۴۰۰۰۰۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

روابط ایران و اروپا در حال عادی شدن است

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با بیرجیت زیپریس معاون پارلمانی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان، ضمن ابراز خرسندی از برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، گفت: برجام پایان راه نیست و امیدواریم که به‌واسطه تفاهم شکل گرفته، زمینه همکاری میان شرکت‌ها و بانک‌های غربی و ایرانی فراهم شود.

روزنامه ایران: رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با بیرجیت زیپریس معاون پارلمانی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان، ضمن ابراز خرسندی از برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، گفت: برجام پایان راه نیست و امیدواریم که به‌واسطه تفاهم شکل گرفته، زمینه همکاری میان شرکت‌ها و بانک‌های غربی و ایرانی فراهم شود.
ولی‌الله سیف با بیان اینکه انتظارات مردم در فضای کنونی، با آنچه در هنگام انجام مذاکرات و اجرایی شدن برجام وجود داشت فاصله زیادی دارد، عنوان کرد: در مذاکرات برجام هر یک از طرفین تعهداتی را پذیرفت و مقرر شد شرایط برای تغییر و تحول و بازگشت به شرایط پیش از تحریم‌ها فراهم شود. در حال حاضر متأسفانه علی رغم شفافیت و وضوح سند برجام، هنوز از سوی بانک‌های غربی شاهد بیان ابهامات بسیاری هستیم.
وی افزود: متأسفانه اکنون و با گذشت نزدیک به ۹ ماه از اجرایی شدن برجام قدم مؤثری از سوی طرف غربی برای عمل به تعهدات برداشته نشده است و در برخی موارد از طرف بانک‌های بزرگ غربی تردیدهایی در برقراری روابط کارگزاری با ایران وجود دارد. این در شرایطی است که همواره عنوان می‌شود ایران به تمامی تعهداتش عمل کرده است.
رئیس کل بانک مرکزی کارشکنی امریکا را یکی از مهم‌ترین موانع جلوگیری در عادی شدن روابط بانکی کشورهای اروپایی با ایران دانست و گفت: معتقدم روابط میان ایران و اروپا در حال عادی شدن و بازگشت به سطوح گذشته است اما نگرانی‌هایی که عمدتاً از سوی امریکا مطرح می‌شود، مانعی بر سر این راه است. انتظار داریم کشورهای اروپایی، امریکا را برای عمل به تعهداتش تحت فشار قرار دهند.
همچنین در این دیدار خانم بیرجیت معاون پارلمانی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان، نتایج برجام را در ایران مشهود دانست و گفت: در حال حاضر و باتوجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده به‌واسطه دستاوردهای دولت یازدهم در خصوص کاهش تورم، بهبود سرمایه گذاری، روابط بازرگانی و نیز همکاری‌های ایجاد شده با سیستم‌های بانکی و مالی بین‌المللی می‌توان به توسعه همکاری‌ها امید داشت.
اما نباید از نقش ضمانت نامه‌های دولتی در گسترش همکاری‌ها چشم پوشی کرد. برای مثال در حال حاضر بیمه هرمس صدور ضمانت نامه معاملات با ایران را آغاز کرده است و تاکنون ۵.۶ میلیون یورو ضمانت صادر کرده و ۱۱.۶ میلیون یورو در شرف صدور است و در مجموع ۲.۳ میلیارد یورو معامله با ایران در جریان است. تمامی این عوامل حاکی از سوق پیدا کردن روابط به سمت بهبود است و دو طرف باید تلاش کنند در این مسیر ثابت قدم باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج