جاباما
۴۰۲۱۵۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۵ باور اشتباه در مورد پیلاتس

گوئینت پالترو، مدونا و بسیاری از بازیکنان ۲ متری بسکتبال حرفه ای، چه وجه اشتراکی دارند؟ همه آنها پیلاتس انجام می‌دهند.

وب‌سایت تناسب اندام: گوئینت پالترو، مدونا و بسیاری از بازیکنان ۲ متری بسکتبال حرفه ای، چه وجه اشتراکی دارند؟ همه آنها پیلاتس انجام می‌دهند.
اگرچه من طرفدار هر چیزی هستم که به شما کمک می‌کند یک سبک زندگی سالم و فعال داشته باشید اما درست مانند یوگا، باورها و تصورات غلط زیادی در مورد پیلاتس وجود دارد. در این مطلب ۵ مورد از رایج‌ترین باورهای غلط در مورد پیلاتس را بیان می‌کنیم.
باور غلط شماره ۱: پیلاتس، یک راه خوب برای کاهش وزن است

چندین تحقیق نشان می‌هند که یوگا در سوزاندن کالری بطور مستقیم یا کاهش وزن قابل توجه، نسبتا بی تاثیر است. در حالیکه پیلاتس دارای مزایای مسلمی است، اما قوی‌ترین مزیت آن، قطعا کاهش وزن نیست. مطالعه سال ۲۰۱۶ دریافت که وزن بدن و چربی بدن در زنان بزرگسال با در پیش گرفتن یک روال منظم پیلاتس، بطور قابل توجهی تحت تاثیر قرار نگرفت.
5 باور اشتباه در مورد پیلاتس
و مطالعه سال ۲۰۰۴ دریافت که پیلاتس قطعا به بهبود انعطاف پذیری کمک می‌کند، اما حتی پس از ۶ ماه تمرین، تاثیر قابل توجهی بر ترکیب بدن نمی‌گذارد. بنابراین وقتی بحث کالری سوزی خالص و کاهش چربی به میان می‌آید، دویدن روی تردمیل، دوچرخه سواری یا وزنه زدن، موثرتر از پیلاتس خواهند بود.

اما از آنجا که پیلاتس در تقویت مرکز بدن، کاهش خطر آسیب دیدگی و بهبود انعطاف پذیری، عالی عمل می‌کند، به جلوگیری از مصدوم شدن شما و کناره گیری از تمرین کمک خواهد کرد، این بدان معناست که شما می‌توانید بطور منظم تری ورزش کنید. همچنین به احتمال بیشتری از راه‌های دیگر ورزش خواهید کرد، چون اغلب برای شرکت در کلاس پیلاتس به یک باشگاه یا کلوپ سلامت مراجعه می‌کنید.

باور غلط شماره ۲: پیلاتس فقط برای خانم‌هاست

از آنجا که پیلاتس در تقویت عضلات پایین شکم و عضلات لگن که برای زایمان، تولید مثل و عملکرد ادراری یک خانم مهم هستند، عالی عمل می‌کند، یا از آنجا که پیلاتس به وزنه‌های سنگین و بزرگ نیاز ندارد، اغلب بعنوان یک فعالیت صرفا زنانه در نظر گرفته می‌شود.

اما این کاملا نادرست است. اولا پیلاتس توسط یک مرد (جوزف پیلاتس) اخترع شد. دوما بسیاری از ورزشکاارن مرد (از جمله خود بنده) از حرکات پیلاتس بعنوان یک مکمل ایده آل برای تمرین وزنه و کاردیو استفاده می‌کنند. دلیل بیشتری می‌خواهید؟ له برون جیمز، کوبه برایانت، تایگر وودز، هیو گرانت و سایر ورزشکاران و سلبریتی‌های مرد چطور؟ آنها از پیلاتس برای حفظ قدرت مرکز بدن، انعطاف پذیری و کارایی استفاده می‌کنند.

باور غلط شماره ۳: شما برای پیلاتس، به دستگاه‌های خاصی نیاز دارید

این درست است که یک نوع از تمرین پیلاتس، به استفاده از دستگاه‌های خاصی نیاز دارد، وسایلی عجیب و غریب با نام‌های غیر معمولی مانند ریفورمر، کادیلاک و صندلی وندا. این مجموعه از فنرها، میله‌ها، قرقره‌ها و تسمه‌ها می‌توانند به شما یک تمرین پربار ارائه دهند، اما کاملا ضروری نیستند، زیرا نوع دیگری از پیلاتس وجود دارد که روی یک زیر انداز ساده انجام می‌شود. تمام اصول حرکات اساسی پیلاتس می‌توانند در یک تمرین روی حصیر گنجانده شوند. بنابراین شما مجبور نیستید برای بهره مندی از مزایای پیلاتس، یک استودیوی پیلاتس خاص پیدا کنید و تجهیزات پیچیده و گرانقیمت بخرید.

باور غلط شماره ۴: پیلاتس، شما را بسیار قوی تر خواهد کرد

پیلاتس بطور قابل توجهی، استقامت عضلانی شکمتان را بهبود خواهد بخشید، زیرا شما بخش زیادی از یک کلاس پیلاتس را صرف انجام تمرینات مخصوص عضلات شکم، کمر و مرکز بدن می‌کنید. اگر شما در یک سطح پایین‌تر تناسب اندام یا یک مرکز بدن ضعیف، پیلاتس را شروع کرده باشید، قطعا می‌توانید این نواحی را با پیلاتس قوی‌تر کنید.

اما شما نباید به پیلاتس بعنوان راهی برای بهبود قدرت کل بدنتان تکیه کنید، بخصوص اگر فقط تمرینات روی حصیر انجام می‌دهید. دلیلش این است که برای قویتر کردن یک عضله، مفصل یا استخوان، شما باید آن ناحیه از بدنتان را در معرض یک حرکت (تمرین) استرس زا و دشوار قرار دهید، مانند بردن وزنه بالای سر برای شانه‌های قوی‌تر، هل دادن (فشار دادن) با پاهایتان برای ران‌های قویتر یا کشیدن یا خم کردن برای بازوهایی قوی‌تر.

این درست است که در بسیاری از تمرینات پیلاتس مبتنی بر ماشین، شما ممکن است این حرکات را انجام دهید، اما یک کلاس پیلاتس معمولی در باشگاه، فقط روی انعطاف پذیری و استقامت عضلانی کمر و شکمتان تمرکز می‌کند، نه روی قدرت کل بدن.
5 باور اشتباه در مورد پیلاتس

بنابراین اگر پیلاتس، تنها متد اصلی ورزشی است که در پیش گرفته اید، من به شدت توصیه می‌کنم ۲ تا ۳ بار در هفته، یک روال تمرین بدنسازی کل بدن انجام دهید. و فراموش نکنید که اینتروال کاردیو را نیز در برنامه‌تان جای دهید، زیرا پیلاتس، شامل فعالیت قلبی عروقی زیادی نیست.

باور غلط شماره ۵: پیلاتس فقط برای عضلات شکم شماست

همانطور که در این مقاله یاد گرفتید، پیلاتس یک راه خوب برای تقویت تمام قسمت‌های مختلف عضله شکم شماست که نقش مهمی در ساخت یک شکم صاف دارد. اما پیلاتس علاوه بر تقویت مرکز بدن شما، مزایای دیگری نیز دارد. در درجه اول، ۶ اصلی که یک کلاس خوب پیلاتس باید بر اساس آن پایه ریزی شود، عبارتند از:

۱. تمرکز بر مرکز بدن - هدایت کردن تمرکز به مرکز بدنتان، که می‌تواند به شما یاد دهد چگونه از عضلات مرکز بدنتان برای اجرای حرکات ورزشی یا موثر استفاده کنید.

۲. توجه زیاد - توجه کامل به هر حرکت و یاد گرفتن آنکه چگونه تمرکز با کیفیت داشته باشید.

۳. کنترل - انجام یک حرکت با کنترل که می‌تواند به شما بیاموزد چگونه ظریف‌تر حرکت کنید.

۴. دقت - داشتن خودآگاهی نسبت به حرکات کوچک بدنتان و آگاهی از هم ترازی یک بخش بدن نسبت به بخش‌های دیگر بدن و اینکه چگونه بدنتان در میان فضا حرکت می‌کند، که می‌تواند به ورزش گرایی کمک کنند.

۵. تنفس - استفاده کردن از یک تنفس بسیار عمیق در تمریناتتان و فکر کردن به ریه‌ها بعنوان یک «فانوسی» که هوا را با قدرت، بطور کامل در داخل و خارج از بدن شما پمپاژ می‌کند. این امر می‌تواند در فعالیت‌های دیگری مانند ورزش‌ها یا تکنیک‌های رهایی از استرس مورد استفاده قرار گیرد.

۶. جریان - انجام دادن حرکاتتان به شیوه‌ای ظریف و روان که می‌تواند به شما کمک کند به یک ورزشکار یا رقصنده بهتر تبدیل شوید یا حتی پوسچر روزمره تان را بهبود ببخشید.

همانطور که می‌بینید، پیلاتس می‌تواند به قوی‌تر کردن عضلات شکم شما کمک کند یا به شما استقامت عضلانی بهتری در مرکز بدنتان بدهد. همچنین می‌تواند به شما کمک کند با انعطاف پذیری و ظرافت بیشتری حرکت کنید، تمرکز کنید و نفس بکشید. در یک کلاس ریفورمر، شما می‌توانید قوی‌تر نیز شوید. اما پیلاتس به شما کمک نخواهد کرد که وزن قابل توجهی از دست دهید و یک کلاس پیلاتس روی حصیر، کل بدن شما را بطور قابل توجهی قوی‌تر نخواهد کرد.
5 باور اشتباه در مورد پیلاتس

حرف آخر: پیلاتس عالی است، اما بعنوان تمرین اصلی‌تان به آن تکیه نکنید، بخصوص برای سوزاندن مقدار قابل توجهی چربی روی آن حساب نکنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج