۴۰۰۵۹۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

معین: لاريجانی نامزد نمي‌شود، قاليباف رأی ندارد

مصطفي معين، وزير علوم دولت اصلاحات با بيان اينکه پيش‌بيني اينکه تا چند ماه آتي فضاي انتخاباتي به چه صورت خواهد بود، دشوار است، گفت: «اما واضح است روندي که از دوم خرداد سال ۷۶ شروع شد و در مقاطع بعدي مانند دور دوم دولت اصلاحات در سال ۱۳۸۰ و در انتخابات رياست‌جمهوري و مجلس در سال‌هاي ۹۲ و ۹۴ بروز کرده، ادامه پيدا خواهد کرد و اميدوارم در يک فضاي پرجنب‌وجوش اين فعاليت‌هاي انتخاباتي رقم بخورد.»

خبرگزاری ايسکانيوز: مصطفي معين، وزير علوم دولت اصلاحات با بيان اينکه پيش‌بيني اينکه تا چند ماه آتي فضاي انتخاباتي به چه صورت خواهد بود، دشوار است، گفت: «اما واضح است روندي که از دوم خرداد سال ۷۶ شروع شد و در مقاطع بعدي مانند دور دوم دولت اصلاحات در سال ۱۳۸۰ و در انتخابات رياست‌جمهوري و مجلس در سال‌هاي ۹۲ و ۹۴ بروز کرده، ادامه پيدا خواهد کرد و اميدوارم در يک فضاي پرجنب‌وجوش اين فعاليت‌هاي انتخاباتي رقم بخورد.»
او ادامه داد: «با توجه به تجربيات گذشته، احمدي‌نژاد پيش‌بيني‌ناپذير است و اين نقطه قوت يک جامعه نيست، نقطه قوت اين است که با مسئولاني سروکار داشته باشيم که بر‌اساس عملکرد گذشته و شخصيت اجتماعي، قابل پيش‌بيني باشند تا مردم بتوانند انتخاب درستي بکنند. بعيد مي‌دانم که احمدي‌نژاد اميد داشته باشد که تأييد صلاحيت شود يا اگر تأييد صلاحيت شد، رأي بياورد. اکنون هم که مقام معظم رهبري به او توصيه کردند که شرکتش در انتخابات به مصلحت نيست؛ بنابراين حضور احمدي‌نژاد نه به‌صلاح خود و نه به مصلحت کشور است.»
معين درباره گزينه‌هاي اصول‌گرايان براي انتخابات سال آينده و احتمال کانديداتوري قاليباف، گفت: ‌«او ممکن است در عرصه سياسي حضور يابد اما با توجه به اخبار و شايعاتي که در ارتباط با املاک واگذارشده وجود دارد، به نظر مي‌رسد که از ميزان رأي قاليباف در بين اصول‌گرايان کاسته شده باشد، ممکن است هنوز از گزينه‌هاي مدنظر اصول‌گرايان بوده اما احتمال به‌وحدت‌رسيدن اصول‌گرايان درباره قاليباف و رأی آوردن او در انتخابات چندان زياد نيست.
در گذشته اصول‌گرايان از چهره‌هاي آزموده شده که مورد اقبال عمومي نبودند، استفاده کردند و ممکن است اين مسئله باز هم تکرار شود، مگر اينکه بازنگري و تجديدنظري در عملکرد گذشته خود و پيامدهاي آن داشته باشند.» وزير علوم دولت اصلاحات ادامه داد: «اگر انتخابات با حضور جدي دکتر روحاني باشد، شخص آقاي لاريجاني نخواهد پذيرفت و بنابراين اصول‌گرايان هم نمي‌توانند چنين انتخابي داشته باشند و موفق شوند.
لاريجاني با توجه به ارتباط دوستانه‌اي که از قبل با روحاني داشته و در شرايطي که چندان فضا شفاف نيست و احتمال رأي‌آوري هم کم است با روحاني رقابت نخواهد کرد.» او درباره پروژه اصلاح طالبان براي عبور از روحاني ادامه داد: ‌«اين را يک نوع فرافکني مي‌بينم و اين شايعات بويي از واقعيت ندارد و بخشي از استراتژي تضعيف دولت و ايجاد شکاف بين اصلاح‌طلبان و روحاني است.
يکي از اصول مهم اصلاح‌طلبي، رعايت ملاک‌هاي اخلاقي است و براي رسيدن به هدف حق نداريم از هر شيوه‌اي استفاده کنيم؛ بنابراين نبايد با فرافکني‌ها مقابله‌به‌مثل کرد. به جاي برخورد نفي کردن بهتر است ايجابي برخورد کرده و ديدگاه خودمان را اطلاع‌رساني و از آن دفاع کنيم و نيز ارتباط بيشتري در سطح ملي با مردم داشته باشيم. آگاهي مردم بالا رفته و مي‌توانند تشخيص دهند که حرفي که زده مي‌شود چقدرحقيقت دارد و تا چه حد صادقانه است يا اينکه صرفا براي حذف رقيب مطرح مي‌شود. مردم در ۷ اسفند ثابت کردند که به اين بلوغ سياسي رسيده‌اند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج