۳۹۹۷۶
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

سخنرانی مهم بشار اسد درباره بحران سوریه

رئیس جمهوری سوریه از لحظاتی پیش سخنان مهم خود را درباره آخرین تحولات این کشور و منطقه آغاز کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهوری سوریه از لحظاتی پیش سخنان مهم خود را درباره آخرین تحولات این کشور و منطقه آغاز کرد.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از لحظاتی پیش سخنرانی مهم خود را درباره آخرین تحولات سوریه و منطقه آغاز کرده است که این سخنرانی از شبکه های ماهواره ای عربی و غیر عربی به طور مستقیم در حال پخش است.

روز گذشته یک رسانه لبنانی از سخنرانی قریب الوقوع بشار اسد و محورهای احتمالی راه حل وی برای بحران سوریه خبر داده بود.

سخنرانی مهم بشار اسد درباره بحران سوریه

همه باید از وطن خود دفاع کنیم

رئیس جمهوری سوریه در سخنان مهم خود درباره آخرین تحولات این کشور و منطقه در مقابل نمایندگان مجلس الشعب به افزایش رنج و مصایب مردم به سبب اقدامات گروههای تروریستی مسلح اشاره کرد.

بشار اسد از لحظاتی پیش سخنرانی خود را که به طور مستقیم از شبکه های عربی و غیر عربی در حال پخش است، آغاز کرد.

وی با بیان اینکه با اقدامات گروههای تروریستی، شادی و امنیت در سوریه وجود ندارد، تصریح کرد همه شهروندان در قبال میهن و امنیت آن مسئول هستند.

وی با بیان اینکه جنگ علیه وطن و همه مردم در جریان است، خاطر نشان کرد همه ما باید از وطن خود دفاع کنیم.

با مشتی قاتل و جنایتکار روبرو هستیم

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد سوریها با مشتی قاتل و جنایتکار روبرو هستند که بسیاری از آنها دارای اندیشه های تکفیری خطرناک هستند.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه سخنان خود در مجلس الشعب تاکید کرد سوریها با مشتی قاتل و جنایتکار روبرو هستند.

وی با بیان اینکه، آنچه در سوریه جریان دارد، انتقامجویی از ملت و وطن است، گفت آنچه از ابتدا رخ داد، انقلاب ادعایی نبود، بلکه تروریسم سازمان یافته است.

اسد خاطر نشان کرد اینها نه تنها انقلابیون نیستند، بلکه مشتی جنایتکار تروریست هستند، تروریستها، زیرساختهای کشور ما را تخریب کرده اند.

اسد با اشاره به خطرات تفکر تکفیریها تصریح کرد منتظر ماندن دیگران برای حل مشکل، کشور را به سمت پرتگاه پیش برده است.

وی گفت ای برادران، ما با این جنایتکارانی می جنگیم که بسیاری از آنها غیر سوری هستند و از خارج سوریه آمده اند.

اسد گفت مسئله قطعی این است که بیشتر تروریستهایی که با آنها روبرو هستیم، دارای اندیشه های طایفه ای تکفیری هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد تروریستهای داخل، تکفیریها را از خارج به کشور آورده اند.

بشار اسد تصریح کرد هدف دشمنان، تضعیف اراده مردم و کشور است.

رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد از نفوذ فکر تکفیری به داخل سوریه می ترسیم

همه ما باید برای مقابله با فکر تکفیری، در یک صف واحد و منسجم قرار گیریم.

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به دخالتهای آشکار برخی کشورهای منطقه ای و متحدان غربی آنها در امور سوریه خاطر نشان کرد بحران سوریه، ابعاد خارجی واضحی دارد.

اسد تصریح کرد طرحهای خارجی برای تجزیه سوریه وجود دارد.

قدردان ایران، روسیه و چین هستیم

رئیس جمهور سوریه در ادامه سخنرانی امروز خود تاکید کرد: از ایران، روسیه و چین به علت حمایت از سوریه قدردانی می کنم.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ایران ، روسیه چین و کشورهای عضو بریکس با دخالت در امور کشورهای دیگر مخاف هستند و از ایران، روسیه و چین به علت حمایت از سوریه قدردانی می کنیم.

وی افزود: جنگ کنونی در سوریه میان داخل و خارج سوریه است و برخی برای استقلال وطن و برخی دیگر برای سیطره بر آن تلاش می کنند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: سوریه هم اکنون با یک جنگ همه جانبه و تمام عیار روبرو شده است که از جنگهای کلاسیک خطرناک تر است. این مسئله باعث افزایش اراده ما برای رویارویی با آن شده است.

وی با بیان اینکه، دفاع از کشور وظیفه الزامی و تکلیف ماست، تاکید کرد: کسانی که می گویند نظام سوریه راه حل نظامی را انتخاب کرده وقایع را ترک نکرده اند، اصلاحات ضروری است، اما راه حل بحران محسوب نمی شود.

اسد تاکید کرد: عوامل بحران سوریه داخلی، منطقه ای و خارجی است. ما هرگز راه حل سیاسی را رد نکرده ایم، اما تروریستهای داخل و خارج، ما را به راه حل امنیتی وادار کردند.

رئیس جمهوری سوریه خاطر نشان کرد از ابتدا با راه حل سیاسی همراه بودیم، اما هیچ کسی با ما همراه نشد. دستان خود را به سوی کسانی که با راه سیاسی موافق هستند، دراز می کنیم.

وی با اشاره به برخی جریانهای مخالف در سوریه را عروسک غرب دانست و افزود: با گروهکهای مسلح گفتگو نمی کنیم.

جزئیات طرح حل بحران سوریه/ما در عصر ریا و نفاق به سر می بریم

رئیس جمهوری سوریه در ادامه سخنرانی امروز خود به تشریج جزئیات طرح حل بحران این کشور پرداخت و اظهار داشت که عصر کنونی عصر نفاق و ریا است.

بشار اسد در ادامه سخنرانی خود در دانشگاه دمشق که به طور زنده از شبکه های مهم منطقه ای و بین المللی در حال پخش است، گفت : راه حل سوریه باید فراگیر و سیاسی باشد راه حلی که با تروریسم مبارزه کند.

وی افزود: ما با همه مخالفان سیاسی و با کسانی که در راستای منافع سوریه حرکت می کنند، گفتگو می کنیم.

اسد تاکید کرد که راه حل سیاسی در مرحله نخست باید مبتنی بر توقف حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های مسلح باشد و کشورهای حامی گروه های مسلح باید حمایت های خود را از گروه های مسلح متوقف کنند.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت : بعد از توقف این حمایت ها، عملیات نظامی از سوی ما متوقف خواهد شد. ما باید از کنترل مرزها اطمینان حاصل کنیم. وی خاطرنشان کرد که دولت خواستار کنفرانس ملی فراگیر برای ریشه کنی تروریسم است.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد که پس از این مرحله، یک منشور ملی فراگیر شامل همه پرسی تدوین خواهد شد، مرحله سوم تشکیل حکومت جدید شامل همه گروه ها برای اجرای بندهای منشور ملی است.

توقف آتش بس، بازگشت آوارگان، گفتگو، منشور ملی و همه پرسی درباره آن از جمله بندهای طرح رئیس جمهور سوریه برای حل بحران این کشور است.

وی اظهار داشت مرحله سوم طرح حل بحران سوریه شامل تشکیل دولت جدید، برگزاری کنفرانس برای گفتگوی ملی و عفو عمومی است.

بشار اسد تصریح کرد: ما در عصر ریا و نفاق و برداشتهای ناروا به سر می بریم و هر طرح خارجی برای حل بحران سوریه باید مبتنی بر دیدگاه سوری باشد.

رئیس جمهور سوریه افزود: برخی از این دیدگاه ما نگران هستند، ولی ما از مقابله با تروریسم دست نخواهیم کشید. هر کاری که در زمینه سیاسی انجام می دهیم معنایش آن این نیست که مبارزه با تروریسم را متوقف خواهیم کرد.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به طرح خود برای حل بحران سوریه اظهار داشت : دیدگاه ما برای کسانی است که خواهان گفتگو و راه حل سیاسی هستند.

شرط برقراری آتش بس در سوریه

رئیس جمهوری سوریه در ادامه سخنرانی امروز خود تاکید کرد: توقف عملیات نظامی به توقف حمایت تسلیحاتی از تروریستها مشروط است و پس از آتش بس باید گفتگوهای ملی آغاز، دولت فراگیر و پارلمان تشکیل شود.

رئیس جمهوری سوریه در بخش پایانی سخنرانی خود که دقایقی پیش در دانشگاه دمشق انجام شد تاکید کرد: بند موضوع انتقال قدرت در توافق ژنو مبهم مطرح شده است.

وی تاکید کرد: طرحهای خارجی هرگز نباید در راستای دخالت در سوریه باشد و باید تصویر واضحی از مرحله انتقالی ارائه داد. البته هر ابتکار بین المللی باید به حاکمیت سوریه احترام بگذارد.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: با جنگی روبرو هستیم که باید با تمام توان و قدرت با آن مقابله کنیم.

وی افزود: هر موضوع در سوریه باید با تایید مردم همراه باشد و در این زمینه همه پرسی با حضور تمام اقشار برگزار شود. هر طرحی که خارج از اراده واقعی ملت باشد، مردود است

رئیس جمهور سوریه توقف عملیات نظامی را به توقف حمایت تسلیحاتی از تروریستها مشروط و تاکید کرد: پس از آتش بس باید گفتگوها آغاز، منشور ملی، دولت فراگیر و پارلمان تشکیل شود.

وی تاکید کرد: سوریه طرحهای سیاسی ارائه شده را قبول می کند اما حرف زور و مزدورانه را نمی پذیرد.

وی بهار عربی را به حبابهای ناشی از کف صابون تشبیه کرد که از بین می رود . اسد در این زمینه گفت : بهار عربی در سوریه، تروریسم و فتنه های طایفه ای برای تجزیه این کشور است.

رئیس جمهوری سوریه افزود: سوریه از آن کسانی است که از آن دفاع می کنند نه کسانی که در آن اقامت دارند. من از ارتش سوریه به خاطر عملیاتهای قهرمانانه از تمامی افسران و سربازان تشکر و قدردانی می کنیم. از مردم نیز به علت حمایت از ارتش سوریه تشکر می کنیم.

اسد که سخنانش به طور مستقیم از شبکه های مهم منطقه ای و بین المللی پخش می شد، تاکید کرد: ارتش سوریه مانع واقعی در برابر ناامنیها در کشور بوده است.

بشار اسد افزود: ما هرگز از اصول خود کوتاه نمی آییم و هر طرفی فکر می کند که تحولات اخیر باعث تضعیف موضع ما و احتمال عقب نشینی از جولان خواهد شد، در توهم است. ما از تفکر مقاومت خارج نخواهیم شد و بلندیهای جولان نیز روزی به سوریه باز می گردد.

وی افزود: هرگز اجازه نمی دهیم فلسطینیان را وارد تحولات سوریه کنند؛ تلاشها برای وارد کردن فلسطینیان به تحولات سوریه در راستای بازداشتن ما از توجه به دشمن واقعی است، البته مردم در نتیجه این وقایع درد و رنج متعددی متحمل شدند.

اسد با بیان اینکه، "مناصب رفتنی است، اما مردم باقی می مانند" در پایان سخنرانی خود از جوانان منطقه مرزی قریه العین در مرز ترکیه با سوریه که در برابر گروهههای مسلح ایستادگی کردند، قدردانی می کنیم.

در هنگام سخنان بشار اسد، مردم هر چند لحظه یکبار شعارهای متعددی سر داده و بر حمایت خود از نظام کشورشان تاکید کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سنوشت ملت

      باید سرنوشت ملت سوریه به خودش واگذار بشه .

      هر چیزی بهایی داره . اگر تا حالا 60 هزار نفر سوری کشته شدند پس حتما یک چیز پر ارزشی پشت این کشتار هست . ...
      .

      پاسخ ها

      • علی

        کاملا موافقم . نباید هیچ کشور دوست و یا دشمن در مسائل داخلی سوریه دخالت کنه .

    • فرهاد

      زنده باد اسد.. مرگ بر تروریستها

      پاسخ ها

      • کیوان

        منظورت از تروریستها همون آزادی خواهان هست ؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا که ...
        منفی . منفی . منفی .

    • سینا

      اصولا از بشار اسد بلحاظ نوع حکومتش(ریاست جمهوری مادام العمر)خوشم نمیاد چون نوعی دیکتاتوریه ولی متاسفانه مخالفان اسد بسیار جنایتکارند و دارن نسل کشی مذهبی انجام میدن و تعداد زیادی از شیعیان رو قتل و عام کردند.انشا الله با شکست مخالفان جنایتکار اسد، انتخابات آزاد در سوریه برگزار بشه.

    • سینا

      اصولا از بشار اسد بلحاظ نوع حکومتش(ریاست جمهوری مادام العمر)خوشم نمیاد چون نوعی دیکتاتوریه ولی متاسفانه مخالفان اسد بسیار جنایتکارند و دارن نسل کشی مذهبی انجام میدن و تعداد زیادی از شیعیان رو قتل و عام کردند.انشا الله با شکست مخالفان جنایتکار اسد، انتخابات آزاد در سوریه برگزار بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج