۴۰۱۱۹۸
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

امام جمعه قم: در این شهر کنسرت برگزار نشود

امام جمعه قم با انتقاد از برگزاری کنسرت در قم گفت: مسئولان از تکرار این مراسم در قم جدا خودداری کنند و با کسانی که چنین مراسمی را بدون اطلاع و مشورت با صاحبنظران، ائمه جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی برگزار کردند باید در چارچوب مقررات برخورد شود.

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه قم با انتقاد از برگزاری کنسرت در قم گفت: مسئولان از تکرار این مراسم در قم جدا خودداری کنند و با کسانی که چنین مراسمی را بدون اطلاع و مشورت با صاحبنظران، ائمه جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی برگزار کردند باید در چارچوب مقررات برخورد شود.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز نیز فریاد "هل من ناصر ینصرونی" به گوش می‌رسد، افزود: هیچ صف بندی مثل واقعه عاشورا نبود، در آن واقعه در زمانی کوتاه صف حق در برابر صف خالص باطل قرار گرفت، در صف کفار منافق وجود نداشت و همه انسان‌های بی دین مسلمان و خود فروخته‌ای بودند که پسر پیامبر را خودشان دعوت کردند اما با قصاوت آب را به روی آن‌ها بستند و خاندان اهل بیت (ع) را به شهادت رساندند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) با بیان اینکه به جز طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) ۴ طفل صغیر دیگر را نیز به شهادت رساندند عنوان کرد: امروز در ۴ هزار نقطه در کشور مادران شیرخوارگان خود را برای اعلام بیعت با سیدالشهدا (ع) آوردند و همایش با شکوه شیرخوارگان در سرتاسر کشور برگزار شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز در ۴۱ کشور جهان و ۴ نقطه کشور همایش باشکوه شیرخوارگان حسینی برگزار شد افزود: در کشور مثل انگلستان از قمه زنی و انجام کارهای خشن که چهره اسلام را زشت نشان می‌دهد حمایت می‌کند اما از همایش شیرخوارگان حسینی که پیام مظلومیت امام حسین را به جهان منتقل می‌کند نه تنها حمایت نمی‌کنند بلکه آن را محکوم می‌کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل همایش شیرخوارگان بمب‌های خطرناک می‌نامد و به آن واکنش نشان داده، آن‌ها این از این مراسم به عنوان سربازگیری ایران یاد کرده‌اند؛ اما اسرائیل بداند ایران با همین سربازان کوچک روزی طومار ننگین و جنایتکارانه آن‌ها را به هم خواهد پیچید.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (ع) با اشاره به تقارن مسابقه فوتبال ایران و کره در شب عاشورا افزود: اصل مسابقه مشکلی ندارد اما حواشی این مسابقه در شب عاشورا مسئله ساز می‌شود.

آیت الله سعیدی با تاکید براینکه اینکه بارها گفته شد شهرها همه مثل هم نیستند بلکه برخی شهرها قداستی دارند که احترام خاصی را می‌طلبد اظهار داشت: آنچه در کنسرت اداره کل فرهنگ و ارشاد قم رخ داد از ۲ جهت مشکل داشت که مورد اعتراض مردم و علما قرار گرفت نخست آنچه در مجموع در متن و حاشیه مراسم رخ داد خلاف مسلم بود و جای توجیهی ندارد، دوم آنکه آن مقداری هم که گفته می‌شود حلال بوده با قداست قم سازگار نبوده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه دو خواسته اساسی از مسئولان داریم تصریح کرد: مسئولان از تکرار این مراسم در قم جدا خودداری کنند و با کسانی که چنین مراسمی را بدون اطلاع و مشورت با صاحبنظران ائمه جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی برگزار کردند باید در چارچوب مقررات برخورد شود.

به گفته تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، این خواسته از آن جهت است که برخی براین نظرند این کار را کردند که دیگران هم بتوانند این راه را ادامه دهند از همین رو باید این موضوع درس عبرتی برای دیگران شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت. ایکاش روزی برسد که در هیچ کجای مملکت اسلامی این رفتارهای شنیع برگزاری کنسرت انجام نشود

    • مجتبی خزایی

      با سلام
      بنده با نظر شما مخالف هستم
      البته نه اهل موسیقی هستم و نه کنسرت
      ولی کشور دارای قوانینی هست در هر زمینه ای
      درست نیست که ما بگیم در قم اجرا نشود ولی در تهران اجرا شود

      باید هر موضوعی از پایه درست بشه نه اینکه در هر شهری یک قانون پیاده بشه.
      اگر موسیقی حرام است خوب نباید اجرا بشه
      چه در این گوشه چه آن گوشه
      اگر بحث مکان مذهبی هست
      موسیقی در تالار برگذار میشه همونطور که عروسی برگزار میشه
      حالا شما چه کنسرت برگزار کنی چه عروسی از نظر نوع موسیقی کدام بدتره؟!
      خوب آیا در قم عروسی با آهنگ رقص و ترانه برگزار نمیشه؟!
      بله حرم حضرت معصومه اونجاست و احترام داره
      بنده هم معتقدم باید حرمت نگه داشته بشه ولی نه به این روش
      اگر حرام است چرا اجرا میشود در هر جایی؟!
      اگر حرام نیست چرا باید استثنا کنیم؟!

    • بی نام

      جا برای کنسرت نبود الا قم ، شهرمقدس قم ميخوان بد نام كنن هركس مجوز داده بايد محاكمه شودبخشش هم تو کارشون نباشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج