۴۰۰۳۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

کودک باهوش، موسیقی خوب می خواهد!

هنگامی که نخستین گزارش ها در مورد تاثیر موسیقی بر یادگیری و رشد کودکان منتشر شد، هیجان خاصی جامعه را در بر گرفت. آیا واقعا موسیقی ارتباطی با بهره هوشی بیشتر کودکان دارد؟

کودک باهوش، موسیقی خوب می خواهد!

برترین ها: در سال 1998 میلادی، استاندار جورجیا - زل میلر- از قانون گذاران خود درخواست کرد تا بودجه ای را برای اهدای سی دی موسیقی کلاسیک به همه والدینی که به تازگی بچه دار شده اند، اختصاص دهند. به گزارش برترین ها پیرو این درخواست، شرکتی وظیفه تهیه و توزیع سی دی های موسیقی کلاسیک برای نوزادان را به عهده گرفت و آنها را به طور رایگان بین والدین پخش کرد.

کودک باهوش، موسیقی خوب می خواهد!

استاندار به مردم اعلام کرد، پخش موسیقی کلاسیک برای نوزادان می تواند مهارت های آنها برای یادگیری ریاضی، مهندسی و حتی شطرنج را افزایش دهد.

کاری که او انجام داد باعث شهرت بیشتر «اثر موتزارت» شد. این عبارت زمانی اعتبار پیدا کرد که پیرو تحقیقاتی نشان داده شد، به گزارش برترین ها دانشجویانی که ۱۰ دقیقه پیش از حضور در امتحانات، به موسیقی کلاسیک به ویژه قطعه Sonata for Two Pianos in D Major موتزارت گوش داده بودند، پیشرفت و ترقی بیشتری نسبت به بقیه داشتند.

گروه های دیگر یا به موسیقی های آرامش بخش گوش داده بودند یا اصلا به هیچ نوع موسیقی گوش نداده بودند. گروهی که پیش از آزمایش به موتزارت گوش داده بودند، به طور متوسط نمره های ۸ و ۹ و بیشتر از دیگر گروه ها کسب کرده بودند.

کودک باهوش، موسیقی خوب می خواهد!

البته، بعد از ۱۵ دقیقه اثر تقویتی موسیقی کلاسیک از بین رفت. وقتی این تحقیقات در مجله Nature چاپ شد، نظریه های مختلفی در مورد این مطالعات ارائه شد که تاثیر مثبت موسیقی کلاسیک را روی بهبود بهره هوشی نشان می داد.

در نتیجه این کاری که زل میلر انجام داد، کتابی با عنوان «تاثیر موتزارت» نوشته و سی دی های بیشماری وارد بازار شدند.

اما آیا واقعا موسیقی ارتباطی با بهره هوشی بیشتر کودکان دارد؟

اثر موسیقی موتزارت

کودک باهوش، موسیقی خوب می خواهد!

هنگامی که نخستین گزارش ها در مورد تاثیر موسیقی بر یادگیری و رشد کودکان منتشر شد، هیجان خاصی جامعه را در بر گرفت. وقتی تصور می شد یک دانشجو برای بهتر نتیجه گرفتن در ورودی کالج به شنیدن موسیقی کلاسیک نیازمند است، آن وقت متوجه می شوید، چرا بسیاری از دبیرستانی ها و والدین آنها واقعا به این مساله علاقه مند شده بودند. والدینی که تصور می کردند این نوع موسیقی تا این اندازه اثر مثبت دارد، تمایل نداشتند فرزندان تازه متولد شده خود را از این نوارها و سی دی ها محروم کنند.

اما، نتیجه یک بررسی جامع توسط محققان دانشگاه وین نشان داد، هیچ ارتباطی بین موسیقی کلاسیک و رشد و پیشرفت قابلیت های مغز وجود ندارد. خیلی جالب، در آزمایشی مشخص شد کودکان موسیقی ای که به طور مداوم در رحم مادر خود می شنیده اند را به خوبی تشخیص می دهند اما نشانی از سود بردن از آن موسیقی در آنها وجود ندارد.

کودک باهوش، موسیقی خوب می خواهد!

البته محصولات دیگری نیز در بازار وجود دارند که به ادعای سازنده های آن، پیش از تولد، قرار گرفتن در معرض صداهایی که اندکی با صدای قلب مادر فرق دارند، می تواند قابلیت تشخیص صدا توسط جنین را تحریک کند و در نتیجه، باعث بالا رفتن قدرت یادگیری او می شود.

اما با اینکه هزاران محصول مختلف همچون پلیرهای صوتی کوچکی که در کمربندهای مادران آبستن تعبیه می شوند، در بازار فروخته می شود، نمی توان هیچ دلیل روشن و قاطع علمی برای مفید بودن آنها ارائه کرد.
چیزی که ثابت شده این است که موسیقی می تواند موجب آرامش بیشتر کودکان و نوزادان و چاق شدن آنها شود. تحقیقات نشان داده است، نوزادان نارسی که در معرض موسیقی های کلاسیک قرار داده می شوند، سریع تر وزن زیاد می کنند. به این دلیل که موسیقی آنها را آرام می کند و در زمان گوش کردن به موسیقی کمتر بیقراری می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Adi

      موسیقی کودکان را برای هدزنی در فوتبال آماده می سازد...
      loooooooooooooool

    • دانشمند كوچولي

      اين سايت خوبيه براي داشتن يك دانشمند كوچولو:
      http://baby-einstein.shopfa.com

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج