جاباما
۴۰۱۷۷۵
۱ نظر
۵۰۷۲
۱ نظر
۵۰۷۲
پ

عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

باوجود تفاوت میان فرهنگ‌ها و ملل مختلف، معمولا انتظار ما از مواد غذایی در محدوده یک سری مواد شناخته شده و متعارف قرار دارد.

وبسایت گجت نیوز - جمشید اللهویردی‌پور: باوجود تفاوت میان فرهنگ‌ها و ملل مختلف، معمولا انتظار ما از مواد غذایی در محدوده یک سری مواد شناخته شده و متعارف قرار دارد. از این رو هنگامی که روانه سفر می‌شویم خود را برای تست انواع مزه‌ها و ماجراجویی غذایی آماده می‌کنیم اما قطعا انتظار نداریم چیزهای عجیبی مانند کرم و عنکبوت را به عنوان یک وعده غذایی مصرف کنیم! حقیقت آن است که در برخی نقاط سفارش غذاهای نامتعارف و بشقاب‌های مخوف! بسیار پرطرفدار است و حتی گاهی اوقات به عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح می‌شود. در ادامه با چندش آورترین غذاهای دنیا آشنا خواهید شد.

تخم‌ مرغ‌های صد ساله

عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

چینی‌ها بیشتر از هر چیز دیگری، تخم‌مرغ‌های صد ساله می‌خورند. نگران نباشید واقعا صد سال نمانده‌اند. فقط ظاهرشان جوری است که این‌طور فکر خواهید کرد. بله ما همه یاد گرفته‌ایم که غذای مانده را دور بیاندازیم، اما در چین، چنین چیزی، مثل یک گنج محسوب می‌شود. این تخم‌مرغ‌ها، چند ماهی نگه‌داشته می‌شوند و درونشان سیاه، سبز و قهوه‌ای است.

عنکبوت‌های سرخ شده

عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

بیشتر ما می‌دانیم چه چیزهایی در سبد غذایی‌مان پروتئین دارند. اما ظاهرا در کشور‌های دیگر، مردم از حیوانات اهلی مزارع فرا‌تر رفته‌اند. در کلمبیا، عنکبوت‌های طرد، منبعی غنی‌ از پروتئین هستند. هم طرد هستند و هم آن‌قدر خوشمزه که نباید از دستش بدهید. بهترین رستوران‌های کلمبیا در طول هفته، صدها بشقاب عنکبوت سرخ شده سرو می‌کنند. در این عکس، یک فروشنده‌ی دوره گرد، عنکبوت‌ها را در یک سینی برای فروش گذاشته است.

سس ماهی

عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

آن زمان هنوز هاینز (Heinz) دستور درست کردن سس را ارائه نکرده بود (و در اروپا نیز گوجه وجود نداشت تا زمانی که گونه بومی آمریکایی آن کشف شد). بنابراین رومی‌ها همه نوع سس‌های ماهی وحشتناک را تهیه کردند که garum نامیده می‌شدند. تعداد کمی از این سس‌ها شبیه همان چیزی است که شما در بسته‌بندی‌های امروزی خریداری می‌کنید. این سس‌ها فقط برای ماهی نبودند بلکه از ماهی تولید شده بودند و سپس در دیگر غذاها از جمله دسرهای رومی استفاده شدند.

کرم حشره

عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

دلتان می‌خواهد بدانید چطور دقیقا مثل یک استرالیایی غذا بخورید؟ خب استرالیایی‌ها اصلا خجالت نمی‌کشند که به جای عصرانه، کرم حشره‌های سفید و چاقی که اتفاقا لارو هستند را بخورند. تنها کاری که باید بکنید این است که این کرم‌ها را روی درخت‌ها در حالی که حسابی مشغول غذا خوردن هستند، شکار کنید و بخورید. استرالیایی‌ها فکر می‌کنند که این خیلی هم غذای خوشمزه‌ای است. آنها به صورت سنتی، این کرم‌ها را یا خام خام می‌خورند یا می‌گذارند تا کمی در خاکستر داغ، پخته شود. این غذا البته معمولا در رستوران‌ها سرو نمی‌شود اما اگر برای گشت و گذار به خارج شهر رفته باشید، مانند یک میان وعده شما را سیر خواهد کرد.

شیوکارای ژاپنی

عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

اگر به ژاپن سفر می‌کنید، حتما بگویید یک بشقاب شیوکارا برای شما بیاورند. این غذا معمولا از ماهی مرکب و دیگر جانوران آبزی درست می‌شود. بعد می‌گذارند تا در سس‌اش، حسابی جا بیافتد. معمولا به صورت سنتی این غذا را خیلی به سرعت باید خورد و به دنبال آن سریعا مقداری نوشیدنی میل کرد.

اختاپوس کره‌ای

عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

غذای واقعا تازه می‌خواهید؟ پس هر وقت به کره رفتید، حتما ساناکجی را امتحان کنید. ساناکجی یک غذای درست شده از اختاپوس تازه است به این صورت که اختاپوس را تکه تکه می‌کنند و زمانی که هنوز دارد دست و پاهایش را تکان می‌دهد، آن را سرو می‌کنند. مراقب باشید، تکان‌های شدید این پاهای قطع شده ممکن است موقع غذا خوردن، شما را به وحشت بیاندازد.

خاویار حشره‌ای

عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

اگر به مکزیک سفر کردید حتما خاویار حشره‌ای را که به اسکامول مشهور است، امتحان کنید. لارو‌های مورچه‌ی مورد نیاز برای این غذا از ریشه‌های آگاوه‌ آبی در زمان درو به دست می‌آیند. این گیاه قبل‌تر برای ساختن تکیلا استفاده می‌شد.

پنیر بازار سیاه

عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

به منطقه‌ ساردینیا در ایتالیا بروید و سراغ کاسو مارزو یا پنیر فاسد را بگیرید. پنیر سازان ایتالیایی، پنیر پکورینو را بیرون در هوای آزاد نگه می‌دارند تا مگس‌های پنیر بخصوصی بیایند و با آرامش تمام روی آن بنشینند و تخم ریزی کنند. لارو‌ها از پنیر تغذیه می‌کنند و در فرایند تخمیر آن، نقش پر رنگی را برعهده دارند. قبل‌تر، این پنیر را فقط در بازار سیاه می‌شد پیدا کرد اما حالا به عنوان یک پنیر سنتی، با تعداد بالا تهیه و تولید می‌شود. چطور ممکن است بتوانید امتحان کردن یک برش از این پنیر سابقا غیر قانونی را از دست بدهید؟

ماهی ترشیده فاسد

عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

قوطی‌های سورسترومینگ را در سوئد می‌توانید از مغازه‌ها بخرید. محتوی این قوطی‌ها، شاه ماهی ترش و فاسد است که آن قدر بد بو است که معمولا آن را در هوای آزاد می‌خورند تا از بوی آن در امان بمانند.

گاو هم صدف دارد؟!

عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

نیاز نیست به جای خیلی عجیب و غریبی بروید تا غذایی حیرت آور جلوی‌تان بگذارند. کافی است به کلورادو بروید تا صدف‌های کوهستان راکی را که در فستیوال‌ها ارائه می‌شود، برای‌ شما سرو کنند. حقیقت این است که این صدف‌ها را از اعماق اقیانوس‌ها برای ما نمی‌آورند، بلکه صدف‌های کوهستان راکی، در واقع بیضه‌های گاو نر‌ هستند که حسابی در روغن سرخ شده باشند.

خاویار شرق

عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

برخی غذاهای چینی توسط سایر مردم دنیا شناخته شده هستند. اما خیلی بعید است که بشود سوپ لانه‌ی پرنده را جایی بیرون از چین پیدا کرد. از لانه‌ی بادخورک برای درست کردن یک سوپ خوشمزه استفاده می‌شده است که معمولا به آن «خاویار شرق» گفته می‌شده است. بادخورک‌ها لانه‌هایشان را از مریم گلی می‌سازند که این ماده به سوپ‌ها لعاب و یک خاصیت ژلاتینی می‌دهد. این سوپ به قدری خوشمزه است که هر کاسه‌اش از ۳۰ تا ۱۰۰ دلار برایتان تمام خواهد شد.

لوتفکس با طعم قلیاب

عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای دنیا

شما می‌توانید به کشورهای اسکاندیناویایی بروید و درست مانند یک وایکینگ، لوتفکس بخورید. این غذا که به سختی و با حوصله باید پخته شود، از ماهی روغن و قلیاب تشکیل شده است. اول ماهی را چند روزی در قلیاب فرو می‌کنند و بعد به مدت یک هفته آن را در وانی از آب سرد می‌اندازند تا زهر زدایی شود. این غذا، غذایی سنتی است و واقعا هم وایکینگ‌ها قرن‌ها پیش، از آن می‌خوردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیــ

      ایششش
      چینیها که شورشو در اوردن چیزی نیست نخورن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج