۳۹۹۷۸۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

علی دایی - علی کریمی؛ دوگانه بی تکرار

ازبکها در آستانه دیدار با تیم ملی فوتبال ایران در پرونده ای به بررسی بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ایران پرداختند.

ورزش سه: سایت اسپرتس ازبکستان در گزارشی در آستانه بازی با ایران به بررسی بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ایران پرداخته است. این سایت ازبکستانی درباره فوتبال ایران نوشت:

فوتبال ایران نه تنها در سطح آسیا بلکه در سطح جهان نیز شهرت و اعتبار زیادی دارد. ایرانیان سه مرتبه موفق به قهرمانی در فوتبال آسیا شده اند و در سه جام جهانی حضور داشتند و تیم ملی ازبکستان برای آنها حریفی ناراحت کننده است. بهترین گلزنان تیم ملی ایران که در سال 2018 حریف ازبکستان هستند، عبارتند از:

۶. فرشاد پیوس(۱۹۸۴-۱۹۹۴) ۱۸ گل ملی

پیوس اولین گل ملی خود در 22 سالگی برابر چین به ثمر رساند. او 10 سال مهاجم تیم ملی ایران بود و سال 1990 نقش پر رنگی در قهرمانی بازی های آسیایی داشت. او 9 اکتبر 1994 در دیدار برابر یمن از فوتبال ملی خداحافظی کرد.
5. غلامحسین مظلومی(1969-1977) 19 گل ملی

اولین بازی خود را سال ۱۹۶۹ برای تیم ملی برابر پاکستان انجام داد و در بازی های آسیایی ۱۹۷۴ به عنوان آقای گلی این مسابقات رسید. او با به ثمر رساندن سه گل به این عنوان دست پیدا کرد و توانست به عنوان قهرمانی بازی های آسیایی نیز دست پیدا کند.
۴. علی کریمی(۱۹۹۸-۲۰۱۲) ۳۸ گل ملی

او برای طرفداران فوتبال در آسیا چهره ای شناخته شده است. کریمی با دیدار برابر کویت به هواداران فوتبال شناخته شد و دو سال در بایرن مونیخ حضور داشت. او در سال 2004 یکی از ستاره های تیم فوتبال ایران بود که 5 بار موفق به گلزنی شد که هتریک او در دیدار برابر کره جنوبی یکی از بهترین نمایش ها بوده است. او در سال 2012 و در زمان مربی گری کی روش از تیم ملی خداحافظی کرد.
3. جواد نکونام(2000-2015) 39 گل ملی

او بخشی بزرگی از تاریخ تیم فوتبال اوساسونا در سالهای گذشته است و هواداران او را "نکو" صدا می کنند. او رهبر تیم ملی فوتبال ایران بود و در بازی های آسیایی ۲۰۰۲ نیز موفق به کسب مدال طلا شد. نکونام قلب تیم کی روش در جام جهانی ۲۰۱۴ بود و به ثمر رساندن ۳۹ گل ملی از او موضوع عجیبی نیست.
۲.کریم باقری(۱۹۹۳-۲۰۱۰) ۸۷ گل ملی

باقری اولین بازی ملی خود را برابر پاکستان در مقدماتی جام جهانی 1994 انجام داد و در جام ملتهای 1996 به عنوان با ارزش سومی آسیا دست پیدا کرد. تنها هفت بازیکن هم پست باقری موفق شدند این تعداد گل را به ثمر برسانند که این نکته عجیب و حائیز اهمیت است.
1.علی دایی(1993-2006) 109 گل ملی

همه طرفداران فوتبال حداقل یک بار نام او را شنیده اند. او بزرگترین بازیکن و گلزن ترین ملی پوش ایرانی است و رسیدن به رکورد برای بزرگترین بازیکن ها دور از دسترس است. علی دایی در یک دیدار برابر ازبکستان موفق شد سه مرتبه دروازه این تیم را باز کند و مطمئنا ازبکها مانند بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی خاطرات خوشی از او ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج