جاباما
۳۹۹۹۸۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

موضع کاخ سفید درباره ارسال S-۳۰۰ به سوریه

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب در میان خبرنگاران در نشست خبری روزانه این نهاد، در خصوص تقابل واشینگتن و مسکو در قبال موضوع سوریه سخن گفت.

پایگاه خبری انتخاب: «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در میان خبرنگاران در نشست خبری روزانه این نهاد، در خصوص تقابل واشینگتن و مسکو در قبال موضوع سوریه سخن گفت.

این در حالی است که روز گذشته آمریکایی‌ها از قطع مذاکرات با روس‌ها در خصوص اعمال آتش‌ بس در سوریه به دلیل ادامه حملات به مواضع تروریست‌ها در حلب خبر دادند؛ روس‌ها هم از ارسال سامانه پدافند موشکی پیشرفته اس-۳۰۰ به سوریه خبر دادند، تحولی که می‌تواند مانع حمله هوایی به محل اقامت مقامات ارشد سوری و تکرار حمله به محل تجمع سربازان سوری در برخی مناطق شود.

ارنست به دلیل ارسال این سامانه موشکی، ابتدا انتقاد سختی از شخص اول روسیه یعنی ولادیمیر پوتین کرد و گفت: این اقدام بر خلاف ادعاهای پیشین آقای پوتین در خصوص ورود به سوریه برای مبارزه با تروریست‌ها و افراط ‌گرایان است؛ من نشنیده‌ام که داعش هواپیما داشته باشد.

سخنگو ادامه داد: این ماجرا، سوالات بیشتری در خصوص نیت روس‌ها از حضور در سوریه ایجاد می‌کند.

ارنست در ادامه تهدیدهایی را مجدداً مطرح و اعلام کرد آمریکا به خاطر پایبند نماندن روس‌ها به تعهداتشان در سوریه، روسیه را تحریم می‌کند.

وی افزود: ثابت شده که تحریم ابزار موثری است البته اگر در اجرای آن با متحدانمان در افصی نقاط دنیا، هماهنگ شویم.

سخنگوی کاخ سفید چند روز پس از تصویب قانون عدالت علیه حامیان تروریسم یا همان جاستا در کنگره آمریکا که با بی اثر شدن وتوی اوباما همراه بود، باز هم از این اقدام قانون‌گذاران کشورش انتقاد کرد.

بر این اساس، جاستا به شهروندان آمریکایی اجازه می‌دهد از دیپلمات‌های خارجی حامی تروریسم شکایت کنند و این یعنی شکایت از دیپلمات‌های عربستان به خاطر حمایت از عوامل حملات ۱۱ سپتامبر.

ارنست در این خصوص، بدون حاشیه رفتن، قبول کرد که قربانی اصلی این قانون عربستان خواهد بود.

وی تصریح کرد عربستان الان در فهرست کشورهای حامی تروریسم نیست ولی این قانون اجازه می‌دهد که قضات مختلف در جاهای مختلف و در سطوح مختلف، آرای مختلفی صادر کنند و این در حالی است که ما باید جبهه‌ای متحد در برابر دولت‌های حامی تروریسم ایجاد کنیم؛ این‌گونه رأی دادن بر خلاف این اصل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اس ۳۰۰ روسها قابلیت رهگیری اف ۲۲ و اف ۳۵ ' با بی ۲ آمریکایی هارو نداره '

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج