جاباما
۳۹۹۵۹۷
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

توقف شماره گذاری ۱۵ خودرو

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تمهیدات انجام شده برای مقابله با اینورژن گفت: دولت برای امسال برنامه‌های ویژه‌ای دارد که خروج بیش از ۲۰ هزار خودروی فرسوده و توقف شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای مهرماه برخی از این برنامه‌هاست.

خبرگزاری ایسنا: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تمهیدات انجام شده برای مقابله با اینورژن گفت: دولت برای امسال برنامه‌های ویژه‌ای دارد که خروج بیش از ۲۰ هزار خودروی فرسوده و توقف شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای مهرماه برخی از این برنامه‌هاست.

معصومه ابتکار در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مورد لایحه هوای پاک که در حال حاضر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، با اشاره به اینکه لایحه هوای پاک بیش از دو سال و نیم در مجلس نهم معطل ماند، اظهار کرد: مجلس دهم در این زمینه بسیار فعال است. امیدواریم در روزهای آینده این لایحه در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در ارتباط با بحث بهبود کیفیت هوا تلاش‌های خوبی کرده است افزود: در نیمه اول سال ۹۵ به استناد دستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در تهران، هوای بهتری را نسبت به پنج، شش سال گذشته تجربه کرده‌ایم. بنابراین در شش ماه اخیر کیفیت هوا رو به بهبود بوده است که اعداد و ارقام نشانگر این موضوع است.

ابتکار در مورد وضعیت آلودگی هوا در نیمه دوم سال که با روی دادن اینورژن احتمال آلودگی هوا وجود دارد، گفت: دولت برای امسال برنامه‌های ویژه‌ای دارد که بخشی از آن اجرایی شده است. خروج بیش از ۲۰ هزار خودروی فرسوده از جمله این برنامه‌هاست. ارتقای سطح استانداردها، متوقف شدن شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای مهرماه و تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری از دیگر برنامه‌هاست. همچنین طی سه سال اخیر استانداردهای خودرو و موتورسیکلت‌ها تغییر کرده است.

توقف شماره گذاری ۱۵ خودروی فاقد استانداردهای زیست محیطی

ابتکار با اشاره به اینکه نظام بازرسی مستمر خطوط تولید خودرو و موتورسیکلت اجرایی می‌شود، گفت: به طور مستمر کیفیت خودروهای تولیدی مورد حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرد. اخیرا شماره گذاری ۱۵ خودرو که استانداردها را رعایت نکرده بوده‌اند متوقف شدند. نظارت بر سوخت تولیدی کشور، اجرای استانداردهای یورو۴ بنزین در گازوئیل نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در بحث کلانشهرها برای هر یک از شهرها برنامه کاهش آلودگی با توجه به الگوی آلودگی هر شهر در نظر گرفته شده است گفت: در اکثر موارد شاهد بهبود کیفیت هوا و کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا هستیم.

تعداد روزهای پاک و سالم در شش ماهه اول ۹۵ به طور معناداری افزایش یافته است

به گفته ابتکار، در شش ماهه اول سال ۹۵ تعداد روزهای پاک و سالم نسبت به سال ۹۲ به طور مشهود و معنادار افزایش یافته است که امیدواریم با برنامه ریزی‌ها در شش ماهه دوم نیز به نتیجه خوبی برسیم. طرح تعطیلی مدارس نیز در دست بررسی است و باید با توافق و هماهنگی‌ها انجام شود.

از رده خارج کردن ۲۰ هزار تاکسی فرسوده

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و اقدامات دولت در بهبود کیفیت هوا تاثیرگذار بوده است اظهار کرد: دولت برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ویژه تاکسی‌ها موفق عمل کرده و این طرح برای بالغ بر ۲۰۰ هزار تاکسی اجرایی شده است. بقیه خودروهای فرسوده نیز در نوبت هستند و طرح از رده خارج کردن آنها اجرایی خواهد شد. دولت در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌ها نیز فعالیت‌هایی انجام داده است.

کانون‌های گرد و غبار ترکمنستان و افغانستان ، آسمان خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

ابتکار در ادامه در بحث گرد و غبار با اشاره به اینکه گرد و غبار نیز در کیفیت هوا تاثیرگذار است و متاسفانه بسیاری از شهرهای کشور تحت تاثیر این پدیده قرار دارد ، گفت: ۷۰ درصد گرد و غبار منشا خارجی دارد. سه کانون در عراق فعال است. علاوه بر آن در عربستان نیز کانون گرد و غبار وجود دارد. متاسفانه اخیرا کانون‌هایی در ترکمنستان و افغانستان خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در ارتباط با کانون‌های داخلی دو مصوبه جامع در بحث مقابله با گرد و غبار دارد افزود: هر دوی این مصوبات اجرایی شده، در برخی زمینه‌ها پیشرفت خوبی صورت گرفته ولی در برخی حوزه‌ها به دلیل عدم تامین اعتبارات کافی پیشرفت لازم را نداشته‌ایم. سازمان جنگل‌ها نیز مسئول اجرای طرح‌های نهال کاری و مالچ پاشی است که در حد توان خود و با توجه به اعتبارات سال گذشته این کار را انجام داده است.

آبگیری بیش از ۶۰ درصد تالاب هورالعظیم

وی با بیان اینکه احیای تالاب‌ها نیز از اقدامات مهم دولت برای مقابله با گرد و غبار داخلی است اظهار کرد: در سال ۹۲ تالاب هورالعظیم در خوزستان به طور کامل خشک شده بود. در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد این تالاب آبگیری شده است و کانون‌های مهم گرد و غبار از بین رفته است.

به گفته ابتکار برای گرد و غباری که منشا خارجی دارد تنها کاری که در شرایط فعلی می‌شود انجام داد این است که مستندسازی کرده و گزارشات مستند را به وزارت خارجه و مراجع ذیربط بین المللی منعکس کنیم،‌ که این اقدام به طور جدی انجام شده و در حال پیگیری است.

متاسفانه واقعیت این است تا وقتی که ناامنی‌ها و ناپایداری‌ها در منطقه حاکم باشد آثار و عوارض مشکلات گرد و غبار برای کشورهای همسایه از جمله ایران مشهود خواهد بود.

وی با بیان اینکه عراق حتما باید اقداماتی را برای مقابله با گرد و غبار انجام دهد اظهار کرد: این موضوع باید از طریق وزارت خارجه دنبال شود. تغییرات و تحولات پی در پی در دولت عراق و به طور کلی وضعیت ناامنی این کشور که اخبار آن در اختیار همگان قرار دارد مانع این می‌شود که عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار کار عملیاتی انجام دهد.

ابتکار با تاکید بر اینکه سال ۹۲ به عراق سفر کرده و درختکاری کردم گفت: این اقدام برای مقابله با گرد و غبار شروع شد و امیدوار بودیم این کار ادامه پیدا کند ولی به خاطر وضعیت عراق اقدامات مقابله‌ای متوقف شد. بیشترین پیگیری‌ها در بحث گرد و غبار در سطح بین المللی توسط ایران صورت می‌گیرد. طبق چهار قطعنامه‌ای که داریم گزارشاتی تهیه شده و سال گذشته اولین گزارش جهانی مقابله با گرد و غبار منتشر شد. این گزارش‌ها نشانگر کانون‌های اصلی گرد و غبار است. علاوه بر این از سازمان‌های بین المللی درخواست کرده‌ایم که وظایف خود را در این زمینه انجام دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خاتمه تاکید کرد: کانون های اصلی گرد و غبار که نقشه‌های هوایی آن نیز موجود است محلی است که اوج جنگ سوریه و عراق و درگیری‌ها و حضور داعش است. وزیر محیط زیست عراق هم بر این موضوع تاکید دارد که شناسایی کانون‌های گرد و غبار صورت گرفته و این کانون در اختیار داعش قرار دارد و نمی‌توان برای مقابله با گرد و غبار کاری انجام داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      اگه هواشش ماه اول سال تمیز بوده میومدسمت پیروزی وابودز ببینه چقدرهواپاک تاحالابرای خ یدپیاده رفته که کلی مگس وارد بینیت بشه یانفس کشیدن و،واردشدن مگس به سرفه بیوفتی ...

    • گرد و خاک خورده

      ای کاش همون قدر که جون پایتخت نشین ها عزیز بود ، جون شهرستانیای غرب کشور هم که دارن خاک می خورن هم عزیز بود

    • بدون نام

      اینم خو فقط به این چیزا گیر میده اصلا انگار نه انگار که خوزستانی هم وجود دارد و هیچ توجهی به ان نمیشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج