاهم دایره با راستای قائم می‌سازد (هر استادیم تقریبا ۱۶۰ متر بود). از آن جا که خورشید در فاصله‌ی بسیار دوری واقع شده است، پرتوهای آن تقریبا موازی با هم به زمین م‌ رسند.
اگر دایره‌ای بکشید و دو شعاع آن را طوری رسم کنید که یکی از سیرن و دیگری از اسکندریه بگذرد (هر دو شعاع بر محیط دایره عمودند) خواهید دید که پرتویی که موازی با یکی از شعاع‌ها (در سیرن) به زمین می‌رسد با شعاع دیگر (در اسکندریه) زاویه‌ای می‌سازد که مساوی با زاویه‌ی میان دو شعاع است.

زمین تخت است؛ نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

بنابراین اراتوستن نتیجه گرفت که محیط کامل زمین 5000×50 استادیم یا تقریبا 40 هزار کیلومتر است. این محاسبه با بهترین مقدار امروزی حداکثر یک درصد اختلاف دارد. یکی از طرفداران نظریه زمین تخت می‌گوید: جهان تخت است ما معتقدیم کسانی که امروز به نام عالم و دانشمند شناخته می‌شوند، در واقع فریبکارانی هستند که عوام را گول می‌زنند.
البته تکنولوژی و تمام چیزهای خوبی که برای ما آورده است، هیچ ربطی به علم ندارد. تمامی مخترعین ضدعلم بوده‌اند؛ مثلا برادران رایت (مخترعین هواپیما) گفته‌اند: نظریات علمی ما را سال ها عقب نگه داشت. زمانی که ما تمام علم را به دور انداختیم و از تجربه‌ها شروع کردیم، آنگاه هواپیما را اختراع کردیم. طرفدارن نظریه زمین تخت دلایل متعددی را برای اثبات مسطح بودن زمین آورده‌اند در زیر به چند مورد از معروف‌ترین نظریه‌های آنها برای رد نظریه زمین کروی را آورده‌ایم:

۱. ناپدید‌شدن کشتی‌ها در افق
زمین تخت است؛ نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

از گذشته مردم وقتی در کنار ساحل کشتی‌ها را مشاهده می‌کردند آنها را در حال پایین رفتن می‌دیدند و ارسطو برای کرویت زمین این دلیل را مطرح می‌کند که کشتی به زیر انحنا می‌رود و ناپدید می‌شود ولی اگر زمین صاف باشد باید کم‌کم دور شود و کوچک شود و امروزه نیز این یک دلیل مهم برای کروی گرایان است که ادعا‌های فراوانی دارند. درگذشته به دلیل نبود امکانات پیشرفته و کافی مردم افکار مختلفی داشتند اما امروزه با وجود امکانات بیشمار و پیشرفته دست انسان برای نتیجه‌گیری نهایی از وقایع بازتر است و دورشدن کشتی‌ها و ناپدید شدن آنها چیزی است که نکته‌ای در آن از شما پنهان شده.

زمین تخت است؛ نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

اگر فرض کنیم زمین کروی است و یک کشتی درحال دور شدن است به علت وجود انحنا که مانند تپه است کشتی باید به سمت پایین منحرف شود و دکل آن کج دیده شود و کم‌کم ناپدید شود اما، ما مورد اول را شاهد نیستیم و فقط مورد دوم را شاهدیم و اگر واقعا زمین کروی باشد وقتی که با یک تلسکوپ یا دوربین سوپرزوم به مسیری که کشتی در آن ناپدید شده نگاه می‌کنید نباید کشتی را ببینید زیرا انحنا مانع دید شما می‌شود اما موضوع کاملا خلاف چیزی است که فکر می‌کنید!!
یک دوربین سوپر زوم یا یک تلسکوپ بردارید و یک کشتی را در نظر بگیرید وقتی کشتی دور می‌شود و ناپدید می‌شود به سمت آن زوم کنید و با تصویر شگفت‌انگیزی روبرو خواهید شد زیرا کشتی کاملا نمایان است و می‌شود کشتی را در افق بصورت کامل مشاهده کرد هرچند بخار آب و لایه اتمسفر دید شمارا محدود می‌کند اما می‌شود کشتی‌های ناپدید شده را در افق مشاهده کرد! دلیل اینکه کشتی‌ها در افق ناپدید می‌شوند انحنا نیست، این به این معنی است که چشمان شما دارای یک افق محدود هستند که با دوربین و تلسکوپ دید در افق افزایش می‌یابد.

2. آونگ فوکو زمین تخت

زمین تخت است؛ نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

بسیاری ادعا می‌کنند که چون آونگ فوکو با سرعت‌های مختلف در جاهای مختلف چرخش دارد پس زمین کروی و درحال حرکت است. چرخش زمین کاملا بی‌ربط به آونگ است! نکته‌ای که اینجا مطرح می‌شود این است که اگر زمین در حقیقت چرخش دارد و آونگ را تحت تاثیر چرخش خود قرار می‌دهد، کسی نباید به آونگ نیرو وارد کند و آن را هل بدهد تا حرکت کند، بلکه باید صبر کنند تا حرکت زمین باعث حرکت آونگ شود و اگر چنین است که ادعا دارند پس هرچیزی در این جهان باید دچار تغییر بر اساس چرخش زمین شود و همه چیز باهم ۳۶۰ درجه بچرخد و تحت تاثیر قرار بگیرد و اینگونه است که نظم جهان برهم خواهد ریخت! زمین تخت

حال این ادعا بماند که جو هم با زمین درحال چرخش است و همه چیز همراه جو حرکت می‌کند و تنها خارج از جو میتوان حرکت زمین را حس کرد (اینجا هم مشکل دیگری برای آونگ فوکو ایجاد می‌شود) یک ماشین باید سرعتی متفاوت در قطب و استوا داشته باشد و همینطور هیچ آونگ ثابتی در جهان وجود نداشته باشد و همه رفتاری مانند فوکو از خود نشان دهند و خیلی ایرادات دیگر که دکتر سموئل برلی روبوتهام در کتاب زمین نه یک کره به آن پرداخته است.

۳. ماه یک دیسک است

زمین تخت است؛ نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

طرفداران نظریه زمین تخت معتقدند که در تمامی نقاط مختلف زمین، مردم ماه را به یک شکل می‌بینند! نجوم مدرن ادعا دارد ماه یک کره است که مدار آن در مدار زمین قفل شده و درحال چرخش به دور زمین است و البته آن ها اعتقاد دارند سمت تاریک ماه وجود دارد اما هیچ مدرکی برای این ادعا خود ندارند! درواقع سمت تاریک ماه وجود ندارد! ماه یک دیسک است یک قرص مانند خورشید! برای همین است که شما در هرجای زمین قادر خواهید بود ماه را به یک شکل مشاهده کنید!
اگر ماه یک کره بود قسمت‌های دیگر آن نیز قابل مشاهده می‌شد اما هرگز قسمت‌های دیگری از ماه مشاهده نمی‌شود! رخ‌گردی یا لایبرشن ماه چیست؟ در مورد ماه رخ‌گردی باعث پدیدار شدن ۹ درصد از گوشه‌های نیمه ناآشکار ماه بصورت متناوب در زمان‌بندی گردش ماهانه ماه برای مشاهده‌کنندگان زمینی می‌شود.

درواقع چون ماه یک قرص است دارای گوشه‌هایی هم در سمت عقب خود است و در رخ‌گردی ما قادریم آن قسمت‌ها را رصد کنیم! ماه و خورشید هر دو دیسک‌هایی هستند که مانند هم چرخش دارند و این موضوع کروی بودن زمین را به کل باطل می‌کند زیرا در کرویت زمین ماه و خورشید دو جرم فضایی متفاوت از هم هستند اما در زمین تخت و به اعتقاد ما ماه و خورشید هم‌اندازه هستند!

۴. هیچ انحنایی وجود ندارد

زمین تخت است؛ نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

بر اساس هندسه کروی، ما در هر مایل هشت اینچ انحنا داریم و علم مدرن اعتقاد دارد چشم انسان نمی‌تواند بیش از ۳۰ یا ۴۰ کیلومتر را ببینید چون انحنای زمین مانع می‌شود اما این موضوع صحت ندارد! در یک هوای صاف شما قادر هستید تا حداقل ۲۸۰ کیلومتر را ببینید و حداکثر ۴۰۰ کیلومتر. (اتمسفر زمین مانع دیده شدن بیشتر می‌شود) هرچقدر به ارتفاعات بروید، فرقی ندارد چه ارتفاعی، زمین کاملا صاف است و هیچ انحنایی وجود ندارد.
بهتر است از ریاضیات در این رابطه استفاده نکنیم چون حاصلی که به دست می‌آید زمین را بیشتر شبیه به استوانه جلوه می‌دهد تا یک کره. در صاف‌ترین مناطق جهان مانند salar de uyuni انحنا معنا ندارد، اکثر سطح زمین را اقیانوس‌ها فراگرفته‌اند و صاف‌ترین چیزی که در عمر دیدیم اقیانوس‌ها هستند و اگر این مناطق صاف را حساب کنیم اکثر زمین را مناطق صاف تشکیل می‌دهد که این در یک کره با انحنا هشت اینچ در هر مایل جور در نمی‌آید. در فیزیک طبیعی آب، سطح آب همیشه صاف است و دارای انحنا نیست و نمی‌شود.

جالب است بدانید کروی گرایان قوس آب را با قطره آب نشان می‌دهند و چون این قطره فقط آب است اگر می‌توانند سنگی کروی را نشان دهند که آب بر روی آن خم شده و قوس پیدا کرده است که اصلا چنین چیزی امکان ندارد. هرچند با برخی قوانین این موضوع را به قول خود توجیه کرده‌اند اما باز هم مشکلی وجود دارد و آن هم برابر نبودن جاذبه در نقاط مختلف زمین است.

۵. دروغ سازمان‌های فضایی

زمین تخت است؛ نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

تمامی تصاویر تهیه شده توسط سازمان‌های فضایی در ارتفاع بیش از هفتادهزار مایلی انحنا را نشان می‌دهند درحالی که تصاویری که مردم به وسیله بالن‌ها در ارتفاعات بیش از ۱۲۷ هزار‌پایی تهیه کرده‌اند زمین را صاف نشان می‌دهد. تصاویر زمین توسط سازمان‌های فضایی دستکاری می‌شود، فوتوشاپ می‌شود و ما می‌توانیم این سوتی‌ها و اشکالات را در عکس‌های بسیاری از آنان پیدا کنیم.
سازمان‌های فضایی چرا حقیقت را پنهان می‌کنند؟ چرا جعل و فوتوشاپ؟ در اکثر تصاویری که توسط دوربین‌هایی غیر از گوپرو تهیه شده‌اند زمین کاملا صاف است و انحنایی در کار نیست. اکثر تصاویر سازمان‌های فضایی انیمیشنی هستند و حقیقت ندارند و چیزهایی هستند که به اعتقاد کروی گرایان فقط خودشان آنها را مشاهده کرده‌اند بنابراین دارای اعتبار نیستند.

6. این خورشید است که حرکت می‌کند نه زمین

زمین تخت است؛ نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

هیچ دلیلی برای این ادعای نجوم مدرن که می‌گوید زمین با چندین‌ هزار مایل برساعت به دور خورشید می‌چرخد، خورشید و منظومه شمسی درحال حرکت با چندین هزار مایل بر ساعت هستند و خود منظومه همراه کهکشان راه شیری با سرعت سرسام‌آور دیگری درحال حرکت است وجود ندارد و هیچ دلیلی برای اینکه زمین درحال چرخش به دور چیزی است وجود ندارد. ولی ما می‌توانیم با چشمان خودمان همه چیز را ببینیم اگر زمین درحال حرکت بود آن هم با این سرعت‌های سرسام آور در فضایی بی‌کران کاملا مشخص است که اوضاع انسان و بشریت این نبود و همه چیز برهم می‌ریخت.
(لطفا مثال حرکت ماشین با سرعت ثابت را نیارید چون شما اگر یک ماشین را با سرعت ثابت خودش به عنوان مثال نود کیلومتر با سرعت متفاوت بچرخانید، همه چیز برهم خواهد ریخت) همه چیز درحال چرخش به دور ماست و زمین ثابت است و حرکتی ندارد حتی در کلیپ برخی موشک‌ها و فضانوردان، زمین کاملا ثابت است و حرکتی ندارد.

7. استفاده از دوربین‌های گوپرو

زمین تخت است؛ نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

اگر واقعا زمین کروی است، چرا از لنز‌های فیش‌ای و دوربین‌های گوپرو برای انحنای مصنوعی استفاده می‌کنند؟ اگر واقعا زمین کروی است و دارای انحنا، هیچ دلیلی وجود ندارد که ما انحنای واقعی را در نظر نگیریم و با دوربینی که تصویر را کروی می‌کند عکس یا فیلم تهیه کنیم!
گفته شده برای زیبایی تصویر زمین این لنز‌ها استفاده می‌شود! مگر زمین زیبا نیست!؟ چرا در همه تصاویر لنز فیش‌آی وجود دارد؟ چرا انحنای خود زمین زیبا نیست؟ خب اگر واقعا انحنا دارد، چران انحنای واقعی را نشان نمی‌دهند و تصاویر را دستکاری می‌کنند! بنابراین شما هیچ تصویر واقعی از انحنای زمین ندارید و ندیده‌اید! اصلا مگر می‌شود بر روی یک کره که خود انحنا دارد دوباره انحنا به وجود آورد؟

8. تغییرات طلوع و غروب خورشید در قطب شمال

زمین تخت است؛ نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!

مردم قوم inuit ساکن مناطق نزدیک فطب شمال، چند سالی است که تغییراتی را در محیط زیست خود احساس کرده و آنرا گزارش کردهاند. بعضی خواستند آنرا به پدیده گرمایش زمین مرتبط کنند، اما آنچه که این قوم گزارش می‌کنند، چیز دیگری است.
آنها ادعا می‌کنند که چند ده سال پیش در نزدیکی زمستان طول روز به حدی بود که حدود یک ساعت برای شکار وقت داشتند. اما الان آنها ۲ ساعت برای شکار وقت دارند. به علاوه خورشید در وسط روز خیلی بالاتر می‌آید و بنابراین گرمای بیشتری دارد. محل طلوع و غروب خورشید نیز از دید آنها تغییر کرده است. همه این تغییرات در مدت زمان کمی رخ داده که افراد میانسال آنها چنین تغییراتی را به خوبی حس می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nazli

      خیلی جالب بود، اما حیف که نیمه تمام و بدون نتیجه گیری بود...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا می گن آخر زمین، کوه قافه
        ولی آیا تا الان هیچ هواپیما و کشتی ای به کوه قاف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟برخورد کرده؟

      • محمد

        در صورتی که میخاین این بحثو کامل و جامع به زبان ساده تر و با مدارک بخونید با بنده در تلگرام یا اینستاگرام ارتباط برقرار کنید

      • بدون نام

        کل دنیا خرن فقط تو میفهمی

      • علی

        تا حالا چند تا هواپیما به قطب جنوب سفر کردن که به کوه قاف برخورد کنن ؟

      • کیارش

        بسم الله الرحمان رحیم
        اولین کسی که گفت زمین صاف نیست گرده اما صادق بود
        اولین کسی که شعاع زمین را خیلی نزدیک به شعاع واقعی بدست اورد فارابی بود
        در ضمن امام صادق جواب پرسش شما رو در این باره داده برید کمی جستجو کنید
        اگر شما به غرب بروید و اگر شما به شرق بروید هیچ علمی بالاتر از علم اهل بیت پیدا نمی کنید

      • ehsanpr

        شما تو اقیانوس ک قرار بگیری اگه از دور ی کشتی رو نگاه کنی آخرین قسمتی ک ازش میبینی بادبان هاشه پس زمین گرده

    • بدون نام

      من یک کره زمین از کتابفروشی خریدم کرویه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی بود(((((((((((((:

    • احمد

      دقیقا موضع نویسنده چی بود بالاخره نظریه زمین تخت رو قبول داشت یا نه؟

      پاسخ ها

      • محمد

        بی طرف مطالبی که راجع به زمین تخت وجود داره رو به طور خیلی مختصر و کوتاه بیان کرده بود.
        شما هم حتما تحقیق کنید.
        من هم اوایل قبول نداشتم.
        ولی بعد از اینکه تحقیق کردم فهمیدم زمین تخت هست

    • بدون نام

      خیلی مسخره و بچگانه بود! اگه اینجوری باشه که زمین باید مرز می داشت و ما چطور میتونستیم دورش حرکت کنیم؟؟ و اگرهم زمین تخت باشه ما باید بتونیم با یه تلسکوپ خیلی قوی از اینجا آمریکا رو ببنیم! درست نمیگم،؟؟؟

      پاسخ ها

      • السا

        خودش گفت که چرا نمی تونیم ببینم ولی من هم خیلی به زمین تخت اخت اعتقاد ندارم

      • محمد

        به خاطر این که گاز های موجود در روی زمین و کوه ها و حو روی زمین و الودگی هوا نمی گذارد ببینیم دوست عزیز من یک زمین تخت گرا هستم

    • milad

      مزخرف خالص.
      در این صورت باید اول و آخر میداشت زمین که همه به خوبی میدونم نداره.

      پاسخ ها

      • سهیل

        تعجب میکنم از اینهمه نبوغ.آی کیو میگه زمین مث دیسکه البته باید میگفت سی دی تا متوجه شی.شما روی سی دی از هر نقطه ای حرکت کنی و بچرخی برمیگردی ب همون نقطه

      • بدون نام

        جناب سهیل شما که مغز متفکر تشریف دارید سی دی و دیسک مرز ندارند؟

      • محمد

        اب اقای بدون نام مرز هست اما در قطب ها و کناره هی زمین ولی به خاطر اینکه نمی گذارند به قطب جنوب برویمیم ثابت کنیمنمی توانب

    • بدون نام

      فکر نمی کنم تخت باشه

    • بدون نام

      یعنی وقتی به آخرش برسیم پرت میشیم پایین یا شایدم تو فضا معلق میمونیم
      وقتی هواپیما به آخرش میرسه چی میشه ؟ فکر کن زمین عین پشت بام خونه تخت باشه و هواپیما از روش رد بشه بعد به کجا میره حتما باید دور بزنه که یه موقع تو فضا گم و گور نشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینطور نیست وقتی به ته زمین برسی جو گنبدی شکل که زمین رو احاطه کرده مانع از سقوط یا چیزهایی شبیه به این میشه. و اینکه در واقع طبق نظریه هایی جو زمین اونقدر قدرتمنده که هیچ کس نمیتونه و نتونسته ازش خارج بشه و به فضا بره

    • شاهین

      ادم بعضی وقتا به شعور این دانشمندا شک میکنه

      پاسخ ها

      • السا

        یعنی ما بیشتر از دانشمندا می دونیم؟

      • ممد

    • بدون نام

      دمتون گرم و منم وقتی برای اولین بار به این بحث برخوردم کلی مخالفت کردم ولی بعد از مطالعه بیشتر بنظرم میاد پر بیراه نمیگن . خیلی از تناقضهایی که تو ذهن من بود با مدل زمین تخت حل شد در حالیکه در مدل زمین کروی قابل توجیه نبودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وان کس که نداند و نداند که نداند ، در جهل مرکب ابدالدهر بماند!۰


        ببخشید ولیکن. اینکه شما در این زمینه بی سواد تشریف دارید و علمان کج. کوله و ناقص و نصف و نیمه است، هستید تقصیر دانشمندان نیست دوست عزیزم.۰

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم
        خدایا توبه

    • Am

      اگه زمین صافه. چرا ناسا نمیفهمه . اصن اگه بفهمه چرا باید از ما پنهون کنه!!!؟:(

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناسا دروغ میگه و اساسا سفینه ای و ماهواره ای سرنشبن دار مدارد

      • پارسا عبدی

        داداش من...
        اینا اسکولی۰!
        در واقع یا واقعا اسکول و کودن ونادان هستند و یا اینکه در جهت خنداندن مردم و ایجاد بستر برای تفریح و شادی ملت، این دلقک بازی ها رو در میارن!۰
        :))))

      • محمد

        برای اینکه اگه ناسا تخت بودن زمین رو فاش کنه بسیاری از تحقیقات دانشمندان زیر سوال می ره و اونا باید هزینه زیادی برای این نظریه بپردازند

      • محمد

        ناسا می داند ولی نمی خواهد اعتراف کند که جند صد سال است که به مردم دروغ گفته.درضمن ناسا در زبان عبری به معنای فریب کار است

      • irani

        همینو بگو..مثلا ما نفهمیم زمین صافه چه سودی واسه یه عده داره؟
        شماها ک میگین صافه لابد میدونین چرا دروغ بهمون گفتن ک گرده.

    • ودود

      این نشون میده که به علم تجربی و آزمایشی نمیشه اعتماد کرد
      حتی ساده ترین چیز ها رو میشه رد کرد

    • سالار قشقایی

      اگه تخته مثل سکه یا بیسکویت و با تلسکوپ یا دوربین ناپدید شدن کشتی رفع میشه و بقول دوستمون باید با تلسکوپ قوی از ایران بتوان آمریکا رو دید و البته یعنی همه ی خشکی ها و آبها در یک امتداد و یک سطحند اونوقت پهنا و عرض این سطح چطور تعریف میشه ?! تصویر ارائه شده فرضی حالت سکه برای زمین تخت فقط رو را نشون میده پشت سکه چی و چطور تعریف میشه?! چرا در اعماق آبها به خشکی می رسیم. عرض و پهنای سکه اگر کیلومترها باشه شکل حاصل اونوقت حداقل شکل ساده ممکن مکعب میشه که خودش هزار داستان داره مثله اختلال در نورگیری از خورشید و ایجاد حداقل ۸ قسمت تایم بندی روزانه برای ۸ وجه یا ۹۶ ساعته بجای تایم بندی دوقسمتی فعلی ۱۲ ساعته یعنی ۲۴ ساعت و بقول یکی از دوستان سقوط یا رد شدن از لبه ها در انتها ها.اگر هم عرض و پهنا نداشته باشه و دیسک بدون عرض باشه که از بیخ غلطه چون حداقل میشه چاه حفر کرد یا دره ها و کوهها و ژرفای دریاها خودش کیلومترها پهنه ایجاد میکنه.

    • محمد علی

      مشخصه درست نیست به جای این چیزا اگر خیلی حالیتون هست موشک یا فضا پیما بسازید و به کل دنیا ثابت کنید حرف رو که همه میزنن تو این نظریه نگفتند خورشید و ماه انرژیشون رو از کجا گرفتند و با چه انرژی ای میچرخند

      پاسخ ها

      • علی

        خب اگه فضایی وجود داشت میساختیم
        فضایی وجود ندارد
        این را باید بپذیریم.
        جایی برای رفتن نیست.
        خود ناسا اعتراف کرده نمیتونه از مدار نزدیک زمین خارج بشه.
        و دیگه تکنولوژی فرستادن انسان به ماه رو نداره.
        ناسا با با بودجه چند میلیاردی نتونسته خارج بشه.

        بزرگترین کمپانی تولید فیلم های تخیلی(ناسا) خودش به ناتوانی خودش اعتراف کرده.

    • محمد علی

      کسی اینجا نیست بگه خورشید و ماه انرژی خودشون رو در این مدل از کجا میگیرن که اینطور میچرخند ؟ هر چیزی که نمیتونن جواب بدن میچسبونن به دروغگویی و بازی امریکا . خیلی بلدین فضا پیما بسازید یا موشک تا عکسهایی بگیرن . اگر نمیتونین حرف اضافه نباید بزنین

      پاسخ ها

      • علی

        آ
        یه سرچ کن توی اینترنت flat earth
        که ببینی اصلا جنبشهای زمین تخت اول از کشورهای دیگه شروع شد.

    • بدون نام

      زمین کروی است ولی ادعاها و تصاویر و فیلمهای ناسا و سایر همسالانش قطعا جعلی است.

      پاسخ ها

      • ممد

    • مهندس علایی

      ادعای شما واقعا مزخرفترین ادعایی بود که در عمرم شنیدم! اگر زمین تخت بود نمیتوانستیم با هواپیما از ایران بریم به نیویورک و از اونجا بریم به توکیو. به قول دوستمون اگه تخت باشه باید با یه تلسکوپ از اینجا هیمالیا مشخص باشه. دوستان نمیدونم هدفتون از این خل بازیا چیه , اما امیدوارم که هدفتون فقط منافع مادی نباشه . آرزو میکنم در زندگی سر بلند باشید...

      پاسخ ها

      • یوسف

        عزیزم داره میگه زمین دیسکه میفهمی

      • حسین

        هنگ کرد بدبخت خخخخخخخخخخخخخخخ

      • قاسم

        مزخرف نگو پشنگ دارن میگن دیسکه نگفتن که مکعبیه! زمین جو داره با همون تلسکوپ به زور میشه چند کلیومتر اونطرفتر روی زمین رو دید بعد میخوای هیمالیا ببینی مغز فندقی!

      • محمد

        برای این نمیتونی هیمالیا رو ببینی جون زمین دارای کوه و دریا و الودگی هوا و گاز های موجود روی زمین و ناهمواری هاست که شما نمی تونید ببینیئ

    • جواب شل مغز ها

      شما محدودیت در دید دارید برای همینو نمیبینید برید بالاتر دیدتون باز میشه برید کوه دو برابر میتونید بیبینید دی درباره کوه قاف اون کوه یه دیوار هست و کسی نمیتونه از اون بگزره شل مغزید دیگه حتا قران تخت میگه میگه خورشید و ماه حرکت میکنن نه زمین بخونید مثل بچه ها حرف دیگرانو نگید

      پاسخ ها

      • السا

        من به زمین تخت اعتقادی ندارم ولی تو قرآن هم آیه های زیادی هست که ثابت می کنه زمین تخته

    • Mr.khass

      ِبه نظرم زمین تخته چون خدا تو قران گفته روز قیامت همه ی ساختمونا و خونه ها صاف میشن بعدش میتونی از این طرف زمین طرف دیگشو ببینی اگه کروی باشه این غیر ممکنه پس نتیجه میگیریم زمین تخته....

      پاسخ ها

      • پارسا عبدی

        انشاءالله شما هم شفا پیدا میکنی دوست من!۰
        زیاد سخت نیست...۰
        یه چند قرص کوچولو... شایدم یکهو تا آمپول.. یکی دو ماه تحت مراقبت باشی.۰
        قول میدم زود خوب خوب شب...

        آباریک الله گل پسرم...حالا بیا عمویی چند تا تست ازت بگیره.. آفرین گل من! ء

      • سروش

        زمین هرچی که هست کروی نیست و از بالای ابرها ببینید تا چشم کار میکنه صافه و قدرت خدا بینهایت هست و فهم
        دانشمندان از یک تا عدد نه تازه هرکس به نه برسه میفهمه نادانه که اکثرن تو صفر موندن

      • بدون نام

        http://www.google.com/ختت ذذذدااخ

      • بی نام

        چی میبافین به هم؟ من به نظریه های شما کارندارم ولی کجای قرآن اومده؟ چرا هرچی میخواین به اسم قرآن تموم میکنین؟

    • Nobody

      اقا اصلا اگه زمين تخته كه نيست!! بگيد امريكا چه جوري زمان جنگ جهاني با ژاپن جنگيد شما اگه زمينو تخت در نظر بگيري امريكا ميشه غرب ورق ، ژاپن شرق ورق اون وقت وقتي تخته اينا به هم راه ندارند كه پس ما بايد حركت امريكا رو از اروپا و اسيا به ژاپن مي ديدم . دوماً پرواز هاي امريكا هم به ژاپن بايد از كل اسيا و اروپا رد ميشد و ثالثاً مرز الاسكا روسيه هم قاعداتا وجود خارجي نداشت چون زمين عين ورق صافه. پس كذب محضه. زمين كرويه.

      پاسخ ها

      • مازیار

        این نظر شما نشان از مطالعه کم درباره این نظریه هست. اگر مطالع تون رو بیشتر کنید متوجه میشید که نظرتون کاملا در مقابله با ایده ی زمین تخت اشتباهه. وقت بزارید و مطالب و ویدیو های مربوطه رو ببینید. خیلی از این نظریه ها با دلایل علمی و فرمولهای ریاضی و قوانین فیزیک انجام شده که واقعا آدم رو به فکر فرو میبره

    • پارسا عبدی

      اللهم اشف کل مشنگ!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشاا... خدا شما را شفای عاجل عطا نماید

    • میلاد

      درمورد بحث ساحل و ناپدید شدن کشتی قبلاً چیزی رو که ندیده بودم باور کردم و زمین کروی رو قبول کردم. حالا هم همونه چیزی رو که ندیدم میخوام باور کنم پس باید اول خودم این موضوع رو ببینم.نظریه زمین تخت فقط میگه کشتی‌ها ناپدید نمیشن اما هیچ دلیل اطمینان بخش درمورد اینکه "اگه ناپدید نمیشن پس چرا ما اینجوری ناپدید شدن اونا رو می‌بینیم؟" "چرا اگه ارتفاع رو زیاد کنیم(مثلاً اگه بالای کوه بریم) میتونیم بیشتر ببینیم؟" نمیده. درمورد قضیه‌ی کج شدن دکل هم محیط زمین اونقدر زیاد هست که تو این فاصله‌ی کمی که ما میتونیم ببینیم کج شدن جزئی دکل به چشم ما نیاد.
      و اما درمورد خود نظریه؛ خب نمیشه ساده ازش گذشت. هیچکدوم از ما تا حالا فضا نرفتیم و از فضا زمین رو ندیدیم پس نمی‌تونیم با اطمینان نظر بدیم. هر دو گروه موافق و مخالف زمین تخت شواهد خودشون رو دارن و هر کدوم رو که بخونی اگه خودت چیزی ازش سر در نیاری میگی:خب راس میگه. اما نباید سریع قبول کنیم و نباید سریع هم ردش کنیم. گفتم ما از فضا زمین رو ندیدیم به هر حال نظریه‌ی جالبی بود اما دلایل خیلی محکمی هست که اونو رد میکنه
      درمورد این موضوع هم که در قرآن اعلام شده در قیامت میشه از این طرف اون طرفشو دید، خود قرآن به صراحت میگه "زمین صاف و کشیده می‌شود" پس یعنی اولش صاف نبوده بعدش صاف میشه ثانیاً تو آیات دیگه‌ای هم اومده که هر چه داخل زمین است بیرون ریخته میشود و این رو میتونیم به نوعی پاره و منفصل شدن کره‌ی زمین توجیه کنیم که هم زمین صاف میشه و هم مواد داخلش میاد بیرون. مسلما اگه زمین صاف بود تو قرآن اینجوری بحث نمیشد
      درمورد ناسا هم که بهتره نظر ندم چون هر دفعه از یه جایی یه بحث درمورد پنهون کاری ناسا مطرح میشه. من فقط سؤالم اینه: ناسا از کروی بودن زمین چه نفعی می‌بره که این همه فوتوشاپ و دروغ مطرح کنه که به ما نشون بده زمین کرویه؟ خب دلیل منطقی برای این کار وجود نداره پس من فک نمیکنم ناسا یه همچین کاری بکنه
      به هر حال من این نظریه رو نه رد میکنم و نه تأیید اما ۹۰ درصد مخالف این نظریه‌ام و ۱۰ درصد موافقم چون زمین رو از فضا ندیدم

    • من

      اون دوستانه که گفته بودن چرا نمیشه از ایران آمریکا رو دید انگار وجود این همه کوه بزرگ رو سر راهشون فراموش کردن . ضمنا بد نیست یه بار دیگه درمورد پرسپکتیو مطالعه کنند تا با نقش و محدودیت بینایی خودشون بیشتر آشنا بشن و بفهمن ضعف و نقص اونا تقصیر تخت بودن زمین نیست . ضمنا اون دوستی که گفته بود از لبه زمین پرت میشیم بدونه که لبه زمین با گنبد آسمان در ارتباطه پس پرت نویسید . ضمنا بشر با این همه ادعایش هنوز نتونسته بیش از دوازده و نیم کیلومتر به درون زمین رخنه کنه پس اونقدری ضخامت صفحه زمین زیاده که تو فکرت نمیگنجه . ضمنا نقشه همون نقشست فقط پهنش کنید روی یه دیسک گرد با مرکزیت قطب شمال و دورتادور قطب جنوب یا همون دیواره یخی . و هیچ منافاتی هم با سفرهتی دریایی و هوایی هم نداره . خورشید و ماه هم قدرتشون رو از گنبد مغناطیسی آسمان میگیرن و تمام این مسایل هم قابل دیدن و هم قابل اثباته . جالب اینجاست اونقدر دلیل و مدرک واسه نقض کرویت زمین هست واسه نقض تخت بودنش نیست !!!! پس قبل از اظهار نظر بیخودی یکم با ذهن باز تحقیق و مطالعه کنید . حقیقت همین نزدیکی هاست

    • nematlayali@gmil.com

      اگر واقعا زمین کروی هست و به خودش وخورشید در حال چرخش هست

      چرا یک فیلم واقعی از چرخش زمین و عکس واقعی از زمین نیست و فتوشاپ و دست کاری شده هست؟؟؟


      من ادعا میکنم که یک ماشین از بدنه طلا دارم
      ادعای من وقتی اثبات میشه که بتونند واقعا ماشین رو ببینند ازمایش کنند و ببرسی بشه
      والا نه اثبات میشه و نه مدرک هست


      زمین کروی نیست و هیچ دلیلی نداره کروی باشه



      حقیقت جو باشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب شما یه عکس و مدرک بیار که زمین تخت هستش؟؟؟

    • ارمان

      جالبه بدونید که تا 500 سال پیش همه معتقد بودن که زمین تخته ولی چی شده که الان میگن کرویه، فناوری و تکنولوژی؟ اگر اینطور فکر میکنید بهتر برید راجب قوم مایا ها یه تحقیق کنید ببینید اونا که 5 هزار سال پیش زندگی میکردن به چه چیزیایی از لحاظ علمی رسیدن که انسان الان تو خواب هم نمیبینه

    • س

      سلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام خوبی؟

    • بدون نام

      بنده خودم طی سفری که به کره ماه داشتم دیدم زمین کروی هستش
      دروغ به خورد مردم ندهید لطفا

      پاسخ ها

      • یک معتاد

        حاجی جنس نیاز دارم از کجا گرفتی

    • بدون نام

      ابله ها زمین مکعبه...

      پاسخ ها

      • کیارش

        نه بابا

    • محمد علی

      این دانشمندان خسوف و کسوف را چطور توجیه میکنند؟ چطور خورشید که از شرق طلوع و در غرب غروب میکنه فردا دوباره از شرق سر در میاره؟ اصلا این که بجای زمین تخت زمین کروی رو به مردم بقبولانند و کلی هزینه هم بکنند تا واقعیت رو جعل کنند چه سودی برای ناسا داره؟ ستاره ها چی هستن؟ پولکهایی که به سقف آسمان سنجاق شده اند؟ این علما با کدام تکنولوژی فاصله ماه و خورشید را از زمین اندازه گرفته اند؟ لطفا بجای سفسطه و پرداختن به تئوری توطئه با دلایل علمی و استدلال منطقی ادعای خود را ثابت بفرمایید.

      پاسخ ها

      • shooter

        اون علما چطور فاصله ی زمین تا خورشید رو اندازه گرفتن.
        زمین تخت و در این شکی نیست یکی دیگر از دلایلش قبله است . که میتونید برید و دلایلش رو بخونید

    • جهانمهر

      سلام به هموطنان
      بیایید لطفا انقدر ساده و سطحی نگر نباشیم!
      متاسفانه ما ملتی بسیار کم مطالعه هستیم و با اطلاعات عمومی کممون به آسانی در برابر چنین نظریات ناقص و کوته فکرانه ای ، کم میاوریم و وا میدهیم!
      گذشته از نظریه پردازش که یک خواننده کم سواد و شهرت طلب است ، حتی اگر بتوان زمین تخت را توجیه کرد(که نمیتوان...) و با ارائه گاف غلظت جو زمین(مانند ترکیب آب و شکر) ، طلوع و غروب خورشید بر اثر دور و نزدیک شدن از مناطق را توضیح داد با فرض اینکه تنها چند کیلومتر قطر و حدود 3000 کیلومتر از زمین فاصله دارد(جالب است که هیچ هواپیما یا چتربازی با خورشید یا ماه تصادف که هیچ ، حتی از نزدیک مشاهده هم نکرده اند!)... همچنان پدیده تکذیب ناپذیر #نقشه_آسمان حفره توجیه ناپذیر این نظریه است :) ؛ ستارگان آسمان همانند خورشید و ماه نیستند که بر طبق نظریه تنها 3000 کیلومتر از زمین دور باشند! همانطور که میدانیم(اگر بدانید) محیط دور زمین 40000 کیلومتر است و اگر فرض بگریم گنبد آسمان نظریه زمین تخت ، کاملا نیم دایره است ، ارتفاع آسمان قطب شمال 20000 کیلومتر خواهد بود...
      حتی اگر عدم پدیداری ستارگان آسمان نیم کره جنوبی زمین را با گاف غلظت جو توجیه کنیم ، نمیتوان دلیلی برای عدم مشاهده تمام ستارگان آسمان نیم کره شمالی زمین ارائه داد ! چرا که مثلا زمین تخت است :) و آسمان بلند :) ؛ ارائه فیلم و تصویر چند چراغ از فاصله دور(مثلا درون آب) هم دروغ باورپذیری برای ماسمالیزاسیون ستارگان نیست! چرا که مردم هم تلسکوپ دارند :) همینطور گاف غلظت جو زمین که با انتشار تصاویری مانند رعیت آبشار نیاگارا از سواحل فلوریدا یا قله دماوند از ارتفاعات کوهی در خراسان جنوبی یا تورنتو از سواحل اروپا!(تازه اگر فتوشاپی نباشند) خود دلیلی است بر شکست نور و تصاویر در سطح منحنی زمین و اثبات کروی آن :d ...
      متاسفانه عده ای از مذهبیون با برداشتی سطحی از روایات و آیات الهی ، حامی این نظریه شده اند درحالی که نظریه زمین تخت 100 برابر از نظریه زمین کروی #کفر_آمیز تر است! و نه تنها فرازمینی ها(درحقیقت جنیان!) را انکار نمیکند ، بلکه مانند برخی فیلم های هالیوود دنیای ما را درون قفسی عظیم... استغفرا...!
      درمورد انحانای سطح زمین نیز متاسفانه برخی از مردم طبق شایعه ای بی اساس ارتفاع مناسب برای رعیت آن را تنها 300 متر متصورند درحالی که حتی از ارتفاع 800 متری برج خلیفه دبی نیز انحنای سطح زمین قابل رعیت نیست! زمین بزرگتر چیزی است که متصوریم و انحنای سطح آن از ارتفاع 12 کیلومتر به بالا قابل مشاهده است ، آنهم نه آنگونه که زمین تخت گرایان انتظار دارند ؛ بلکه رعیت انحنایی قوس مانند ، مراجعت به ارتفاع 30 کیلومتری را میطلبد... از لنز فیش اِی هم دم نزنید که خودمون عکاسیم و خوب میدونیم این لنز نه فقط از پایین ، بلکه از تمام جهات ایجاد اعوجاج و کشیدگی میکنه! و البته از حفاری تونل ها هم بگم که کمتر تونلی اونقدر طولانیه که لازم باشه انحنای زمین رو به منظور حفاریش حساب کنن که البته در همون معدود تونل ها از جمله طولانی ترین تونل جهان در سوئیس یعنی " گوتارد " انحنای زمین هم حساب شده و گوتارد رکورددار عمیق ترین تونل جهان است :)
      حرف آخر اینکه برای اثبات دروغگویی صهیونیستها به مردم جهان نیازی به تکذیب کروی بودن زمین نیست و اگر هم نظریه مرکزیت خورشید و کهکشان را کفرآمیز میدانید ، بجای نظریه زمین تخت که تاثیری ندارد(چرا که منطقی نیست گنبد آسمان خودبخود بچرخد!) بهتر است چرخش زمین به دورخود یا خورشید را انکار کنید چرا که به قول #ابن_عثیمین (گرچه یک مفتی وهابی است) : علم هنوز ثابت نکرده که زمین میچرخد! و واقعا بنظرم از نظریه زمین تخت منطقیتر است که بگوییم زمین در مدار خود ثابت است و سیارات منظومه شمسی هم به دور خورشید میچرخند و هم به دور زمین و خورشید نیز با تیر و زهره دور زمین میچرخند!

      پاسخ ها

      • محمد

        از همه اینها بگذریم
        چجوری یه کامنت با 3237 کاراکتر ارسال کردی
        هر چه تلاش میکنم بیشتر از 450 کاراکتر اجازه ارسال نمیده.

    • زمین تخت نیست...

      دوستان... اینایی که میگن زمین تخته فقط میگن کسایی که میگن کرویه دروغ میگن. اونا هیچ مدرکی به دیت نمیدن. آقا اگه زمین تخته پس اختلاف زمانی اصلاً چطوری بوجود میاد؟ اگه زمین تخت باشه کل زمین هم زمان روز و همزمان شبه که نیست... تو نظریه‌ی زمین تخت اصلاً چطور قطب‌های جغرافیایی بوجود میاد؟ شب ۶ ماهه و روز ۶ ماهه قطب‌ها چطوری بوجود میاد؟ میدان مغناطیسی زمین از کجا تولید میشه؟ و کلی سوال دیگه که متاسفانه طرفداران نظریه زمین تخت هیچ جوابی واسش ندارن. یکم بیشتر فک کنیم. زمین تخت دروغ محضه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان دارن کاوشگر به مریخ میفرستن اونوقت ما در مورد کروی یا تخت بودن زمین بحث میکنیم!!! هر استدلال و توجیهی بر کروی بودن زمین بیارید با نظریه توطئه رد میکنند. بهتره بیخود انرژی خودتون رو هدر ندین و بگذارید فکر کنند زمین تخته.

      • علی

        دقیقا برای همه این سوالاتتون زمین تخت پاسخ داره.
        فقط کافیه مطالعه کنید
        تمام پاسخ ها هم منطقی تر از زمین کروی هست.

    • سجاد

      تو این سایت چند چیزو ناقص نوشته و باعث میشه افراد نتونن درک درستی از زمین تخت داشته باشن اون دیسکی که میگن درست مرکزش قطب شمال قرار داره ومرز های کناریش هم قطب جنوب فرضی و پشت اون دیوار کریستالی به اسم گنبد آسمان

      من خودم ۱۰۰٪معتقد تخت بودن زمین نیستم ولی دلایلی مثل ممنوع ورود بودن قطب جنوب از طرف آمریکا و انگلیس در حالی که ورود به قطب شمال آزاده شکمو بیشتر میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزيز،كمى هم در مورد گردش ستاره ها و اجرام اسمانى تحقيق كنين، واقعا بى اساس تر و مزخرف تر از اين اين بحث زمين تخت نشنيده بودم.گرد بودن زمين با عكس هاى فضايى اثبات نشده و دلايل علميه زيادى از علوم زمين شناسى تا علوم زيست شناسى و علوم مربوط به ستاره شناسى و غيره داره

    • بدون نام

      حتما بعدشم میخواید بگید زمین روی شاخ های گاو بنا شده ؟؟؟ هااان
      چه زیبا فرمودند حضرت خیام که :

      گاویست در آسمان و نامش پروین
      یک گاو دگر نهفته در زیر زمین
      چشم خردت باز کن از روی یقین
      زیر و زبر دو گاو مشتی خر بین

      پاسخ ها

      • علی

        از طرز بیانتون مشخصه خیلی به فیلم های تخیلی ناسا علاقه دارید
        کمی واقع بین باشید و تخیلات ناسا رو دور بندازید

    • حسن

      آنهایی که معتقد هستند که زمین مسطح است باید از بالا عکس از کره زمین بگیرند و منتشر کنند تا ادعایشان را باور کنیم ب(ه همین راحتی)

      پاسخ ها

      • پیمان

        و انهایی که معتقد اند که زمین گرد هست همین کار رو بکنن منتهی ن از طریق ناسا

      • رضا

        داداش کمی مطالعه کن شما حتی کوچکترین جستجو رو انجام ندادید.اتفاق موشکهای تحقیقاتی زیادی به بالا پرتاب شدند و ثابت کردن صافه یکم تحقیق کن قربونت.کشورهای استرالیا نیوزلند المان شرقی کارولینا نیوجرسی برزیل و آرژانتین اخیرا نظریه تخت بودن کامل قبول کردن..ناسا هیچ حرفی نمیتونه بزنه چون جوابی نداره و دروغهاش روز بروز داره اشکار میشه.به یوتیوب سر بزنید من طی این ۵سال تحقیقات زیادی انجام دادم و نتیجه دقیقا تخت بودن اثبات کرد.

      • علی

        خوشبختانه قبلا این کار انجام شده.
        فقط کافیه کمی در گوگل جستجو کنید تا ببینید ویدیوهای زمین تخت رو.
        اگر در بین شون زمین کروی دیدید با یه کم دقت میتونید به لنز فیش ای پی ببرید

    • محمد

      كمى هم در مورد گردش ستاره ها و اجرام اسمانى تحقيق كنين، واقعا بى اساس تر و مزخرف تر از اين اين بحث زمين تخت نشنيده بودم.گرد بودن زمين با عكس هاى فضايى اثبات نشده و دلايل علميه زيادى از علوم زمين شناسى تا علوم زيست شناسى و علوم مربوط به ستاره شناسى و غيره داره
      قبل از اظهار نظر تحقيق كنيد كه گرد بودن زمين از كجا مطرح شد و تا الان به چه دلايلى براى اثباتش رسيدن
      اثبات كروى بودن زمين خيلى خيلى خيلى جامع تر از اين است كه حتى بشه فكر تخت بودن زمين رو كرد

      پاسخ ها

      • علی

        پس مشخصه یک صدم اطلاعاتی که درباره زمین تخت وجود داره رو هم نمیدونید

    • فرامرز دهقانی

      سلام فقط می‌خواهم از آقایانی که قصد دارند یک عده تحمیق کنند و با این نظریه‌ها سرگرم نمایند می‌گویم اگر زمین تخت است و فقط همه کشورها در یک سطح هستند چرا وقتی در ایران شب است در آمریکا روز است . دوم اینکه چرا وقتی در یک مسیر حرکت میشود به‌انتهای زمین نمی‌رسیم چون اگر تخت باشد باید پس از مدتی پیمایش به‌کرانه‌ی آن برسد که هیچوقت نمی رسد مگر اینکه به جای اول منتهی شود یعنی یک دور کامل بگردد

      پاسخ ها

      • علی

        :درباره مورد دومتون
        آیا تا کنون با هواپیمای شخصی خود مسیری رو به طور مستقیم پیموده اید؟
        مشخصه که جوابش خیر هست.
        و درباره مورد اولتون:
        خورشید خیلی کوچکتر از اونه که بتونه کل زمین رو روشن کنه. توی گوگل سرچ کنید زمین تخت و چند تا تصویر از این مدل ببینید بعد فضاوت کنید.

    • عقاب

      کسایی که میگن زمین تخته احمق و نادان هستند اگه زمین تخته چرا به اخرش نمیرسیم

      پاسخ ها

      • علی

        آفرین
        همینجوری ادامه بده.
        حدود 5 متر به سمت آخر زمین حرکت کردی
        ایول
        فقط ده هزار کیلومتر دیگه مونده برسی به آخرش

    • هر خری میدونه زمین کرویه

      اگر زمین تخت باشه پس طلوع و غروب خورشید برای همه ی انسان ها در ریک زمان اتفاق میفته ولی میدونیم که اینچنین نیست و زمان طلوع و غروب افتاب در نقاط مختلف زمین متفاوته حتی در یک کشور و در شهرهای مختلف این قضیه رو هیچ جوره نمیشه نقض کرد که نشون میده قطعا زمین کرویه

      پاسخ ها

      • نریمان

        شما خودتونو خسته نکنید استاد دانشمندای فیزیک اینقدرم احمق نیستن ک شب و روز را حساب نکنن ... دلیلشون منطقی تر هم هست برو ویدیو هاشو ببین میفهمی

    • epsilon

      دوستان گل من . عزیزای من . لطفا ساده نباشین. اینایی که نظریه زمین تخت رو مطرح کردن خودشون خیلی خوب میدونن که زمین کرویه. منتها با خودشون این طوری فکر کردن که مگه چند درصد مردم فیزیک بلدن. خیلی خیلی کم. ما این نظریه زمین تخت میندازیم وسط . حالا تا مردم بفهمن که سر کارشون گذاشتیم کلی زمان می بره. و ما به راحتی می تونیم اینجوری یه بحث داغ را بندازیم . وکلی از این راه میتونیم پول دربیاریم. به همین سادگی . در واقع هوش مالی خودشون رو انداختن تو این مسیر . به همین سادگی.
      یه مثال خیلی ساده میزنم تا موضوع کاملا روشن بشه براتون.
      اینا میان یه حقه زیرکانه میزنن. فرض کنین شما یه بچه 5-6 ساله تو خونه دارین. جلوی چشم این بچه یه تشت بزرگ رو پر از آب میکنین . بعد بهش میگین که ببین سطح آب کاملا صافه. بعد یه تشت دیگه میارین که کفش صاف نیست و یه انحنای خیلی شدیدی داره. باز این تشت و پر از اب میکنین و باز به بچه میگین که ببین سطح آب بازم صافه. پس نتیجه میگیریم که سطح آب همیشه صافه. چه زیرش صاف باشه چه منحنی باشه.
      بعد به بچه میگین که پسرم ولی یه عده آدما هستن که اسم خودشونم گذاشتن دانشمند و میگن که زمین گرده و دریاهایی که روی زمین هستن اونام به شکل کره زمین دراومدن و دریا ها هم گردن.
      و این بچه تبدیل میشه به یکی از طرفداران سرسخت زمین تخت.

      پاسخ ها

      • پیمان

        تشبیه جالبی بود ولی کی میدونه شاید ناسا همین کار رو کرده ما
        که فیزیک بلد نیستیم..بجز شما که تافل فیزیک دارین

      • علی

        یه زمانی مثل شما فکر میکردم که این زمین تخت گراها همه شون توهم توطئه دارن.
        ولی بعد یه مقدار تحقیق فهمیدم پشت زمین تخت به اندازه ای دلایل علمی وجود داره که نجوم مدرن در برابرش حرفی برای زدن نداره.
        و نقدهای خیلی خوبی به کیهان شناسی مدرن کرده.
        برای مثال یکی از نقدها:
        رویت ماه گرفتگی در روز
        علوم کیهان شناسی مدرن میگه ماه گرفتگی به خاطر افتادن سایه زمین روی ماه شکل میگیره و زمانی رخ میده که خورشید و زمین و ماه در یک راستا قرار گرفته باشند و ماه پشت زمین باشه.
        ولی وقتی که در روز ماه گرفتگی اتفاق میفته یعنی تمام این ماهواره ها و اطلاعاتی که به شما دادن نقض میشه و تاحالا هیچ پاسخی به این جور نقدها داده نشده.
        این فقط یه نقد هست.
        نقدهای زیادی وجود داره که با کمی مطالعه کم کم میفهمید که این قضیه جدیه.

    • حسین

      چه باور کنید چه نکنید زمین تخته شما میتونید با آزمایش کردن آب در سطل های مختلف ببینید که سطح آب همیشه صافه و منحنی نمیشه

      پاسخ ها

      • a.

        کی همچین چیزی میگه سطح آب منحنی میشه یه بادکنک رو درنظربگیرید داخل بادکنکو پرآب کنیدتا جایی که جا داره سرشو گره بزنید الان شما یک میدان کروی از آب دارید که اصلا پراکنده نمیشه اما چی باعث شده ما بتونیم آب رو انحنا بدیم ؟ قطعا بادکنک که نقش یک حصار
        رو دور آب بازی میکنه ازنظرعلمی مایع به هرشکلی میتونه تغیر شکل بده اما دور زمین که لایه بادکنکی وجود نداره که ابو نگه داره پس
        چی آبو انحنا داده و از پراکنده شدنش درفضا جلوگیری کرده میشه به نیروی جاذبه اشاره کرد شما آب رو ببرید کره ماه دربطری آبو باز کنید آبو بخواید بریزید زمین توی هوا معلق میشه بخاطر نبود نیروی جاذبه نه آب هرچیزی معلق میشه

      • علی

        این متن در پاسخ کاربر a هست
        یعنی همین کامنت بالایی
        دوست عزیز
        کیهان شناسی مدرن میگه جزر و مد دریاها حاصله از نیروی جاذبه ماه هست.
        اونوقت دارید میگید برید روی ماه اونوقت آب معلق میشه؟

    • پیمان

      من همه ی نظرات رو خوندم و متوجه شدم که 90% اصلا در این مورد تحقیق نداشتن و مثلا بعضی ها میپرسند که چرا از اون سمت نمیوفتیم پایین(تحقیق کنید)..همه ی شما میدونین دانشمندا چیزی رو کشف کردن بعد از چند سال معلوم شده اشتباه بوده.به جای احمق فرض کردن هم دیگه تحقیق کنین ماه گرفتگی چطوره و ما چرا نمیوفتیم پایین از اونور...و اینو هم بدونین توی چند سال اخیر امریکا به ناسا بودجه نمیده..

    • متين

      اقا اينا صحت نداره، زمين يه دايناسوره :))

    • مهدی

      یه مشت ابله نادان که نخونده نظر میدن ما میگیم نمیزارن بریم اخرش اونا اقا میگه چرا نمیوفتیم
      ما میگیم محدودیت دید داریم اون اقا میگه چرا امریکارو نمیبینیم میخوایی ساحلو ببینی خخخ
      ما میگیم کسی نمیتونه خارج بشه از زمین شما از ما عکس میخواید وشما میگید به مریخ کاوشکر میفرسته ناسا
      واقعن که

      پاسخ ها

      • پیمان

        شما در هر صورت که حساب کنی و توضیح بدی حتی اگه دلیل خاصی هم نداشته باشن شما رو احمق توصیف میکنن ...فقط همینقدر که داریم میبینم مردم بدون تحقیق کسی رو احمق .. فرض میکنن ساده لوح بودن انسان رو توصیف میکنه ..فقط همینقدر بدونن که علم و اطلاعات هم تاریخ مصرف داره

    • مهدی

      وقتی در قیامت خورشید برعکس طلوع کرد میفهمید که شما در دنیای بسته زندگی میکنید و راه فراری نیست
      انسان رو به میمون ربط دادن باز بعضی ها دوست دارن نادون باشن
      عزیز اگر از نیروی امریکایی و انگلیس رد بشی تازه میرسی به کوه قاف که هیچ بنی بشری نمیتونه از رد بشه
      و در اخر همین یک نشانه بس که در قیامت زمین انقدر صاف میشود که به قول اون دوستمون امریکارو هم میبینی

    • وحید،،،،

      واقعا واسه اون ابلهایی که در مورد تخت بودن زمین رجوع میکنن به قرآن متاسفم،،،و خودم به این نتیجه میرسم قرآن دست نوشته ای از ی انسان زرنگ که به علم اون موقع واقف بود هستش،،،،و اندازه علم اون موقع نوشته شده،،و اگه الان بود مطمئنا به اندازه علم الان زمین رو کروی یاد میکرد

    • بدون نام

      زمین اگه تخته چرا نمیشه روش خوابید؟
      کمر آدم درد میگیره

    • زاهد

      یقینا زمین تخت هست و ناسا یک دروغ گو بسیار بزرگه و همینطور که اسم ناسا به ابری میشه دروغ بزرگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عبری

    • Mr. y

      من وقتی که کامنت ها رو خوندم به این نتیجه رسیدم که شما اس*ل ترین انسان های تاریخ هستید . من نمیدونم چرا شما مذهب رو با علم قاطی می کنید ! هرچند بحث کردن با شما وقت تلف کردنه چرا ؟ چون که این نظریه دیگه ارزشی نداره و دانشمندان بزرگی چون گالیله ثابت کرده که زمین کرویه و شما فقط میخواین پست بودن آمریکا ، سازمان ، مذهب ، فراماسونری و اینا رو با علم فیزیک یکی کنید .

    • محمد

      به نام ایزد دانا
      با سلام من با چند دلیل زمین گرد رو اثبات میکنم اول اینکه در صورت مسطح بودن زمین دیگر اختلاف ساعتی وجود نداشت و در همه جاهای دنیا هوا یا تاریک بود با روشن و دوم جاذبه دیگر معنی نداشت و انرژی جاذبه خود را با حرکت به سمت بالا مانند یک موشک ایجاد میکرد اما چگونه با این حال این همه سال زمین از مدار خود یا منظومه خارج نشده و سوم اینکه نور و گرما ی خورشید بر روی خط استوا به صورت عمود تابیده میشود پس روی زمین مسطح همه جای دنیا گرم است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی خورشید. ر سطح دیسک زمین در حال حرکت باشه اختلاف ساعت و سب و روز هم به وجود میاد. در مورد جاذبه هم نیازی به حاذبه نیست جاذبه برای تایید گرد و گردان بودن زمین تعریف میشه . شما اگه فیلم چرخش خورشید روی زمین رو ببینید متوجه میشید چرا استوا گرمتره . اتفاقن طبق نظریه زمین کروی معادلات روز و ماه و سال بهم میریزه و الان در دنیای امروز ۲۴ ساعت یک رو یک چیز قراردادی و فرمایشی به حساب میاد در صورتی که در مدل دیکسی جمع شب و روز در کل مناطق و در کل سال ۲۴ ساعت هست

    • ...

      شاید!حتما وجود خارجی نداسته باشیم
      بیشتر شما ماتریکس را مشاهده کردی شاید مادرون دن
      یای رایانه ای باشیم
      .....در جواب بعضی از دوستانم
      زمین چه صاف چه کرفی پستی بلندی های بسیاری دارد وبا دوبرین های قوی هم نمیشه امیریکا را مشاهد کرد
      شاید هم سفر ب دور دنیا(زمین) واقعی باش همانند فیلم راه پله جادوی ک شکستگی بعدی باعث شد ک نقطه شروع با نقطه پایان یکی باش یعنی اگر با شکست بعدی اول زمین و اخر ان را به هم وصل کنیم پس نظریه زمین صاف واقعی است.ارزوی موفقیت

      پاسخ ها

      • علی

        ببینید نظریه زمین تخت یه نظریه تخیلی نیست که بنابر داستانها و فیلم های تخیلی شکل بگیره.
        یه مقدار راجع به زمین تخت تحقیق کنید.
        کامل مطالبش رو میبینید.
        شکل زمین هم به صورت یه دیسک هست که سفر به دور جهان در اصل یه حرکت مدور (دایره ای) هست.
        همین مقاله رو هم لطفا کامل بخونید.
        زمین کروی گراها معمولا دید خودشاخ پندارانه ای در مقابل زمین تخت گراها دارن و سعی میکنن زمین تخت گراها رو آدمهای خیالباف با مشکلات روانی و افکار شیطانی که هزینه میکنن تا مردم رو فریب بدن و در مقابل علم بایستند تصور میکنند.
        که البته این بخاطر تلاش ناسا هست که اونقدر فیلم های تخیلی خودش رو به خورد مردم داده که مردم
        تخیلات ناسا رو باور کردن. و واقعیت رو تخیل میپندارند.

    • س

      اگ زمین تخت. اصن چرا باید با یه تلسکوپ قوی هیمالیا رو دید. ک یکی از دوستان گفتن. با اون تلسکوپ قوی اگ زمین تخت باشه باید خورشید اونطرف زمین دید. اگ خورشیدو دیدین پس زمین تخت. ولی نیست زمین کرویه. انحناشم تو ۳۰۰۰کیلومتر ب بالا معلوم میشه ن تو چندصد کیلومتر.مگه کوچیکه اخه. بعدشم اگ خورشید دیسکیه. چطور تو همه مواقع کروی معلوم میشه. اگ دیسکی بود هنگام غرو شک نکن. هلالی معلوم میشد. ناسا هیچ دروغیم نگفته. پیشرفت علمه.

      پاسخ ها

      • حسین

        تلسکوپ به این قدرت داریم مگه؟

    • مهم نیست

      سلام دوستان
      فکر میکنم که شیوع این پدیده ی جدید ناشی از آزمایشی مبنی بر تحت تاثیر قرار گرفتن مردم سراسر جهان در مورد کنترل اذهان باید باشه و اینکه ببینن تاثیر رسانه ای و نقض چیزی که شاید به وضوح معلوم باشه رو میتونن تغییر بدن یا نه! به نظر اجتماع زمین تخت هدفش تخریب سازمان ناسا نیست و دنبال چیز دیگه ای هستند!
      خب زمین تخت است و فرض بر این میگیریم که ثابت شده!
      حال این چه تاثیر و تغییری در زندگی این مردم ایجاد میکنه؟

      پاسخ ها

      • حسن محقق

        1_اگر این پدیده واقعی باشه اون بدبخت هایی که میرن 15 سال سر کلاس کره زمین و بیگ بنگ رو میخوندن(که چرته)باید دوباره 15 سال اینرو از تو مغذشون بیرون کنن وچیز دیکه ای توش بنشونن
        2_اگر واقیه زایع شدن دولت امریکا و ژاپن دیدنی میشه

    • حامد

      بنظرم زمین کرویه،چرا؟ چون اگ تخت بود تغییر زمان روز و شب در فصول مختلف معنا پیدا نمیکرد، تغییر شعاع تابش نور خورشید رد میشد در حالی که خودتون هم میتونید با آزمایش به صحت این مطلب برسید...
      بعدشم برید لب دریاچه خزر اونجا که کوه و اینا نیست،با دوربین فوق قوی نگاه کنید چرا نمی تونید اونورش و ببینید؟ تهش به یه جایی میرسه که آسمون و زمین به هم پیوند میخوره که نظریه کروی بودن و تایید میکنه حالا میگم من نه تخصص دارم و نه تحقیق کردم با توجه به عقلم گفتم

      پاسخ ها

      • حسن محقق

        به من توضیح بده که چرا زمانی که ما در زمستانیم استرالیا تابستونه
        برو بیشتر تحقیق کن

    • MB2080

      من خدوم جزو کسایی بودم که برای اولین بار که شنیدم از خنده به مرزجر خوردن رسیدم اما بعد از یکم فکر کرد این وایم جای سوال شد ،چرا تا الان هیچ عکسی از ماهواره ها ندیدیم که یکی از برج های بزگ جهان یا کوه های بزرگ جهان افقی باشه و از کنار دیده بشه
      واقعا متاسف میشه آدم از این همه سال دروغ

      پاسخ ها

      • علی

        دلیلش این هست که ارتفاع ماهواره ها خیلی بالاتر از ارتفاع اون برج های بزرگ جهان هست.
        کمترین ارتفاع ماهواره ها 320 تا 800 کیلومتره.
        و مرتفع ترین کوه جهان که اورست هست حدود 8 کیلومتر ارتفاع داره.
        پس خیلی خیلی کوچکه برای دیده شدن.
        ساختمان ها و برج های بزرگ هم واقعا خیلی کوچکند در مقابل کوه اورست.
        ولی دلایل محکمی وجود دارن برای زمین تخت.
        لطفا مطالعه کنید.
        خودم حدود دویست صفحه مطلب علمی راجع به زمین تخت خوندم. و واقعا فهمیدم درسته.
        همین مقاله رو هم دوباره مطالعه کنید مخصوصا بخش دوربین گوپرو

    • علیرضا زارعی

      همه تخت گراها مغزشون هم تخته واسه همینه که هیچی حالیشون نمیشه اینو بفهمید که دیگه کسی حق نداره گالیله رو محاکمه کنه

      پاسخ ها

      • علی

        در عجبم از انسانهایی که اینقدر از شنیدن مطالبی راجع به زمین تخت داغ میکنند و به راحتی توهین میکنند.

      • این روزها

        شما همون در عجب بمون :))

    • علی

      ممنون از این سایت که مطلب کاملتری راجع به زمین تخت قرار داد و مثل سایر سایت ها عمل نکرد که سعی دارن یه جمله تقطیع شده زمین تخت گراها رو بردارن و یه مقاله طولانی بنویسن و به انواع روش مسخره کنن و تلاش کنن که زمین تخت رو مضحک نشون بدن(هرچند ایراداتی که میگیرند99درصدشون بخاطرآگاهی کم شون هست)
      واقعا این آدمها یک صدم اطلاعاتی که درباره زمین تخت وجود داره رو نمیدونن
      لطفا راجع به زمین تخت تحقیق کنید بعد قضاوت کنید
      من هم در اوایل مثل شما فکر میکردم محاله

    • پیمان

      یعنی تا الان که با چشمام ندیدم، باورم نمیشد تعداد نادان تو مملکت ما، و زیر چنین پستی تا این حد زیاد باشه. آخه جاهلان! ناسا داره ۲۴ ساعت ویدیو زنده از گردش ماهواره هاش میذاره تو سایت youtube این خزعبلات چیه که شما انسان های مغزفندقی بهش باور هم دارید. واقعا حیف نانید.

      پاسخ ها

      • حسین

        دوست عزیز از کجا میدونی تصاویرش واقعیه؟
        یکم تحقیق کن بعد نظر بده
        جعلی بودن تصاویرشون ثابت شدست

    • امیررضا

      به خدا نمیدونم یکی میگه تخته یکی میگه کروی

    • مهپی ابراهیمی

      ممنونم از مطالبتون واقعا فکر میکردم نظریه زمین تخت خیلی چیز ساده و چرتیه که واقعیت نداره ولی الان نظرم عوض شده و خیلی علاقه مند شدم که دنبال کنم

    • Nazanin

      ناسا فراماسون هست که دنیا رو بر طبق میل خودش به مغز ما خورونده
      از اونایی که فکر نمیکنن خواهش میکنم کمی تعقل کنن تا بفهمن همه اینها برنامه ریزی شده است برای کنترل علم
      زمین صافه
      مرسی از مطلب خوبی که گذاشتی ادمین

    • ساینس

      من اهل کشور آمریکا هستم ایالت تگزاس و مالک یک گاوداری بسیار بزرگ و افتخار میکنم ایرانی هستم بنده شخصا با هواپیمای شخصی که دارم به ارتفاع چند کیلومتری پرواز کردم و با چشمان خودم دیدم که زمین ذوزنقه میباشد پارسال خودم یه کاوشکر به سمت اورانوس فرستادم و عکسی که از کاوشکر شخصی خودم از اورانوس دریافت کردم با چشمهای خودم دیدم که زمین ذوزنقه میباشد درود بر همه زمین ذوزنقه گراها در آخر واقعا متاسفم برای دوستان علم گرا که اینقدر وقتشون از بین میره

    • بدون نام

      اگر قطب شمال مرکز زمین هست پس چطور کشتی های ژاپن و امریکا باهم می جنگیدن.

    • بدون نام

      پس چگونه در Google map فاصله هارو طبق زمین کروی میده و درست هستن. در زمین تخت و کروی نقشه و فاصله ها باهم متفاوت است.

    • حسین

      دوستان الکی موضع نگیرین
      این ادعا از ادمای بیسواد نیومده
      همه دانشمند و ستاره شناس بودن ک مثل ما حرف بی پایه و اساس نمیزنن
      پس یکم فکر کنین
      درباره این موضوع ک اگه صاف باشه پس باید لبه زمین مثل پرتگاه باشه خواستم بگم تو ادعا میگن مرکز زمین قطب شماله و دور تا دورش قطب جنوب ک مثل یه دیواره
      خوبه بدونین یه قراردادی هست ک کاوش و جستجو تو قطب جنوبو ممنوع میکنه
      حتی پروازم رو اسمونش نمیشه
      جای فکر داره واقعا
      هرچی هست یه واقعیتایی ازمون پنهون میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج