۴۰۰۳۹۳
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

طرح ناتو برای حمله به ارتش سوریه

منابعی در مسکو و برلین از طرح ناتو برای حمله به ارتش سوریه و هم‌پیمانانش با بیش از ۸۰۰ جنگنده و مشارکت ۱۴ کشور و حمایت مالی عربستان خبر دادند.

خبرگزاری ایسنا: منابعی در مسکو و برلین از طرح ناتو برای حمله به ارتش سوریه و هم‌پیمانانش با بیش از ۸۰۰ جنگنده و مشارکت ۱۴ کشور و حمایت مالی عربستان خبر دادند.

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های فیریل در برلین این طرح احتمالا طی روزهای آتی اجرایی خواهد شد.

برخی خبرگزاری‌ها نیز می‌گویند ناتو ژوئیه گذشته طرح مشابهی برای این حمله داشت اما عدم آمادگی نظامی ناتو و هم‌پیمانانش در منطقه و ادامه اختلافات میان آن‌ها و هماهنگی مسکو و واشنگتن اجرای این طرح را به تأخیر انداخت. طرح ژوئیه گذشته شبیه رخدادهای صربستان بود اما وضعیت سوریه با صربستان فرق می‌کند و روسیه کنونی دیگر روسیه ۲۰ سال پیش نیست.

به گفته این منابع، توقف هماهنگی واشنگتن با مسکو و ادامه پیشروی ارتش سوریه در حلب ناتو را به این فکر واداشته که هیچ گریزی از انجام عملیات گسترده نظامی علیه ارتش سوریه نیست.

چرا ناتو در صدد اجرای این طرح است؟

- پیروزی در حلب: آزادسازی این شهر به دست ارتش سوریه به معنای باز شدن در به روی پیروزی‌های بزرگتر و کنترل ارتش سوریه بر تمامی خاک این کشور است.

- ادامه حملات ارتش سوریه و هم‌پیمانانش علیه مواضع گروه‌های مسلح نشان می‌دهد که ارتش سوریه تنها یک سال دیگر برای آزادسازی کامل خاک سوریه و به شکست کشاندن طرح تجزیه زمان لازم دارد در حالی که قرار بود اوضاع امنیتی با هدف به تحلیل رفتن قدرت نظامی و اقتصادی سوریه، ایران و روسیه برای سال‌های طولانی ادامه داشته باشد.

- خروج پیروزمندانه دولت سوریه و هم‌پیمانانش از این جنگ بعد از پنج سال به معنای درخشش هرچه بیشتر ستاره روسیه و سیطره این کشور بر بیش از نیمی از خاورمیانه، شکست طرح به حاشیه راندن روسیه، افول ستاره ناتو و در نتیجه وخامت اوضاع در ترکیه، عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است.

- فاصله کم هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌طلبد تا دولت دموکرات‌های آمریکا شانس پیروزی نامزدش را با یک دستاورد نظامی بالا ببرد در حالی که اگر آمریکا شکست بخورد میراثی از جنگ و درگیری بی‌پایان را به جا خواهد گذاشت.

- خروج پیروزمندانه سوریه از این جنگ موضع سیاسی و نظامی این کشور در منطقه و همچنین حزب الله را در قبال اسرائیل تقویت کرده و آن‌ها را در موضع قدرت در هرگونه مذاکرات صلح قرار می‌دهد.

در همین راستا، رئیس شورای فدرال روسیه روز سه‌شنبه گفت: ما بعید نمی‌دانیم که برخی برای سرنگونی نظام بشار اسد با زور و تجزیه سوریه به چند قسمت پراکنده تلاش کنند.

وزارت خارجه روسیه نیز نگرانی خود را از تعلیق کانال‌های ارتباطی واشنگتن با مسکو درباره سوریه ابراز داشت. به عقیده مسکو این اقدام به معنای بازگشت آمریکا به راهکار نظامی است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز تأکید کرد که جایگزین شکست واشنگتن در همکاری با روسیه درباره سوریه راهکار نظامی است که بر همان هدف دیرینه متمرکز است. این هدف سرنگونی رئیس‌جمهور مشروع سوریه است.

سازمان اطلاعات نظامی روسیه از طرح ناتو اطلاع داشت برای همین سامانه‌ موشکی اس ۳۰۰ را فورا به سوریه فرستاد.

به گفته روس‌ها، این سامانه جدید در پایگاه حمیمیم مستقر خواهد شد اما سامانه‌ اس۴۰۰ از سال ۲۰۱۵ در این پایگاه مستقر است.

اخبار فاش شده درباره نشست جان کری، وزیر خارجه آمریکا با مخالفان سوریه در نیویورک و اظهاراتش درباره اینکه واشنگتن از حل نظامی بحران سوریه عاجز است حیله‌ای بود تا آمریکا در موضعی قرار بگیرد که گویی تسلیم شده است اما در حقیقت برای حمله نظامی غافلگیرکننده آماده می‌شود.

به گفته منابع، براساس این طرح حمله هوایی فوری بین سه تا پنج روز انجام شده و مرکز فرماندهی و ستاد ارتش سوریه در دمشق را هدف قرار می‌دهد.

همچنین این طرح بر ترور فرماندهان عالی ارتش سوریه و حمله به مراکز تحت سیطره نیروهای دولتی در اطراف دمشق، حلب و لاذقیه متمرکز است.

در این حملات ۸۰۰ جنگنده شرکت می‌کنند که همگی از ترکیه و اردن و دریای مدیترانه به پرواز درخواهند آمد. موشک‌های کروز و توماهاوک نیز از دریای مدیترانه و پایگاه‌های آمریکا در حوزه خلیج فارس شلیک می‌شوند. این جنگنده‌ها از حضور حریمی که موشک‌های اس۴۰۰ روسیه در آنجا مستقر هستند، خودداری خواهند کرد برای همین ورود آن‌ها از شمال شرق، عراق، اردن و فلسطین خواهد بود.

یک منبع آلمانی نیز این عملیات را به عملیات "روباه صحرا" که در سال ۱۹۹۸ رخ داد، تشبیه کرد و گفت که در این عملیات که با حمایت مالی عربستان انجام می‌شود ۱۴ کشور شرکت خواهند کرد.

به گفته این منابع، هیچ گونه مداخله زمینی صورت نخواهد گرفت و افراد مسلح وابسته به آمریکا برای حمله گسترده به تمامی مناطقی که قبلا به دست ناتو بمباران شده، آماده می‌شوند. این اقدام پس از ورود کامیون‌های سلاح آمریکایی از طریق اردن و ترکیه صورت خواهد گرفت.

منابع اعلام کردند که موعد این عملیات ظرف چند روز آینده خواهد بود و احتمالا از ماه جاری میلادی تجاوز نکند. اما در صورت دستیابی به آتش‌بس این طرح به شکل موقت متوقف خواهد شد.

به گفته منابع مذکور، اسرائیل تنها در صورتی که اوضاع وخیم‌تر شود در این عملیات شرکت خواهد کرد.

این منابع اعلام کردند: شکست آمریکا و هم‌پیمانانش در جنگ سوریه به معنای سقوط این هم‌پیمانان برای همیشه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید مقدم

      باز دوباره آمریکای جنایتکار و دوستای قاتلش هوس جام خون کردند ، خدایا خودت به خیر بگذرون

    • محمد

      وما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی
      ومکروا ومکروالله والله خیر الماکرین

    • nader

      این تیتر مزخرفه . امریکا هیچوقت همچین کاری نمیکنه چون همیشه میخواد خودشو خوب نشون بده. این جنایت جنگیه.....

    • بدون نام

      جنگ آرماگدون در شرف وقوع است.خدایا خودت رحم کن.

    • بدون نام

      من بارها گفتم کشور باید مسلح به بمب اتم بشود اگر نقشه شوم آ نها در سوریه اجرا شود سراغ ما هم خواهند آ مد کره شمالی شبه جزیره کوچک است چون بمب اتم دارد همه ازش می ترسند عربستان خود فروخته نقشه داره آ قای روحانی دست کشور را رو کردی

    • بدون نام

      په نه په گذاشتن همه جام خون رو روسیه و دوستاش بالا بکشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج