جاباما
۳۹۹۸۲۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اتلتیکو چگونه صدرنشین لالیگا شد؟

دو تساوی در شروع فصل کافی بود تا بسیاری از درخشش اتلتیکوی سیمئونه در فصل جاری قطع امید کنند اما ال چولو مثل همیشه تیمش را به بازی ها برگرداند.

ورزش سه: اتلتیکو کار را با تساوی بدون ۱-۱ خانگی مقابل آلاوس شروع کرد و سپس در زمین لگانس به تساوی بدون گل رسید. همین دو نتیجه کافی بود تا بسیاری نسبت به تکرار روند خوب چند سال اخیر این تیم به دید تردید نگاه کنند.
اتلتیکو چگونه صدرنشین لالیگا شد؟

اتلتیکو که در تمام سال های اخیر موی دماغ بزرگانی چون رئال و بارسلونا بوده، با دو نتیجه بد ابتدای فصل، نگرانی ها در میان هوادارانش را افزایش داد اما ۵ هفته بعد و با کسب ۴ برد و یک تساوی(برابر بارسا)، حالا اتلتی توانسته خود را به صدر جدول لالیگا(مشترک با رئال با تفاضل گل برتر) برساند.

به اینها پیروزی بر بایرن در لیگ قهرمانان را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید اتلتیکو به همان تیمی که از آن انتظار می رفت تبدیل شده است.
اما چه عواملی باعث شده اند تا تیم دیگو سیمئونه پس از شروعی ضعیف بتواند خود را به صدر جدول برساند؟ در زیر نگاهی داریم به همین مساله:
اتلتیکو چگونه صدرنشین لالیگا شد؟

درخشش اوبلاک درون دروازه و خط دفاعی مستحکم
تنها دو گل خورده در 7 بازی. اوبلاک در مسیر پشت سر گذاشتن رکورد فصل گذشته خود قرار دارد. کیفیت بالای اوبلاک در دروازه و اتحاد دفاعی بی نظیر بازیکنان اتلتیکو که با پرس شدید، حریفان را از دروازه شان دور نگاه می دارند، باعث ثبت این آمار مثبت شده است.

رقبا برابر اتلتیکو از خلق موقعیت های گل زیاد عاجز هستند و اگر هم بتوانند از زنجیره های دفاعی این تیم گذر کنند، در انتها به مانعی سخت چون اوبلاک برخورد خواهند کرد.
اتلتیکو چگونه صدرنشین لالیگا شد؟

ایمان سیمئونه و قدرت واکنش تیم
حتی دو تساوی ناامیدکننده برابر آلاوس و لگانس نیز باعث نشد تا روحیه بازیکنان اتلتیکو افت کند. سیمئونه پس از هر دو بازی گفت که با همان شیوه همیشگی در بازی های بعدی ظاهر خواهند شد و اینکه به توانایی های شاگردانش ایمان دارد.

گذشت زمان نشان داد که اطمینان سیمئونه بیهوده نبود و اتلتیکو به خوبی توانست به انتقادات واکنش نشان دهد. به طور مثال در همین بازی اخیر برابر والنسیا، اتلتیکو با وجود از دست رفتن دو پنالتی، قدرت ذهنی خود را حفظ کرد و در نهایت 2-0 به پیروزی رسید. واکنش بازیکنان اتلتیکو به اتفاقات بد در نوع خود مثال زدنی است.
اتلتیکو چگونه صدرنشین لالیگا شد؟

آلترناتیو های سیمئونه
اتلتیکو حتی در غیاب بازیکنان بزرگ و ثابتش (چه به دلیل مصدومیت و چه به دلیل محرومیت) می تواند به سلامت از بازی ها خارج شود. روخی بلانکوس ها در مقطع پایانی فصل گذشته، گودین(رهبر خط دفاعی شان) را در اختیار نداشتند؛ اما توانستندخود را تا فینال لیگ قهرمانان بالا بکشد و در لالیگا نیز تا روزهای پایانی شانس قهرمانی داشتند.

وضعیت فعلی این تیم نیز تغییری نکرده و اتحاد تیمی در کنار بازیکنان جانشین خوبی که سیمئونه در اختیار دارد، اجازه نمی دهد اتلتیکو چندان غیبت بازیکنان اصلی خود را حس کند. تعویض های سیمئونه تقریبا همیشه جواب مثبت داده است.
اتلتیکو چگونه صدرنشین لالیگا شد؟

روحیه و قدرت ذهنی بالای گریزمان
تاثیرگذاری گریزمان در اتلتیکو غیر قابل انکار است. در حالی که به نظر می رسید او پس از نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان و سپس یورو ۲۰۱۶، از لحاظ روحی دچار افت شود اما از همان ابتدای فصل گلزنی هایش را شروع کرد و در حال حاضر در صدر جدول گلزنان قرار دارد.

قدرت ذهنی گریزمان به قدری بالاست که حتی پس از هدر دادن پنالتی در یک بازی بر می خیزد و در ادامه دیدار، با گلزنی موفق به جبران می شود. به نظر نمی رسد که بدترین اتفاقات درون زمین نیز روی او تاثیر منفی بگذارند.

گل های او در این فصل نیز برای اتلتیکو حیاتی خواهند بود. همچنین می توان به هماهنگی و تناسب کاراسکو با سبک بازی گریزمان نیز اشاره کرد. کاراسکو با مدل خاص بازی خودش به برنامه های تهاجمی اتلتیکو تنوع بیشتری بخشیده است.
اتلتیکو چگونه صدرنشین لالیگا شد؟

چرخ دنده های اتلتیکو به نظر خوب کار می کنند اما این تیم همچنان می تواند در برخی زمینه ها بهتر شود. به طور مثال می توان به کوین گامیرو اشاره کرد که همین تابستان از سویا به این تیم پیوست.

گامیرو هنوز نتوانسته خود را به خوبی با سیستم اتلتیکو وفق دهد اما زمانی که او بتواند در تیم سیمئونه جا بیفتد، آنگاه فاز تهاجمی اتلتیکو مهار نشدنی به نظر می رسد و رقبا باید بیشتر از همیشه از روخی بلانکوس ها بترسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج