۴۰۱۷۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ملاقات با سريع‌ترين كوروت تاريخ

شورولت كوروت، خودروي اسپرتي است كه توسط بخش كوروت كارخانه جنرال موتورز در شش نسل از C۱ تا C۶ توليد شده است. اولين مدل كوروت در سال ۱۳۳۲ خورشيدي در نمايشگاه خودروهاي مفهومي GM Motorama توسط «هارلي اِرل» طراحي و معرفي شد.

جام جم آنلاین: شورولت كوروت، خودروي اسپرتي است كه توسط بخش كوروت كارخانه جنرال موتورز در شش نسل از C۱ تا C۶ توليد شده است. اولين مدل كوروت در سال ۱۳۳۲ خورشيدي در نمايشگاه خودروهاي مفهومي GM Motorama توسط «هارلي اِرل» طراحي و معرفي شد. پيش از اين نام كوروت به كشتي‌هاي جنگي كوچكي اطلاق مي‌شد كه از قابليت مانور بالايي برخوردار بودند.

ملاقات با سريع‌ترين كوروت تاريخ


قلب تپنده كوروت

موتور V8 بلوك بزرگ، سري موتورهايي است كه طي دهه 50 و 60 ميلادي در آمريكا توليد شد. پس از جنگ جهاني دوم براي حفظ سرعت، اندازه و وزن اتومبيل‌هاي آمريكايي به موتورهايي نياز بود كه اين افزايش وزن را جبران كند و اجازه ندهد سرعت خودرو افت كند. شركت شورولت در سال 1955 موتورهاي محبوب V8 بلوك كوچك خود را معرفي كرده بود، اما براي وانت‌هاي سايز متوسط و ماشين‌هاي سنگين‌تر نياز به موتوري بزرگ‌تر از موتور بلوك كوچك بود.

اولين سري موتور بلوك بزرگ V8 شورولت در سال 1958 براي اتومبيل‌هاي سواري و وانت توليد و به نسل اول يا سري W معروف شد. طراحي اين موتورها از نوع OHV (موتورهايي با ميل سوپاپ درون بلوك موتور) بود. موتورهاي سري W از سال 1958 تا 1965 در سه حجم متفاوت توليد شد. موتور 5700 سي‌سي از سال 1958 تا 1961 روي خودروهاي سواري و تا سال 1964 روي خودروهاي باري نصب شد. موتور 6700 سي‌سي هم از سال 1961 تا 1965 توليد شد و بالاخره موتور 7000 سي‌سي كه تنها در سال 1963 توليد شد.

با ايجاد تغييرات قابل ملاحظه‌اي در نسل اول يا همان سري W در اواسط سال 1965 نسل دوم موتورهاي بلوك بزرگ شورولت يا سري IV معروف به توربو جت V8 آغاز شد. موتور هفت ليتري هم يكي از آنها بود.

با رونمايي از كوروت 427 كانورتيبل2013 در شصتمين سالگرد تولد كوروت، اين سوپر اتومبيل به شهرت تاريخي خود چهره‌ جديد مي‌بخشد. قرار است نسل كنوني C6 كوروت آخرين سال توليد خود را سپري كند و جاي خود را به نسل جديد‌تري بدهد.

ملاقات با سريع‌ترين كوروت تاريخ

كوروت ۴۲۷ كانورتيبل براي تبديل شدن به سريع‌ترين و توانمندترين مدل در تاريخ كوروت تركيبي از خصوصيات موجود در مدل‌هاي Z۰۶ وZR۱ را در خود جمع كرده است. قلب تپنده اين خودرو همان موتور ۷۰۰۰ سي‌سي LS۷ كوروت Z۰۶ با قدرتي معادل ۵۰۵ اسب بخار و گشتاور ۶۳۷ نيوتن متر است كه قدرتمند‌ترين موتوري لقب گرفته كه تاكنون روي يك كوروت كانورتيبل نصب شده است. گيربكس مدل جديد هم مانند مدلZ۰۶، شش سرعته دستي است.

موتور LS۷كوروت به تقليد از موتور اتومبيل‌هاي مسابقه‌اي تا جاي ممكن سبك ساخته شده است، به گونه‌اي كه در داخل موتور از قطعات تيتانيومي استفاده مي‌شود. موتور اين خودرو به صورت دستي در يكي از كارخانه‌هاي جنرال موتورز مونتاژ مي‌شود. از ديگر اجزايي كه باعث ارتقاي عملكرد كوروت كانورتيبل ۲۰۱۳ شده سيستم، انتقال نيرو و اكسل عقب كوروت است كه در مدل Z۰۶ جواب خود را پس داده بود. همچنين باتري نصب شده در عقب به انضمام سيستم تعليق مغناطيسي به اين اژدها روح جديدي دميده است. تايرهاي ۱۹ اينچي جلو و ۲۰ اينچي عقب هم شبيه تايرهاي ZR۱ است.

ملاقات با سريع‌ترين كوروت تاريخ

به منظور كاهش بيشتر وزن در قسمت‌هاي مختلفي نظير كاپوت، گلگيرها و پانل‌هاي كف ماشين از قطعات فيبر كربني ساخته شده است. استفاده از اين قطعات باعث شده وزن خالص اتومبيل به ۱۵۲۲ كيلوگرم كاهش يافته و با توجه به موتور ۵۰۵ اسب بخاري، نسبت قدرت به وزن اين سوپر اسپرت به ۶۴‌/‌۶ برسد كه بهتر از اتومبيل‌هايي مانند پورشه ۹۱۱ توربو اِس كابريولت (با نسبت قدرت به وزن۹۰‌/‌۶)، آئودي R۸ اسپايدر (۵۸‌/‌۷)، استون مارتين DBS و ولانته كانورتيبل (۸۲‌/‌۷) و فراري كاليفرنيا كانورتيبل (۳۱‌/‌۸) است.

ملاقات با سريع‌ترين كوروت تاريخ

با اين تركيب منحصربه‌فرد شتاب صفر تا صد خودرو ۸‌/‌۳ ثانيه، حداكثر سرعت ۳۰۵ كيلومتر بر ساعت و شتاب جانبي آن رقم بي‌نظير g ۰۴‌/‌۱ است. اين مقدار شتاب جانبي به اين معناست كه سر خوردن و واژگون شدن در پيچ‌ها با سرعت زياد تقريبا نزديك به صفر بوده و چپ كردن براي اين خودرو معنايي ندارد.

ملاقات با سريع‌ترين كوروت تاريخ

بدنه خودرو به رنگ سفيد قطبي و داخل آن با چرم‌هاي جير آبي الماسي تزئين شده است. به منظور نشان دادن توليد اين اتومبيل در شصتمين سالگرد كوروت عدد ۶۰ در بالاي لوگوي كوروت روي فرمان، پشت سري صندلي‌ها و مركز چرخ‌ها حك شده است. بعلاوه يك نوار آبي ـ نقره‌اي مرواريدي از جلوي ماشين تا روي سقف تاشو كشيده شده است. از سال ۱۹۵۳ كه توليد كوروت آغاز شد، معمولا تعداد كمي از هر مدل توليد مي‌شود. توليد مدل‌هاي مربوط به سالگردها تا سال ۱۹۷۸ سابقه نداشته است.

اما گويا قرار نيست اين مدل به شكل محدود عرضه شود و به هر تعدادي كه بتوانند بفروشند، توليد خواهد شد. كوروت كانورتيبل ۲۰۱۳ پاياني بر نسل ششم اين اتومبيل خواهد بود و مسئولان شورولت هنوز مشخص نكرده‌اند توليد نسل هفتم اين اتومبيل اسپرت از چه زماني آغاز خواهد شد، اما توليد كوروت كانورتيبل ۲۰۱۳ يك ماه پيش از آغاز به كار كارخانه توليد نسل هفتم ادامه خواهد يافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج