۴۰۱۴۰۳
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

هشدار احمد توکلی درباره فساد در کشور

احمد توکلی، نماینده دوره‌های اول، هفتم، هشتم و نهم مجلس در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی دستخط درباره مسائلی همچون ضرورت مبارزه با فساد، املاک شهرداری و فیش‌های حقوقی صحبت کرد.

خبرگزاری ایسنا: احمد توکلی، نماینده دوره‌های اول، هفتم، هشتم و نهم مجلس در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی دستخط درباره مسائلی همچون ضرورت مبارزه با فساد، املاک شهرداری و فیش‌های حقوقی صحبت کرد.
این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اگر با فساد مبارزه نکنیم حتما جمهوری اسلامی را ساقط می‌سازد، گفت: فساد هر حکومتی را ساقط می‌کند و این مساله فقط مربوط به جمهوری اسلامی نیست. او افزود: عقیده‌ام بر این است که جمهوری اسلامی تا چشم کار می‌کند و افق را می‌بیند، کودتا راه نمی‌اندازد و با ترکیب سیاسی اجتماعی که دارد معلوم نیست کودتا شود، تجاوز نظامی هم آن را برنمی‌اندازد؛ چون مردم ایران نشان داده‌اند وقتی پای بیگانه به میان می‌آید متحد می‌شوند، انقلاب مخملی هم نتیجه‌ای نمی‌دهد؛ اما اگر با فساد مبارزه نکنیم حتما جمهوری اسلامی را ساقط می‌سازد.
فساد همه چیز را از بین می‌برد؛ تولید را نابود می‌کند، سرمایه‌گذاری را به تاخیر می‌اندازد، هزینه سرمایه‌گذاری را بالا می‌برد، اشتغال کم و بیکاری زیاد می‌شود، اختلاف طبقاتی را شدت می‌دهد، باعث تغییر رفتار و اخلاق می‌شود، به هنجار‌های اجتماعی آسیب وارد می‌کند، و مثل یک موریانه در همه ارکان نظام اختلال ایجاد می‌کند. توکلی تاکید کرد که ما در مرحله خطر هستیم؛ مرحله‌ای که فساد سیستمی شده است.

احمد توکلی در پاسخ به این سوال که چرا در قضیه واگذاری املاک شهرداری تهران همانند قبل وارد میدان نشد، تاکید کرد که من تنها کسی از دوستان آقای قالیباف بودم که در این مورد اعلامیه دادم و بیان کردم که رسیدگی می‌کنم و از مردم هم تقاضا کردم که به ما اطلاعات بدهند، اکنون هم این تقاضا را دارم. او در ادامه درباره یکی از دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی که ۵۷ میلیون تومان حقوق می‌گرفت، توضیح داد: این فرد در توجیه اینکه چرا زیاد می‌گیرم بیان کرد که من کارخانه یا سهامی ندارم، مجبورم این کار را بکنم تا زندگی‌ام بچرخد.

احمد توکلی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو درباره رئیس دولت سازندگی گفت: آقای هاشمی‌فردی ریشه‌دار است و من هنوز هم معتقد هستم باید احترام او حفظ بشود، انتقاد یک مطلب است، توهین و تخریب و عدم رعایت جایگاه، مطلبی دیگر. من همیشه جزو منتقدان ایشان بوده‌ام، اما گاهی وقتی دیده‌ام انتقادی غیرمنصفانه از ایشان شده است، دفاع کرده‌ام. آقای هاشمی زحمات بسیاری کشیدند.
شکاف بین انتظارات و امکانات تعیین‌کننده رضایت و عدم رضایت مردم نسبت به حکومت است، ایشان به‌رغم زحمات زیادی که در بازسازی کشور انجام داد با رفتار و گفتار خود این شکاف را افزایش داد و باعث ایجاد نارضایتی شد. البته بخشی از این به واقعیت مربوط نبود، بلکه به تلقی مردم از واقعیت و انتظارات آنها ارتباط داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقا حتی خواجه حافظ هم میدونه فساد در تمام ارگانها باعث شده مملكت به این روز بیفته حالا كی میخواد این فساد رو حل كنه؟

    • بدون نام

      ... کسی نیست از او سوال کند شما که خودت را اقتصاد دان می دانی به جز منفی بافی ورجز خوانی چه اقدام عملی ب ای رونق اقتصادی در کشور کرده اید؟....

    • بدون نام

      خودشون ........... هشت سال تو مجلس چ کار می کردی

    • بدون نام

      زراندوزی خلاف باعث نابودی جامعه است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج