۴۰۱۳۱۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

هشدار پزشکان برای جلوگیری از شیوع دیفتری

پزشکان در ونزوئلا امروز جمعه از دولت خواستند برای جلوگیری از گسترش شیوع دیفتری که در جنوب این کشور آمریکای جنوبی آغاز شده است، عرضه واکسن و آنتی بیوتیک را افزایش دهد .

خبرگزاری ایرنا: پزشکان در ونزوئلا امروز جمعه از دولت خواستند برای جلوگیری از گسترش شیوع دیفتری که در جنوب این کشور آمریکای جنوبی آغاز شده است، عرضه واکسن و آنتی بیوتیک را افزایش دهد .
خبرگزاری اروپاپرس نوشت: پزشکان با استناد به گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های محلی و قانون گذاران احزاب اپوزیسیون که از ظهور بیماری هشدار دادند، این درخواست را از دولت مطرح کرده اند. به گفته این منابع ، دیفتری در ماه های اخیر جان بیش از 20 نفر را گرفته است .
به گفته سازمان بهداشت جهانی ، دیفتری یک بیماری عفونی است که عمدتا بر روی گلو و مجاری تنفسی و گوارشی اثر می گذارد و عواقب آن در کمتر از پنج درصد موارد مرگبار است .

این در حالی است که دو سازمان پزشکی مستقل نیز از وجود موارد دیفتری در ایالت جنوبی 'بولیوار' هشدار دادند . ونزوئلا در این رابطه از سال ۱۹۹۲ میلادی موارد این بیماری را که از طریق تماس بدنی یا عطسه و دیگر ترشحات گسترش می یابد، ارائه نداده است .

دکتر «آنا کارواخال» متخصص بیماری های عفونی که در تهیه این اطلاعیه شرکت کرده است، در این رابطه گفت: بسیار نگران هستیم زیرا می تواند یک بیماری همه گیر در سایر نقاط کشور وجود داشته باشد .

بر اساس گزارش خبرگزاری اروپا پرس، دولت سوسیالیستی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا هنوز در رابطه با موارد احتمالی دیفتری اظهار نظر نکرده است و از ماه ها قبل نیز هیچ گزارش هفتگی بیماری های همه گیر را منتشر نمی کند .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سحر

      ایران هم دیفتیری اومده؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج