۴۰۱۳۶۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

زمان تشییع پیکر هنرمند پیشکسوت تئاتر

پیکر سید رضا کمال علوی صبح روز یکشنبه از مقابل تئاتر شهر مجتمع امام رضا مشهد به سمت منزل ابدی خود واقع در قطعه هنرمندان بهشت رضا مشهد تشییع می‌شود.

خبرگزاری مهر:‌ سید رضا کمال علوی متولد ۱۳۳۶ در مشهد بود. وی مدرک کارشناسی هنرهای نمایشی خود را از دانشگاه هنرهای دراماتیک دریافت کرده و دارای مدرک درجه سه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

از مسئولیت‌های این هنرمند ‌می‌توان به مسئول سمعی و بصیری هلال‌احمر مشهد، مسئول تئاتر حوزه هنری خراسان، کارشناس و عضو انجمن هنرهای نمایشی کشور، رئیس انجمن هنرمندان کشور و بسیاری مسئولیت دیگر در حوزه هنر استان و کشور اشاره کرد.

کمال علوی در مراکز دولتی و غیردولتی بسیاری از جمله دانشگاه علامه طباطبایی تهران، جهاد دانشگاهی مشهد، سروش صدا سیما به تدریس در حوزه سینما و تئاتر پرداخت.

وی در تئاترهای پسرهای عمو صحرا و دختر ننه دریا، میراث، باغ آرزوها و بسیاری دیگر به کارگردانی پرداخت و نیز با بازی در تئاترهایی از قبیل مسافران، هر دو در یک‌شب، زیر چهارسوق، قابیل و ده‌ها اثر دیگر فعالیت کرده بود.

کمال علوی، پیشکسوت تئاتر مشهد در تعداد بسیاری از فیلم‌های کوتاه، تله‌فیلم و سریال به‌عنوان کارگردان حضورداشته که می‌توان برای نمونه به کارهایی مانند راه، زنجیری‌ها، تشنه، تقسیم و ده‌ها اثر ماندگار دیگر نام برد.

از بازیگری در فیلم‌ها و مجموعه‌ها و مسئولیت‌های هنری وی می‌توان به حضور او به‌عنوان بازیگردان در اثر غوغا، بازیگر در مجموعه عکاس‌خانه، مجری بازیگر در ترش و شیرین ده‌ها فیلم و مجموعه دیگر نام برد.

لازم به ذکر است وی برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و حضور در جشنواره آسایی ژاپن برای اثر «تقسیم» شده بود و همچنین در اثر «روزی که مدرسه ما مرتب بود» برنده دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی شد.

از مسئولیت‌های سید رضا کمال علوی می‌توان به داوری در جشنواره‌های سینمایی و تئاتری در گستره‌ی استانی و ملی نیز اشاره کرد.

این پیشکسوت تئاتر پس از سال‌ها تحمل بیماری قبلی صبح امروز ۱۶ مهرماه در سن ۵۹ سالگی درگذشت.

پیکر سید رضا کمال علوی صبح روز یکشنبه از مقابل تئاتر شهر مجتمع امام رضا مشهد به سمت منزل ابدیش واقع در قطعه هنرمندان بهشت رضا مشهد تشیع خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج