جاباما
۴۰۱۴۲۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برنده ها و بازنده های سينمای تابستان ۲۰۱۶

بالاخره معلوم شد که ابرقهرمان ها همچنان توانستند سینمای تابستان امسال را در اختیار بگیرند. این در حالی است که زن ها ـ البته در قالب ابرقهرمان ـ از فیلم «شکارچیان روح» (Ghostbusters) ناکام ماندند.

روزنامه بانی فیلم: بالاخره معلوم شد که ابرقهرمان ها همچنان توانستند سینمای تابستان امسال را در اختیار بگیرند. این در حالی است که زن ها ـ البته در قالب ابرقهرمان ـ از فیلم «شکارچیان روح» (Ghostbusters) ناکام ماندند. اما تابستان ۲۰۱۶ آن نشد که در انتظارش بودند، جز چند فیلم «بلاک باستر» مانند «ددپول»، «زوتوپیا» و «کتاب جنگل» که رکورد شکستند، شمار فیلم های پُر فروش بسیار اندک تر از سال پیش بود. بد نیست ببینیم برنده ها و بازنده های تابستان کدام ها هستند:
برنده ها و بازنده های سينمای تابستان 2016

برنده ها

ابر قهرمان ها و خبیث ها

در این تابستان سه فیلم بزرگ تجاری و عامه پسند «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «جوخه انتحاری و «ایکس من: آپوکالیپس» لبریز از ابرقهرمان ها بود (با خبیث ها).یکی از این فیلم ها ـ «کاپیتان آمریکا» ـ عنوان دوازدهمین فیلم پُرفروش تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است. همچنین «جوخه انتحاری» که با استقبال فوق العاده ای همراه بوده است و تا این زمان حدود ۵۷۵ میلیون در سراسر دنیا فروش داشته، و یک ابرقهرمان خبیث به اسم «ددپول» بیش از دیگران محبوب شده است.

یک ماهی و دو تا سگ

انیمیشن «پیدا کردن دوری» برنده تابستان امسال است. نه تنها این بلکه با فروش ۴۷۸ میلیون توانسته عنوان پُرفروش ترین فیلم انیمیشن را در خود آمریکا به دست آورد. دنباله فیلم موفق کمپانی دیزنی «پیدا کردن نیمو» (۲۰۰۳) مدیون یک ماهی است… بعد از آن، انیمیشن «زندگی اسرار آمیز سگ ها» با فروش ۳۴۷ میلیون موقعیتی را ایجاد کرده که دنباله آن را برای سال ۲۰۱۸ آماده کنند.

هوش دو کمدین جدید

در حالی که امسال تابستان کمدی های انتظار برانگیز همچون «همسایه ها ۲» با شکست رو به رو شدند، چهره های تازه ای در زمینه کمیک به ظهور رسیدند. کمدی «همسایه ۲» حدود یک سوم فیلم اول فروش نکرد و پس از آن «پاپ استار» فقط ۱۰ میلیون درآمد کسب کرد. بعد ناگهان یک کمدی نسبتاً با مایه های خنده به اسم «هوش مرکزی» با دو چهره دواین جانسن و کوین هارت توانست ۱۲۷ میلیون فروش کند، چیزی که اصلاً انتظارش نمی رفت. حالا به نظر می رسد که جانسن و کوپن هارت زوج کمدی تازه ای باشند با کمدی هایی که تماشاگران را سر حال می آورد.

ترسناک های کم هزینه

شگفتی وجود ندارد و ثابت شده فیلم های ترسناک و هراس انگیز ارزان و کوچک همیشه فروش را قاپیده اند. تابستان امسال هم در این زمینه استثناء نبوده است. فیلم هولناک «خاموشی» حدود ۶۴ میلیون فروش کرد در حالی که هزینه ساخت آن ۵ میلیون بوده است. نه تنها این اثر ترسناک بلکه فیلم وحشت آور «پاکسازی: سال انتخابات» با ۷۹ میلیون فروش تقریباً هشت برابر مخارج اش درآمد ساخت.

بازنده ها

شکار «شکارچیان روح»

به عنوان یک کمدی معمولی ملیسا مک کارتی فروش ۴۶ میلیون می تواند یک پیروزی باشد اما بازسازی «شکارچیان روح» با قهرمان های زن ـ که استودیو بابت ساخت آن هزینه گزافی پرداخت کرده ـ آن رقم فروش در حقیقت شکستی فاحش بود. البته فراموش نشود ماجراهای مضحک و صحنه ها و مضامین لوس موجب گشت تا کمدی پل فیگ به سراشیبی سقوط بغلتد و می بایستی با ۱۴۴ میلیون هزینه ساخت حدود ۴۰۰ میلیون فروش کند تا یر به یر شود… با این حال گویا استودیوی سازنده دست بردار دوباره سازی فیلم ها با شخصیت های زنانه نیست و در برنامه های آینده از «یازده یار اوشن»، «پاشیدن» و «خلافکاران زشت و کثیف» خبر داده است.

اسامی قابل اطمینان

حتی در هالیوود هم ـ خصوصاً در فصل تابستان ـ اسامی بزرگ و محبوب اغلب قابل اطمینان و اعتماد نیستند. فیلم تخیلی استیون اسپیلبرگ «بی اف جی» (غول بزرگ رفیق) با همه پیش بینی ها فقط ۵۴ میلیون فروخت در صورتی که با بودجه ۱۴۰ میلیونی ساخته شده بود. گفته می شود این بزرگ ترین شکست یک فیلم اسپیلبرگ به شمار آمده است. نگاه به نام های چهره های محبوب مثل جانی دپ (در فیلم «آلیس از درون نگاه شیشه ای») و یا راسل کرو و رایان گاسلینگ (در فیلم «بچه های خوب») نشان می دهد هیچ وقت نمی توان روی اسمی حساب باز کرد.

دنباله ها و بازسازی ها

تصور این که فیلم بزرگ ویلیام وایلر «بن هور» دوباره ساخته شود، تکان دهنده است و واضح است «بن هور» جدید یا هزینه ۱۰۰ میلیونی در هفته اول و شروع نمایش ۲/۱۱ میلیون فروش کند. به هر جهت، تابستان امسال برای دوباره سازی ها («بن هور» و «افسانه تارزان») و همین طور دنباله ها (البته به استثنای «پیدا کردن دُری») باقی فیلم ها ـ از جمله «جیسن بورن»، «روز استقلال»، «لاک پشت های نینجا»، «آلیس از درون نگاه شیشه ای» و «عصر یخ» ـ انتظارها را برآورده نساختند. شاید سال آینده لااقل ارابه ها بتوانند درست تر مسابقه دهند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج