۴۰۱۱۹۴
۲۴ نظر
۵۰۰۶
۲۴ نظر
۵۰۰۶
پ

اتفاقی تکان دهنده در اراک: حراج ۳ نوزاد!

سرپرستی سه قلوهایی که قرار بود توسط پدرشان به بهای ۶۰ میلیون تومان فروخته شوند به سازمان بهزیستی کشور واگذار شد.

خبرگزاری میزان: سرپرستی سه قلوهایی که قرار بود توسط پدرشان به بهای ۶۰ میلیون تومان فروخته شوند به سازمان بهزیستی کشور واگذار شد.

با اختلاف یک دقیقه، پا به این دنیا گذاشته اند اما سرنوشت هر سه شان یکسان بوده است. آنها به این خاطر که زود تر از موعد متولد شده اند، همچنان در دستگاه نگهداری می شوند.

مادرشان ۳۳ ساله است و همسر دوم مردی شده که هنوز درگیر پرداخت مهریه همسر اولش است.

در روستای آنها دختر که سنش از ۳۰ سال می گذرد باید حتما به خانه بخت رود و "مژگان" به اجبار خانواده، با مردی که ۲ سال از خودش بزرگتر بوده و از همسر اولش جذا شده، ازدواج کرده است.

خانواده آنها، درگیر مشکلات عدیده ای است و مژگان و سعید هیچ گاه نتوانسته اند از پس مخارج زندگی شان برآیند.

آنها در روستایی در حوالی شازند از توابع استان مرکزی زندگی می کنند و مرد خانواده کار مشخصی ندارد. با این شرایط او از همان ماه های نخست زندگی مشترکشان تاکید زیادی به فرزند آوری داشته و سرانجام پس از گذشت ۳ سال، خواسته مرد با تولد نیکا، سارا و خورشید برآورده می شود.

مردی که می خواسته پدر یک فرزند شود حال با تولد سه قلوها غافلگیر شده و به فکر فروش فرزندانش افتاده است.

او در ابتدا، بهای ۴۰ میلیون تومان را برای هر یک از فرزندان خود تعیین کرده اما زمانی که با استقبال خریداران تهرانی مواجه نشده است، قیمت در نظر گرفته برای فرزندانش را پایین آورده است.

فاطمه یزدان پور، مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهرآفرین توضیحاتی را در رابطه با وضعیت زندگی مژگان و تلاش های همسر او برای فروش فرزندانش مطرح کرده است.

وی در این رابطه می گوید: یک هفته قبل، مژگان برای وضع حمل به یکی از بیمارستان های اراک مراجعه می کند. او به این خاطر که توان پرداخت هزینه های بیمارستان را نداشته از طرف مددکاران بیمارستان به موسسه خیریه مهرآفرین معرفی می شود.

وی می افزاید: زمانی که با مژگان مواجه شدیم او اعلام کرد که همسرش قصد دارد سه قلوها را به فروش برساند.

این مددکار اجتماعی با اشاره به تولد زود هنگام سه قلوها می گوید: به علت شرایط ویژه مادر، سه قلوها ۴۰ روز زودتر از موعد مقرر به دنیا می آیند و به همین خاطر باید در دستگاه نگهداری می شدند.

یزدان پور می افزاید: همان زمان شرایط را برای بستری ماندن سه قلوها در بیمارستان فراهم کردیم و مقرر شد این ۳ نوزاد در دستگاه نگهداری شده تا به شرایط عادی بازگردند.

وی آشنایی پدر نوزادان با یک زن در بیمارستان را یکی از اصلی ترین دلایل تشویق پدر به فروش فرزندان خود می داند و می گوید: روزی که ۳ قلوها متولد شدند سعید، پدر سه نوزاد با یک زن که خود را کارمند بازنشسته یکی از نهادهای دولتی معرفی کرده، آشنا می شود. با توجه به انگیزه پدر سه قلوها برای فروش نوزادانش، بحث فروش آنها مطرح می شود. او در ابتدا برای هر کدام از آنها قیمت ۴۰ میلیون تومان را تعیین می کند اما پس از چانه زنی های زیاد، حاضر می شود هر کدام از نوزادان خود را به بهای ۲۰ میلیون تومان بفروشد.

این مددکار اجتماعی می افزاید: مادر نوزادان موضوع فروش سه قلوها را فاش کرد و ما نیز متوجه شدیم که پدر قصد دارد فرزندان خود را به دست یک زن سپرده تا راهی تهران شده و به یک خانواده واگذار شوند. این طور به نظر می رسید که پدر در حال جر و بحث برای افزایش بهای نوزادان است تا علاوه بر کسب درآمد، مبلغی را نیز به پدر و مادر خود دهد.

یزدان پور از ارسال گزارش مددکاری به دادستانی خبر می دهد و می گوید: گزاش مددکاری و وضعیت فرزندان با همکاری اورژانس اجتماعی در اختیار دادستان قرار گرفت و خوشبختانه با حکم دادستان اراک، مقرر شد سه قلوها به علت عدم صلاحیت خانواده، برای نگهداری از فرزندان به سازمان بهزیستی واگذار شوند.

وی از ارائه خدمات به مادر نوزادان خبر می دهد و می گوید: مژگان اکنون تحت نظارت موسسه ما قرار داشته و خدمات بهداشتی و درمانی به او ارائه می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... این مسایل قابل بحث وتامل در کشور هستش نه بحث بر سر بازی فوتبال خدا وکیلی کدام موصوع ارجعیت دارد ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر بحثی جای خودشو داره ولی خداوکیلی ما که مدعی هستیم شیعه امام علی و فرزندانش هستیم چرا باید شب تاسوعا به این مهمی بازی فوتبال برگذار بشه یعنی نمی شد دو سه شب بعدش بازی اجرا بشه ؟؟ این غیر از خواسته استکبار و کفار جهانه که مارو از عقایدمون دور کنه این شب ها شب های عزاداری مولامون امام حسینه همون که افتخار میکنیم شیعه هستیم و میریم عزاداریش همون که الگو شده و اسلام رو زنده نگه داشه

    • مجید

      این همه زوج جوون بخاطر بچه داره زندگیشون از هم میپاشه خب بدن به اونا زندگیشون شیرین شه.اونام به رسم مردونگی فقط پوله سونوگرافی و ... مخارج بچه دار شدنشونو بدن ک خدا هم خوش بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصن میفهمی چی میگی اونا خودشون مادر دارن

    • بدون نام

      مگه کسی چگر گوشه اش را میفروشد

    • سلطان زاده

      مگر در کشور نهادی نیست که به معیشت این خانواده رسیدگی کنه که مجبور به فرزند فروشی نباشند بالاخره با اشتغال پدر خانواده که میگند بیکاره و کمک های درحد عرف نهادهای مسئول میتوان این موضوع را حل کرد ......

    • بدون نام

      تیتر خبر رو که خوندم فکر کردم مربوط به یکی از کشورهای فقیر آفریقاییه.حالا بگذریم بازی ایران و کره چی شد؟

    • برزو

      به شما چه؟ بچه خودشه؟ الان اون از کجا باید شصت میلیون جور کنه؟؟؟
      میدونم ... دردناکه ... ولی عمق فاجعه رو دریابید ... بعضیا هم هستن که بچه ای برای فروش ندارن ... از خودشون مایه میذارن ...
      ایران و کره چند چند؟؟؟؟؟؟

    • مریم

      اراک و نزدیک شازند بیکاری کمتره اون آدم لابد تن پرور بوده وگرنه بیکار نمیموند

    • بدون نام

      پدر ه می خواسته بفروشه .اون مادر بدبخت چه گناهی کرده که بچه هاشو ازش گرفتن .فقط می گن بچه بیارین خوب اینم بچه حالا ۶۰ میلیون دولت می داد بهشون چیزی نمیشد

    • بدون نام

      دلواپس ها کجان پس ؟؟؟ چرا الان سینه چاک نمیدن ؟؟؟

    • بدون نام

      کاربر سلطانزاده مثل اینکه در ایران زندگی نمیکند

    • سکوت

      مرتیکه بی عقل هنوز مهریه زن اولش رو نپرداخته رفته یه زن دیگه گرفته...آخه بدبخت بیعار تو هنوز محتاج صدقه ای خودت...هم یه دختر رو بیچاره کردی و سه تا بچه رو...بازم خدا پدر دادستان رو بیامرزه که بالاخره تشخیص داده این آدم صلاحیت نداره.

    • بدون نام

      چرا دادن بهزیستی برای پدر کار درست میکردند از این خونه ها ی مسکن مهرم بهشون میدادن کمکشون میکردند خودشون بچه ها رو بزرگ کنند، بعدم فروش نوزاد انقدر خبر پر سر و صدایی نیست پاشید بیایید هزار سنگر امل زیر بغلشون نوزاد یک میلیون و نیم میفروشند این خبر،زیاد جدید نبود ما هر روز میبینیم فقر و نداری مردمو همه کاره کرده تعجب ندارد ریشه باید درست بشه فقر فقر فقر مردم ندار

    • علی

      اقایان مسئول به فکرمردم باشید این مردم رفیق روزهای سخت شماهاهستند،فراموششان کردید.

    • راضیه

      مصب خداروشکرک بعضیهارویه دونه بچم نمیده ب بعضیهاک بضاعتشوندارن سه تامیده شایدیه مصلحتیه دیگه........

    • بدون نام

      بیچاره زنه معلوم نیست مرده چه بلایی به سرش بیاره بخاطر لو دادن این کار پستی که میخواسته بکنه

    • سلطان زاده

      کاربر عزیزی که از اینجانب انتقاد کرده اند میبایست خدمتشان عرض کنم که مادر ایران زندگی میکنیم ومشکلات مردم را ازنزدیک داریم میبینیم ولی فرزند فروشی این خانواده بعلت فقر بوده و نهادهای مسئول از قبیل کمیته امداد. بهزیستی و .....میبایست به این خانواده کمک بکنند و نگذارند این کار در جامعه نهادینه بشه و قطعا با رسانه ای شدن این موضوع میبایست کمک لازم برای نگهداری نوزادان و اشتغال پدر خانواده بعمل بیاورند و اینرا مطمئنم اگر رهبر عزیزمان از این موضوع اطلاع پیدا کنند قطعا دستور پیگیری موضوع را خواهند فرمود.

    • بدون نام

      شرم آوره

    • بدون نام

      خیلی ناراحت کننده بود.خداوند به چه کسانی بچه میده.ادم هر چقدر فقیر باشه چقرر باید بی غیرت باشه که حاضر به فروش جگر گوشه ش بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولش کن بازی چند ، چند شد؟؟؟؟؟؟

    • ساراازاصفهان

      کاش میشد یه شماره حسابی میدادن.همگی کمک میکردیم .

    • کوتنا

      چه بلایی چه سر این بابای بچه ها قراره بیارن؟؟؟؟
      چند روزه دیگه تیتر میزنین یا این مرد رو صورت زنش اسید پاشیده یا کشتش یا یه بلای دیگه سرش اورده

    • بدون نام

      عوامل اصلی درجوامع داخلی وخارجی فقروبیکاریست!!!هیچ کاری هم نمیشه کرد! مگر مسولین طراز اول آن جامعه واقع بین،ودنبال انحرافات سیاسی وجاه طلبی نباشندولاغیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج