۳۹۹۵۹۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

زنگ خطر برای گوشی‌های اندرویدی؛ مراقب باشید!

کارشناسان امنیت کمپانی TrendLabs در آخرین گزارش خود ادعا کرده‌اند که بیش از ۴۰۰ اپلیکیشن مخرب در گوگل‌پلی وجود دارد.

وب سایت جی اس ام - وحید حق خواه: کارشناسان امنیت کمپانی TrendLabs در آخرین گزارش خود ادعا کرده‌اند که بیش از ۴۰۰ اپلیکیشن مخرب در گوگل‌پلی وجود دارد. این اپ‌ها فقط یک گروه از دسته‌بندی‌های مختلف برنامه‌های مخرب هستند؛ این بدان معناست که به‌جز این‌ها چندین اپ مخرب دیگر نیز در گوگل‌پلی آپلود شده و چندین هزار عنوان در مارکت‌های دیگر یافت می‌شود.
زنگ خطر برای گوشی‌های اندرویدی؛ مراقب باشید!

طی سال‌های گذشته شاید یکی از مهم‌ترین دلایل کاربران اپل برای استفاده از محصولات این کمپانی امنیت بالا و تعداد اندک حفره‌های امنیتی بوده است. معمولا ماهانه حداقل یک خبر با تیتری مشابه «چند میلیون دستگاه اندرویدی در خطرند» منتشر می‌شود که گوگل و دیگر OEMها دائما در حال بهبود امنیت این سیستم‌عامل هستند. آنچه کاربران را بیشتر اذیت می‌کند این است که حتی اگر تمام حفره‌های امنیتی اندروید برطرف شود باز هم اپلیکیشن‌های مخرب زیادی برای این سیستم‌عامل تولید شده است. در ادامه با میزان امنیت اندروید و اپلیکیشن‌های مخرب بیشتر آشنا می‌شویم.

طبق گزارش کارشناسان امنیت TrendLabs، بیش از ۴۰۰ اپلیکیشن مخرب با ضعف‌های امنیتی خطرناک در گوگل‌پلی حضور دارند! اپ‌های مخربی که بررسی شده‌اند عموما در ظاهر امن به نظر می‌رسند، اما در باطن بسیار خطرناک‌تر از چیزی هستند که نشان می‌دهند. شاید مهم‌ترین دلیلی که از پی‌بردن متخصصان گوگل به ماهیت این اپ‌ها جلوگیری کرده است همین ظاهر فریبنده باشد؛ عمده آن‌ها حاوی هیچ‌گونه کد مخرب یا حفره امنیتی در برنامه اصلی نیستند، اما به محض اتصال به اینترنت، کد‌های مخرب به صورت خودکار دانلود می‌شود و به اپلیکیشن ملحق می‌شود. گوگل فقط می‌داند که این اپلیکیشن دسترسی اینترنت می‌خواهد و در ابتدای نصب هم به کاربر اخطار می‌دهد، اما درباره فایل‌هایی که بعدا دانلود می‌شوند هیچ اطلاعاتی نمی‌توان به دست آورد.
زنگ خطر برای گوشی‌های اندرویدی؛ مراقب باشید!

کمپانی ترندلبز برای اثبات ادعای خود یک اپلیکیشن خاص را به نام GTA V Mod For Minecraft بررسی کرده است. این اپلیکیشن، همان‌طور که از نامش پیداست، باید یک مود جالب از بازی GTA V برای بازی محبوب ماینکرفت باشد، اما حقیقت چیز دیگری است. پس از دانلود، اپلیکیشن به اینترنت وصل می‌شود و سرورهای مخرب کار خود را از آن‌جا شروع می‌کنند.
در این صورت نه تنها به اطلاعات کامل گوشی شما دسترسی دارند، بلکه می‌توانند از دستگاهتان به عنوان میزبانی برای حملات بعدی خود استفاده کنند. خوشبختانه گوگل با سرعت به گزارش ترندلبز واکنش نشان داده و نقص موجود را اصلاح کرده است، اما ۵۰۰۰۰۰ کاربری که این اپ را دانلود کرده‌اند احتمالا تاکنون قربانی اهداف شوم توسعه‌دهندگان شده‌اند.
زنگ خطر برای گوشی‌های اندرویدی؛ مراقب باشید!

اگر با خواندن گزارش ترندلبز ترسیده‌اید پس خود را آماده کنید، چون در ادامه وحشت‌زده می‌شوید! کارشناسان کمپانی دیگری اوایل امسال ادعا کردند که ۳۵۰ اپلیکیشن مخرب در گوگل‌پلی پیدا کرده‌اند که در دسته‌بندی کاملا جداگانه‌ای از این ۴۰۰ مورد قبلی قرار می‌گیرند و به نحو دیگری به گجت‌ها هجوم می‌برند.
علاوه بر این، کارشناسان ترندلبز معتقدند بیش از ۳۰۰۰ اپلیکیشن خطرناک دیگر نیز هم‌اکنون آنلاین و آماده دانلود هستند. قسمت ترسناک ماجرا اینجاست که تمام این آمار و ارقام مربوط به گوگل‌پلی، بزرگ‌ترین مارکت اندروید، است در حالی که هزاران مارکت و وب‌سایت غیررسمی دیگر در حال تولید و ارائه اپلیکیشن هستند. با این تفاسیر احتمالا تعداد اپ‌های مخرب اندروید هیچ‌وقت به طور دقیق قابل محاسبه نباشد.

شاید عده‌ای مثل همیشه این پاسخ را بدهند که «ما که اطلاعات خاصی نداریم که به درد کسی بخورد» یا «کدام هکر به گوشی ما حمله می‌کند؟». دقت داشته باشید که گاهی با افشای تنها یک عکس یا کلیپ کوتاه حریم شخصی انسان‌ها کاملا نابود می‌شود، پس امنیت دستگاه‌های هوشمند را جدی بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تبلیغ خوبی بود برای اپل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج