۴۰۱۸۶۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

روایت چهره نزدیک به پایداری از مدل «وحدت»

حسین طلا در گفتگو با هفته‌نامه مثلث گفت: بعید می‌دانم در مرحله اول کل جریان اصولگرایی روی یک کاندیدا تفاهم کنند. نهایتا با وحدتی که در عین کثرت اتفاق می‌افتد، هر که به مرحله دوم رسید همه با او وحدت خواهند کرد.

خبرآنلاین: حسین طلا در گفتگو با هفته‌نامه مثلث گفت: بعید می‌دانم در مرحله اول کل جریان اصولگرایی روی یک کاندیدا تفاهم کنند. نهایتا با وحدتی که در عین کثرت اتفاق می‌افتد، هر که به مرحله دوم رسید همه با او وحدت خواهند کرد.

بخش‌هایی از این گفتگو را در ادامه بخوانید.

• اگر مبنا را بر این بگیریم که آقای روحانی رئیس‌جمهور مستقر و یک طرف معادله است، فکر می‌کنم طرف مقابل می‌تواند وحدت را در عین کثرت ایجاد کند و آن «نه به روحانی» است بنابراین هر نامزد اصولگرایی که می‌آید رقیب اصلی‌اش باید آقای روحانی باشد، یعنی آقای روحانی را نقد کند و موجب ریزش آرای آقای روحانی شود چون جامعه آمادگی و پذیرش دارد.

• تصور خیلی‌ها این است که آقای روحانی حتما رئیس‌جمهور قطعی دور آینده است، ولی من فکر نمی‌کنم اینطوری باشد. آقای روحانی ۲۵۰ هزار رای بالای نصاب آورد. اکنون سوال این است که رای آقای روحانی بالاتر رفته یا پایین‌تر آمده است؟ او مثل احمدی‌نژاد نیست که عملکردش در سایه جنگ و موضوعات از این تیپ مخفی شود. آیا کسانی که سال ۹۲ به آقای روحانی رای دادند با همان انگیزه در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ دوباره به آقای روحانی رای می‌دهند؟ اگر این نباشد، مهمترین خطر پیش روی آقای روحانی دومرحله‌ای شدن است و دومرحله‌ای شدن برای رئیس‌جمهور مستقر به معنای شکست است چون معنایش است که به‌عنوان یک کاندیدای تضعیف‌شده به مرحله دوم راه یافته است، نه یک کاندیدای قدر.

• {مدل‌های متنوع انتخاباتی از جانب گروه‌های مختلف اصولگرا مطرح می‌شود، به نظر شما کدام مدل موفق‌تر است، موتلفه که قصد دارد نامزد حزبی معرفی کند یا جمعیت ایثارگران که اجرای مدل تیم‌کاندیدا را در نظر دارد یا پایداری که نامزد اصلح رای آور را می‌خواهد به میدان بفرستد؟}: با این فرمولی که من گفتم همه قابل اعتبار است و هیچ‌کدام هم باعث تقویت رای آقای روحانی نخواهد شد.

• {اگر چهره جدید بیاید به این معناست که گزینه‌های قبلی امکان رای‌آوری ندارند؟}: نه. ما باید در نهایت هر‌کس را می‌آوریم مورد اقبال مردم قرار بگیرد. نهایتا با وحدتی که در عین کثرت اتفاق می‌افتد، هر که به مرحله دوم رسید همه با او وحدت خواهند کرد حالا قدیمی باشد یا جدید.

• { امکان ندارد که قبل از انتخابات مرحله دوم، نقطه مشترکی به وجود بیاید؟}: بعید می‌دانم در مرحله اول کل جریان اصولگرایی روی یک کاندیدا تفاهم کنند. قاعدتا از نظر استراتژی هم همین است.

• { پایداری دنبال چهره جدید می‌رود؟}: بالاخره همیشه در ادوار انتخابات یک سوال این است «چهره جدیدی که بتواند آرای مردم را به خود جذب کند، کیست؟» و این سوال همیشه مطرح می‌شود. اخیرا آقای حجاریان بیان کرد که حتما باید یک کاندیدای آلترناتیوی کنار آقای روحانی داشته باشیم که خیلی طبیعی است.

• {علت اینکه در جبهه پایداری ریزش‌هایی اتفاق می‌افتد، چیست؟ }: من تصور نمی‌کنم که ریزش اتفاق افتاده. بالاخره کنگره‌ای گذاشته‌اند و رای‌گیری کردند و برخی رای می‌آورند و برخی هم رای نمی‌آورند و این خیلی طبیعی است.

• {پایداری چهره‌های خود را از دست می‌دهد و از آن نقطه اوج خود که در سال ۹۰ تشکیل شد، فاصله گرفته است، ارزیابی شما چیست؟}: این در صورتی است که به این قائل باشیم که ما باید حتما چهره‌های قدیمی‌ را ماندگار نگه داریم در صورتی که این نمی‌تواند مبنای یک تشکل باشد.

• {به نظر شما ترکیب جدید شورای مرکزی جبهه پایداری به آیت‌الله مصباح نزدیکتر است یا دورتر؟}: نگاه تمام کسانی که در کنگره شرکت کردند همسوی آیت‌الله مصباح بوده و خیلی طبیعی است که هرکس هم که انتخاب شود در همین چارچوب انتخاب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج