۴۰۱۹۲۳
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

آیت الله هاشمی: کارگران سرمایه انسانی هستند

اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی کار با هاشمی‌رفسنجانی دیدار و گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های حزب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کردند.

خبرگزاری تسنیم: آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز(شنبه ۱۷مهر) در دیدار اعضای دفتر سیاسی حزب اسلامی کار، با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش، کار را جوهره‌ انسان و بسیار ارزشمند خواند و گفت: باید به کارگران که محور تولید و رونق اقتصادی کشور هستند، به عنوان سرمایه‌های انسانی نگاه کرد.

وی در این دیدار که کمالی، دبیر کل حزب نیز حضور داشت، برنامه‌ها و فعالیتهای حزب اسلامی کار را در راستای فعالیتهای حزبی خوب توصیف و به اعضا توصیه کرد همین شیوه را برای فعالیتها و برنامه‌های آینده ادامه دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جامعیت فعالیت حزب اسلامی کار را خوب توصیف کرد و ادامه داد: در سراسر کشور و از بین همه اقشار جامعه، افرادی به برنامه‌ها و فعالیتهای این حزب وفادارند که این برای مسئولان حزب بسیار ارزشمند است.

در آغاز این دیدار، انتشاری، معاون دفتر سیاسی، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیتهای کمیته سیاسی و حزب اسلامی کار، به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسایل اقتصادی پرداخت و بر ضرورت تقویت بخش خصوصی برای ایجاد رقابت با دیگر بخش‌ها تأکید کرد.

مهندس سرخو، عضو شورای شهر تهران و عضو کمیته سیاسی حزب هم در سخنانی، فرصت سوزی را یکی از مشکلات کشور در تولید و رونق اقتصادی دانست و با ارائه تحلیلی از نرخ بیکاری در دولتهای پس از جنگ ۸ ساله، گفت: در یک مقطع ۸ ساله، علی رغم فروش نفت ۱۰۰ دلاری و شعارهای عدالت خواهی و مهرورزی، کشور عقب گرد داشت و نهادهای مسئول هیچ عکس العملی در خصوص حیف و میلهای اقتصادی نشان نمی‌دادند.

بادامچی، نماینده مردم شهر تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو دفتر سیاسی حزب اسلامی کار، با تشریح اوضاع اقتصادی در زمان دولت قبل، به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای تغییر آن شرایط پرداخت و گفت: هر چند دولت تدبیر و امید، دستاوردهای خوبی داشته، اما بهتر است در ماه‌های باقی مانده به مطالبات اجتماعی بپردازد تا مردم مطمئن شوند که دولت می‌خواهد مسایل و مشکلات کشور را حل کند.

آقای نجف هم به نگرانی و دغدغه مردم درباره حقوقهای نجومی و واگذاری املاک و مستغلات شهرداری پرداخت و گفت: مردم عملکرد هر یک از مسئولین کشور را به نظام نسبت می‌دهند و سکوت در برابر فسادهای اقتصادی یک عده محدود، آغاز انحراف از اهداف و آرمانهای انقلاب و امام است.

خانم ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته دفتر سیاسی نیز به تشریح اوضاع کارگران به ویژه تفاوت حقوقی آنان با دیگران پرداخت و در خصوص عملکرد صداوسیما نیز گفت: متأسفانه رویکرد اخیر رسانه ملی، خشونتهای فرهنگی است و همچنین بیشتر کارهای بنگاه‌های تبلیغی و تجاری را انجام می‌دهد.

سید حسن موسوی، عضو کمیته سیاسی حزب هم در سخنانی به اشکالات نظام اداری کشور و عدم توجه به تجربیات میدانی، مخصوصاً در دولت گذشته پرداخت و گفت: ماندگاری مدیران دولت گذشته به گونه‌ای است که مردم به طنز می‌گویند اگر دولت قبلی بود، این مدیران تا به حال چندین بار عوض می‌شدند، اما در دولت فعلی ثابت و ماندگارند.

حسین کمالی، دبیر کل حزب اسلامی کار هم به جایگاه کارگران در نظامهای قانونی دنیا پرداخت و گفت: باید آنچه که این روزها به عنوان قانون کار مورد بحث است، به دور از فضاسازی‌های سیاسی، کارشناسانه در یک گفت‌وگوی ملی سه جانبه بین کارگران، کارفرمایان و دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سپس به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی در ادامه به قانون فعالیت احزاب، بایدها و نبایدهای جرم سیاسی و قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: خوب است مجامع و نهادهای قانونی مرتبط، به این سه موضوع نگاه ملی داشته باشند.

همچنین سرکار خانم رضایی، عضو دفتر سیاسی، گزارش کاملی از لایحه قانون کار و نکات مثبت و منفی آن ارائه کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بقیه سرمایه ی چیچی هستند؟

    • بدون نام

      خدارا شکر ..........فهمیدند که گارگران سرمایه ملی هستند الهی شکر

    • محمدخانی

      بیشترین ضربه و بدترین ضربه ها رو همین آقای کمالی
      در زمان وزارت خودشون به کارگر زدند

    • بدون نام

      فقط حرف میزنن فقط حرف

    • بدون نام

      یعنی ارزش کارگر رو میدونی ؟

    • بی نام

      خداراشکر مشکل کارگرا حل شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج