۴۰۱۷۰۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

زمان «طپانچه خانم» به ۹۵ دقیقه کاهش یافت

شهاب الدین حسین پور با بیان اینکه زمان «طپانچه خانم» از ۱۱۵ دقیقه به ۹۵ دقیقه کاهش یافت از دلایل این کاهش زمان گفت.

خبرگزاری مهر: شهاب الدین حسین پور با بیان اینکه زمان «طپانچه خانم» از ۱۱۵ دقیقه به ۹۵ دقیقه کاهش یافت از دلایل این کاهش زمان گفت.

شهاب الدین حسین پور کارگردان تئاتر در گفتگو با ما درباره اجرای تازه‌ای که از نمایش «طپانچه خانم» روی صحنه می‌برد، گفت: با توجه به اینکه چهار نفر از بازیگران قبلی ما به دلیل تداخل کاری فرصت همکاری با ما را پیدا نکردند چهار بازیگر جدید به نمایش اضافه شدند.
زمان «طپانچه خانم» به ۹۵ دقیقه کاهش یافت

وی افزود: این تغییر شرایط کار را برای ما سخت‌تر کرد زیرا ما فرصت کمی پیش رو داریم و اگر می دانستیم که قرار است چنین اتفاقاقی بیفتد تمرین ها را زودتر و در شهریور ماه آغاز می کردیم. البته بازیگران جدید ما یعنی غزاله جزایری، مرضیه سهراب، سیما خزاعی و محمد نادری به اندازه ای حرفه ای و با هوش هستند که با وجود این زمان کم خود را آماده کرده اند.

این کارگردان تئاتر درباره تغییرات ایجاد شده در اجرای جدید توضیح داد: این نمایش در زمان اجرا در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر ۱۱۵ دقیقه بود که حالا به ۹۵ دقیقه کاهش پیدا کرده و نمایشنامه نیز مورد بازنویسی قرار گرفته و یک سری تغییرات در فرم و شیوه کارگردانی هم داریم. کم کردن زمان نمایش هم تنها به این دلیل بود که این کاهش زمان به روند قصه کمک می کرد به همین دلیل ما مجبور شدیم برخی از دیالوگ های زیبای «طپانچه خانم» را حذف کنیم تا مخاطب سریع تر با قصه مواجه شود، ضمن اینکه زبان ما ثقیل است و پیچدگی های کلامی باعث گیج شدن مخاطب می شود و همین موضوع باعث می شود گاهی مخاطب متوجه موضوع داستان نشود و آن را رها کند.

حسین پور با اشاره به نوع روایت این نمایش گفت: روایت این نمایش تاریخی نیست اما گاهی لازم است برای جذاب کردن قصه و ایجاد همذات پنداری با مخاطب آن را به یک دوره تاریخی خاص ببریم بنابراین «طپانچه خانم» در واقع یک نقد اجتماعی در یک زمان خاص است که اتفاقا موضوع آن هم بسیار جهان شمول است.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: ما بیش از یک سال برای اجرای این نمایش زحمت کشیده ایم به همین دلیل فکر می کنم به لحاظ کیفی در سطح قابل توجهی قرار دارد. من از همه مخاطبان دعوت می کنم تا به تماشای این اثر بنشینند زیرا مخاطبان پشتوانه یک نمایش هستند. البته این را هم باید بگویم که ما تخفیف ویژه ای برای مخاطبان به خصوص دانشجویان در نظر گرفته ایم.

نمایش «طپانچه خانم» به نویسندگی محمد یاراحمدی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور اواخر مهرماه اجراهای عمومی خود را در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر آغاز می‌کند.

فریبا متخصص، آرش فلاحت‌پیشه، محمد نادری، گیلدا حمیدی، حمید رحیمی، محمد صدیقی‌مهر، غزاله جزایری، علیرضا مؤیدی، مرضیه سهراب، سیما خزاعی، مهدا رزازی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. محمد نادری نیز به تازگی به گروه بازیگران پیوسته است.

«طپانچه خانم» در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان اثر برگزیده این جشنواره معرفی و علاوه بر کاندیدا شدن در بخش‌های نویسندگی، طراحی گریم، طراحی صحنه و موسیقی این دوره موفق به کسب تندیس بهترین کارگردانی، بهترین طراحی لباس و بهترین بازیگر زن شد.

این نمایش روایتگر داستان زندگی اخترالسلطنه است که سعی دارد بهداشت، فرهنگ و تمدن را در شهر خود ایجاد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج