۴۰۱۳۲۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

محققان کربن را به الماس تبدیل کردند

گروهی از محققان نخستین بار موفق شدند در آزمایشگاه ماده سخت‌تر از الماس تولید کنند.

خبرگزاری فارس: دانشمندان صده‌های گذشته برای سال‌های طولانی تلاش فراوانی را در زمینه کیمیاگری به انجام رساندند تا از طریق فرآیندهای افسانه‌ای، سرب را به طلا تبدیل کنند. در تمام این سال‌ها ثابت شد کیمیاگری یک فرآیند بی‌نتیجه است. ولی دانشمندان امروزی در این زمینه به موفقیت‌های دست پیدا کرده‌اند.

دانشمندان در بررسی‌های خود رازی را برملا کردند که بر اساس آن می‌توان دگرگونی‌های خیره‌کننده‌تری انجام داد و مواد باارزش‌تر از طلا را به صورت آزمایشگاه به دست آورد.

در مطالعات جدید گروهی از دانشمندان موفق شدن کربن که یکی از پایه‌های اصلی حیات بشر روی کره خاکی محسوب می‌شود را به الماس تبدیل کنند.

در روش جدیدی که برای دگرگونی آسان کربن مورد استفاده قرار می‌گیرد نوعی لیزر استفاده می‌شود که در نتیجه دانه‌های کوچک الماس را تولید می‌کند و دانشمندان می‌گویند نتیجه به دست آمده حتی درخشان‌تر از الماس طبیعی است.

محققان کربن را به الماس تبدیل کردند

محققان در بررسی‌های جدید خود فاز جدیدی از عنصر کربن را شناسایی کردند که به گفته آنها از نظر سختی از الماس هم مقاوم‌تر است. این ماده جدید که می‌تواند در زمینه پزشکی و صنعتی کاربردهای فراوان داشته باشد، سخت‌ترین ماده روی کره زمین محسوب می‌شود.

این بررسی در دانشگاه ایالتی کارولینا انجام شد و دانشمندان با استفاده از لیزر موفق شدند سخت‌ترین ماده جهان را با نام «کیو-کربن» تولید کنند. این ماده ویژگی‌های قابل ملاحظه‌ای دارد که از جمله آنها می‌توان به فِرومغناطیس، فلورسنس، و قابلیت‌های رسانا برای انتقال جریان برق اشاره کرد. به همین دلیل «کیو-کربن» می‌تواند در زمینه‌های مختلف کاربرد فراوان داشته باشد.

نتایج حاصل از این بررسی که در آخرین شماره از نشریه بین‌المللی فیزیک کاربردی به چاپ رسید و دانشمندان طی آن اعلام کردند «کیو-کربن» حدود ۶۰ درصد نسبت به الماس مقاوم‌تر است که این مسئله به واسطه ساختار ویژه به کار گرفته در آن ایجاد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج