جاباما
۴۰۲۱۶
۸۳ نظر
۸۱۴۸
۸۳ نظر
۸۱۴۸
پ

زنان با ناتوانی جنسی مردان چه کار کنند؟

ناتوانی جنسی در مردان، یکی از مباحث متأخر در در عرصه عمومی در ایران است. این پدیده هر چند که مشکل نوظهوری نیست ولی عقب نشینی خطوط قرمز جامعه در اثر روند توسعه و مدرن شدن روزافزون، در ایران امروز آسان تر از قبل "موضوعی برای گفتگوهای مردم" شده است.

وبسایت عصرایران: ناتوانی جنسی در مردان، یکی از مباحث متأخر در در عرصه عمومی در ایران است. این پدیده هر چند که مشکل نوظهوری نیست ولی عقب نشینی خطوط قرمز جامعه در اثر روند توسعه و مدرن شدن روزافزون، در ایران امروز آسان تر از قبل "موضوعی برای گفتگوهای مردم" شده است.

در سال ۱۳۸۶، دبیر همایش خانواده و سلامتی در ایران، اعلام کرد که ۵۰ تا ۶۰ درصد طلاق ها در ایران، ناشی از مشکلات و اختلالات جنسی است. بخش عمده ای از این اختلالات، ناتوانی جنسی در مردان در اشکال گوناگون آن است.

دکتر علی آستانه ناظری، متخصص اعصاب و روان درباره انواع و علل ناتوانی جنسی در مردان و نحوه مواجهه درست با این مشکل توضیح داده است. ناتوانی جنسی دقیقاً چیست؟

تمایلات و رفتار جنسی در انسان در چهار حوزه تعریف می شود و اختلال های جنسی نیز این چهار حوزه را در بر می گیرد. این چهار حوزه عبارتند از:

۱- میل جنسی؛ یعنی کشش ذهنی و درونی برای ایجاد ارتباط جنسی که به صورت طبیعی باید در انسان وجود داشته باشد.

۲- رفتار تحریکی؛ یعنی شخص به لحاظ فیزیکی بتواند آمادگی لازم برای ارتباط جنسی را بدست بیاورد و رابطه جنسی را از این حیث بدون مشکل پیش ببرد.

۳- ارضاء شدن جنسی؛ یعنی شخص باید به درستی و در زمان مناسب ارضاء شود.

۴- آرامش و سکون ذهنی و جسمی پس از ارضاء شدن.

البته منظور از ناتوانی جنسی، در میان عامه مردم، ناتوانی در دو حوزه اول است و به نظر می رسد که ناتوانی جنسی هم بیشتر در همین دو حوزه رواج است. یعنی در افت کشش جنسی و ناموفق بودن در ایجاد ارتباط به لحاظ فیزیکی.

ممکن است فرد کشش جنسی داشته باشد اما به لحاظ فیزیکی برای برقراری رابطه و یا ادامه دادن رابطه، مشکل داشته باشد.

زنان با ناتوانی جنسی مردان چه کار کنند؟

ظاهرا شایع ترین نوع ناتوانی جنسی، ناتوانی در نعوظ در عین برخورداری از اشتهای جنسی است.

بله ؛ منظور از ناتوانی جنسی در مردان، بیشتر همین ناتوانی است. یعنی ناتوانی در نعوظ و یا ادامه دار نبودن نعوظ. مردان ممکن است به علل گوناگون با وجود تمایل جنسی ، ناتوانی فیزیکی در برقراری رابطه جنسی داشته باشند.

البته به لحاظ علمی، انزال زودرس نوع شایع تری از ناتوانی است ولی مردم غالباً این حالت را مصداق ناتوانی جنسی نمی دانند. اما این حالت هم نوعی ناتوانی است؛ چون در این حالت مرد خودش ارضاء می شود اما رضایت جنسی همسرش تامین نمی شود. این ناتوانی، شایع ترین نوع ناتوانی جنسی است اما ناتوانی به معنای عام، همان مشکل نعوظ علیرغم میل جنسی است.

انزال زودرس با اینکه مصداقی از ناتوانی است اما ظاهراً لطمه روحی چندانی به مردان نمی زند. درست است؟

نه، انزال زودرس ممکن است به مخدوش شدن رابطه مرد با همسرش شود. یعنی نارضایتی زن بر روان مرد هم تاثیر می گذارد. این وضع ممکن است به اعتراض زن بینجامد و زندگی زن و مرد را به کلی تحت تاثیر قرار دهد.

انزال زودرس و اعتراض زن به این وضع، می تواند موجب شرمندگی و استرس مرد شده و به تشدید این حالت در وجود او منجر شود. استرس می تواند ضعف در این زمینه را بیشتر کند.

توانایی جنسی در مردان، بخش عمده ای از اعتماد به نفس آنها را در ارتباط با جنس مخالف تشکیل می دهد. بنابراین ممکن است سرزنش شدن از سوی زنان در اثر انزال زودرس، اعتماد به نفس مرد را کاهش دهد.

سرزنش از سوی زنان در اثر انزال زودرس مرد، حتی ممکن است در درازمدت موجب کاهش میل جنسی مرد شود. پس انزال زودرس لزوماً فقط موجب نارضایتی زنان نمی شود. اما طبیعتاً ناتوانی در نعوظ علیرغم برخورداری از میل جنسی، بیش از انزال زودرس موجب نارضایتی مردان می شود. به همین دلیل هم شاید نام ناتوانی بر این پدیده گذاشته شده است. یعنی مرد میل به رابطه جنسی دارد و قدرت ارضاءشدن هم دارد اما توانایی جسمی برای این کار ندارد.

وقتی که صرفاً میل جنسی افت می کند، مردان کمتر ناراضی هستند چرا که گرایش زیادی به برقراری رابطه جنسی ندارند. نارضایتی در این حالت بیشتر ناشی از تهدید احتمالی این وضع برای بنیان خانواده مرد است و گر نه فی نفسه، لطمه زیادی به مرد نمی زند.

ممکن است فرد توانایی نعوظ داشته باشد اما اشتهای جنسی نداشته باشد؟

بله. این حالت هم رخ می دهد. اشتهای جنسی مطلقاً از بین نمی رود. میل جنسی به طور نسبی کاهش می یابد و در واقع این همان حالت اول است که به آن اشاره کردم. یعنی فرد توان نعوظ و ارضاءشدن دارد اما میل چندانی به برقراری رابطه جنسی ندارد. این حالت همان سردمزاجی یا اختلال میل جنسی است.

ناتوانی در نعوظ حالات متفاوتی دارد؟

بله. گاهی مردان کاملاً ناتوان از نعوظ هستند ولی گاهی نعوظ دوام چندانی ندارد. یعنی مرد بدون اینکه خودش ارضا شود و یا شریک جنسی اش را راضی کند، تحریک شدگی فیزیکی اش را از دست می هد. مردانی که به کلینیک ها مراجعه می کنند، بیشتر از این شکل ناتوانی گلایه دارند.

تعداد دفعات ارضا شدن مرد در کنار همسرش، حد معینی دارد؟ یعنی مردی که یکبار ارضا می شود و دیگر تمایلی به این کار ندارد، دچار ناتوانی جنسی است؟

کسی که می تواند در چند ساعت چند بار رابطه جنسی برقرار کند و ارضا هم بشود، توانایی جنسی بالایی دارد اما کسی که پس از یکبار ارضا شدن، دیگر تمایلی به این کار ندارد، ناتوان جنسی محسوب نمی شود.

حداقل انتظار این است که مرد بتواند وارد رابطه جنسی شود و توانایی نعوظ به مدت کافی داشته باشد و انزال زودرس هم نداشته باشد. حالا ممکن است کسی میل جنسی اش بیشتر باشد و دفعات بیشتری رابطه داشته باشد. دیگران را که آن حداقل انتظار را برآورده می کنند اما قدرت تکرارشان کمتر است، نمی توان بیمار قلمداد کرد.

البته از اکثریت مردان انتظار می رود که در طول یک روز بتوانند بیش از یکبار رابطه جنسی داشته و ارضا شوند. در رابطه جنسی، تناسب طرفین رابطه مهمتر از هر چیز دیگری است. شاید کسی توانایی جنسی بالایی نداشته باشد اما همسرش هم مثل او باشد و در نتیجه مشکلی برای آنها پیش نیاید.

اگر از ناتوانی مطلق در نعوظ و ارضاشدن صرفنظر کنیم، اکثراً عدم تناسب تمایلات و رفتارهای جنسی است که موجب اعتراض طرفین می شود. در زوج درمانی از نوع سکس تراپی، تلاش می شود تا هماهنگی و تناسب لازم بین زن و مرد پدید آید. به هر حال رضایت از طرف مقابل به دلیل هماهنگی و تناسب طرفین، خیلی مهمتر از توانایی جنسی است. درباره ناتوانی جنسی روانی و وریدی هم کمی توضیح می دهید؟

ناتوانی روانی ناشی از اخلال در فرایندی است که باید در مغز رخ دهد تا مرد میل جنسی اش برانگیخته شود و رابطه جنسی برقرار کند. یعنی همان چیزی که تا الان داشتیم درباره آن حرف می زدیم. ولی توانایی مرد برای رابطه جنسی، محصول ساز و کاری است که از طریق وریدها محقق می شود.

اگر کسی دچار بیماری عروقی باشد یا مبتلا به مرض قند و یا سایر بیماری هایی باشد که به عروق صدمه می زنند، خون رسانی او به تدریج دچار مشکل می شود. وقتی که خون رسانی به اندام جنسی مشکل پیدا کند، نعوظ هم دچار مشکل می شود.

در این صورت، متخصصان کلیه و مجاری باید به این فرد کمک کنند تا خون رسانی به خوبی انجام شود. البته چنین اقداماتی در بسیاری از موارد موفقیت آمیز نیست. اما مشکل اصلی مردان در ناتوانی جنسی، ذهنی است. ناتوانی وریدی برای نعوظ، خیلی نادر است و در بیماری هایی خاص رخ می دهد. علت اصلی ناتوانی جنسی، ناتوانی روانی است.

پس افراد مبتلا به ناتوانی جنسی، بیشتر باید به روانپزشک و روانکاو مراجعه کنند.

بله. البته ما آنها را ابتدا به سایر همکارانمان ارجاع می دهیم تا چک آپ کلی انجام شود. حداقل باید یک سلسله عکس و آزمایش خون از آنها باید داشته باشیم. اگر از این نظر مشکلی نباشد، این افراد وارد فاز روانپزشکی می شوند. معمولاً هم این طور است. یعنی مشکل آنها بیشتر روانی و ذهنی است نه جسمی.

مهمترین علل ناتوانی جنسی چیست؟

بخش عمده ای از این پدیده به سنین قبل از بلوغ برمی گردد. نوع رابطه پسر بچه با زنان اطرافش در دوران کودکی، در این امر خیلی موثر است. نوع رابطه عاطفی ای که امنیت روانی را برای پسر بچه تامین می کند، چه با مادر چه با سایر محارم، اگر دچار آسیب شود، چه آسیب ناشی از افراط و چه آسیب ناشی از تفریط، فرد را در ایجاد امنیت روانی در رابطه با زنان دیگر در دوران بزرگسالی اش دچار مشکل و چالش می کند.
زنان با ناتوانی جنسی مردان چه کار کنند؟

این چالش ممکن است کار را به جایی برساند که غریزه جنسی فرد هم تحت الشعاع واقع شده و ضعیف شود. اگر پسر بچه در دوران قبل از بلوغ، رابطه خوبی با جنس مخالف از حیث ایجاد صمیمت و اعتماد و اتکا داشته باشد، طبیعتاً در دوران بزرگسالی در ارضای غرایزش هم دچار مشکل خاصی نخواهد شد. اگر هم مشکلی پیدا کند، ناشی از بی تجربگی است که به مرور زمان و یا با کمک پزشک رفع می شود.

اما اگر مردان در دوران کودکی رابطه مطلوبی با جنس مخالف از جهات مذکور نداشته باشند، احتمالاً این مشکلات در دوران بزرگسالی هم در همبستری آنها با جنس مخالف به سرعت خودشان را نشان می دهند.

عوامل بیرونی مثل مشروبات الکلی و مواد مخدر تاثیر زیادی بر ناتوانی جنسی دارند؟

اگر کسی به این مواد معتاد باشد، قطعاً در درازمدت میل جنسی و توانایی نعوظش به شدت کاهش می یابد. اگر کسی ناتوانی داشته باشد و یکبار مثلاً با تریاک مشکلش حل شده باشد و بخواهد همیشه از تریاک برای حل مشکل جنسی اش استفاده کند، پس از مدتی دو جور گرفتاری دارد: یکی اینکه میل جنسی اش از قبل هم کمتر می شود و گرفتاری دیگر اعتیاد اوست.

کدام ماده مخدر بیشترین تاثیر منفی را دارد؟

تا جایی که من اطلاع دارم، مواد خانواده تریاک بیشترین اثر مخرب را دارند. مثل هرویین و مورفین و شیره و خود تریاک. البته مواد روانگردان جدید هم آثار خیلی بدی دارند. این مواد در لحظه، مهارگسیختگی و ظاهراً افزایش میل ایجاد می کنند اما پس از مدتی موجب افت میل جنسی می شوند.

چنین موادی، مثل شیشه و اکس، فقط رفتار لذت جویانه را افزایش می دهند و فرد را در حین رابطه جنسی بی مهابا می کنند اما میل جنسی را لزوماً بیشتر نمی کنند.

میزان شیوع ناتوانی جنسی در جامعه ایران چقدر است؟

فکر نمی کنم درباره این موضوع، مطالعه و تحقیق مستقلی جدا از تحقیقات جهانی صورت گرفته باشد. ولی فکر می کنم رقمی حول و حوش ۵ درصد مواجه باشیم؛ البته اگر مشکل انزال زودرس را کنار بگذاریم. بعضی وقت ها عدم تناسب بین زن و شوهر با ناتوانی جنسی یکی گرفته می شود. اما اگر بخواهم بر اساس آمار جهانی پاسخ شما را بدهم، باید بگویم حداکثر ده درصد مردان ایران دچار ناتوانی جنسی هستند.

الان چند سالی است که درباره این موضوع زیاد صحبت می شود. این یک پدیده جدید است یا اینکه افزایش شفافیت در جهان مدرن، علت آشکار شدن بیش از پیش این مشکل شده است؟

به نظر من شفاف شدن فضای جامعه، علت سخن گفتن بیشتر درباره ناتوانی جنسی است. البته در قدیم هم مردم در این خصوص حرف می زدند. در طب سنتی مثلاً به این موضوع پرداخته شده است. اما در زندگی مدرن چون استرس های انسان بیشتر شده است، بعید نیست که ناتوانی جنسی هم بیشتر شده باشد. اما در این باره نمی توان حکم قاطعی صادر کرد.

ناتوانی و نارضایتی جنسی چقدر در طلاق های روزافزون در جامعه ایران موثرند؟

قطعاً تاثیر دارد ولی این نکته را هم نباید نادیده بگیریم که ناتوانی جنسی مرد، دلیلی محکمه پسند برای جدایی زن از مرد است. یعنی گاهی که خوب بررسی می کنیم، می بینیم مشکلات دیگری موجب درخواست طلاق زن از مرد شده است اما چون زنان با مطرح کردن آن مشکلات نمی توانند از شوهرانشان طلاق بگیرند، بر روی ناتوانی جنسی مرد متمرکز می شوند.

در نتیجه می توان گفت مشکلات پیش روی زنان در امر طلاق، موجب شده است موضوع ناتوانی جنسی مردان در گفتگوهای روزمره مردم جامعه ما، بیش از حد پررنگ شده باشد. اگر زنان می توانستند راحت تر طلاق بگیرند، شاید کمتر درباره ناتوانی جنسی شوهرانشان صحبت می کردند.

زنانی که خواستار طلاق نیستند، معمولاً با شوهرانشان که ناتوانی جنسی دارند چگونه برخورد می کنند؟

معمولاً مدارا می کنند و چیزی به زبان نمی آورند. در فرهنگ ما که سنتی تر از خیلی از کشورهای دیگر است، بسیاری از خانم ها به مساله ارضای زن در رابطه جنسی، آن قدرها بها نمی دهند. یعنی چنین چیزی دغدغه اصلی آنها نیست. اینکه همسرشان به آنها محبت کند و آنها را از نظر مالی تامین کند و پدر خوبی برای بچه های آنها باشد، برای آنها مهمتر است تا اینکه شوهرشان از نظر جنسی رضایت آنها را به شکل کامل تامین کند.

در فرهنگ های سنتی تر، زنان آن قدرها تجربه جنسی ندارند که بخواهند شوهرشان را با دیگری مقایسه کنند و او را زیر سوال ببرند. اما در بخش های مدرن تر جامعه ایران، که زنان تحصیلکرده تر و به لحاظ مالی مستقل تر شده اند، اهمیت این موضوع برای آنها بیشتر می شود. البته ارضاء جنسی برای زنان سنتی هم مهم است اما آنها بابت این موضوع خیلی کمتر گلایه می کنند.

توصیه شما به زنانی که شوهرانشان ناتوانی جنسی دارند چیست؟

من به آنها پیشنهاد می کنم که رفتار تخریبی با همسرشان در پیش نگیرند. آنها باید سعی کنند با تاکید بر خوبی های شوهرشان، او را راضی کنند که تن به مشاوره با متخصص بدهد. هر دو باید نزد مشاورین، یعنی متخصصان روانپزشکی و یا روانشناسان بالینی ای که اختصاصاً درباره مشکلات زناشویی تعلیم دیده اند، بروند و از آنها اطلاعات و آموزش های لازم را فراگیرند تا این مشکل را بتوانند حل کنند. این کار هم باید دو نفره انجام شود. یعنی هر دو باید نزد مشاور بروند نه فقط یکی از آنها.

این نکته را هم نباید فراموش کرد که معمولاً زنی که کارش با شوهرش به این مرحله می رسد، مشکلات دیگری هم با او دارد. مثل میزان محبتی که از او دریافت می کند و یا نوع رابطه او و شوهرش با خانواده هایشان. بنابراین باید درباره همه مشکلات با متخصص حرف بزنند نه صرفاً درباره ناتوانی جنسی مرد.

ناتوانی جنسی با افزایش سن مرد رابطه معناداری دارد؟

به طور کلی خیر. کسانی که در سنین جوانی، یعنی در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی، فعالیت جنسی خوبی داشته باشند، معمولاً تا پایان عمر هم می تواند فعالیت جنسی اش را حفظ کند. البته این پدیده تا حدی مثل پیرچشمی و افت حافظه در سنین کهولت است. یعنی مردان در سنین پیری، کیفیت و توانایی جنسی شان کمی افت می کند ولی نه در حدی که بتوان آن را مصداق بیماری ناتوانی جنسی دانست.

بنابراین بیش از هر چیز، شیوه زندگی جنسی افراد در دوران جوانی، در رفتارهای جنسی آنها در دوران پیری تاثیرگذار است. در جامعه ما، چون که فعالیت جنسی جوان ها محدود است، ممکن است افراد در سنین بالاتر، افت جنسی محسوسی داشته باشند. اما جدای از این، توانایی ادامه نعوظ در مردان مسن، بیشترین رابطه را با سن آنها دارد.

این امر هم علل وریدی دارد. یعنی تنگی عروق موجب ضعف طبیعی نعوظ مرد در سنین پیری می شود. یک مرد ۷۰ ساله همان طور که به علت تنگی عروق و ضعیف شدن پمپاز قلبش نمی تواند ۲۰ تا پله را بالا برود، معمولاً در برقراری رابطه جنسی طولانی مدت هم مشکل دارد. یعنی او از این حیث دیگر نمی تواند مثل سن چهل سالگی باشد. اما این حالت الزاماً نشانه ناتوانی جنسی مرد نیست.

فعالیت جنسی برای مردان مسن مثل برداشتن اجسام سنگین است. همان طور که یک پیرمرد یا یک مرد میانسال نمی تواند مثل دوران جوانی هر شیء سنگینی را از زمین بردارد و باید در برداشتن اجسام سنگین عاقلانه عمل کند، در فعالیت جنسی اش هم باید عقل و مدیریت به خرج دهد. با این حال نفس میل جنسی، هیچ ربطی به سن و سال نیست؛ بلکه کاملاض تحت تاثیر الگوی زندگی فرد، از سنین بلوغ تا پایان زندگی اوست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      متاسفانه این خبری نیست که بی اهمیت باشه وقتی 60درصد طلاقها به این علت هست مسئولین باید به فکر بیافتند که چرااینطوری شده؟ کاش میشد یه آماری هم ازعوارض وبیماری خودارضایی وفساد های اخلاقی ارائه داد تا روشن بشه چرایی این موضوع؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم شوهرم این دردو دارد من فکرای بد میکنم که شاید بع یه کدیگه نظردارد واسه همین نمیتونه پیشه من مشکله جنسی داردشاید ازمن ایشتیها نبرداگه راه حلی هست گید

    • هتی

      قليون هم تاثير داره؟ یا مثلا رابطه های مختلف؟

    • سيما

      آخه همه فكر ميكنن مشكل از مرداست! مثلا من زن! من كه ميدونم خودم مشكل دارم. چرا ميندازم گردن شوهرم؟! از شرم و حيا كه رو ندارم به دكتر بگم! پس كي ميشه مقصر؟ شوهر مادر مرده! صادقانه گفتم كه به مشكل زنها هم توجه كنين تا مردا نجات پيدا كنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم مشکل دارم اما روم نمیشه برم دکتر کاش یه مطلب هم درمورد خانم ها بنویسن

    • پسر کش

      این موضوع خیلی مهمه کاش این مسله رو مردان قبل از ازدواج مطرح میکردن نه اینکه زن بعداز ازدواج متوجه بشه که اخرشم کار به طلاق وطلاقکاری ختم بشه

    • ناشناس

      اگه میشه بجای استفاده از کلمات عربی از کلمات ملموس تر استفاده کنید

    • بدون نام

      اينها كه همه اش سوال بود جوابشان كجاست؟

    • بدون نام

      من که هیجی حالیم نشد راستش. اگ نمیشه از این مطالب نزارین. یا اگه میزارین انقد از این کلمات عربی استفاده نکنید .شاید بعضیا عربیشون ضصیف باشه. خوووو

      پاسخ ها

      • پیمان

        شوهر رابطه‌ای جسمی نداره

    • یسنا

      شوهرم قبول نمی کنه ناتوان جنسی داره

    • بدون نام

      هیچ کمکی نمیکنه اگراین کارشناس یادکتر بیشتر توض یح ندهد

    • مینا

      راه کار مناسبی ارایه بدید لطفا

    • بدون نام

      این که راه حل چیست چه کار کنیم که به دنبال اعتیاد نروند

    • بدون نام

      دمتان گرم همین عالی بود

    • بدون نام

      فبل از هر چيز و قدم اول پذيرفتن مشكله، اينكه حالا مشكل مال كي باشه مهم نيست، وقتي مرد يا زن مشكلش رو بپذيره و براي رفعش قدم برداره اونوقت ميتونه توقع همكاري از همسر داشته باشه، حالا ما مطرح نكردنش قبل از ازدواج رو به پاي دوست داشتن و اينكه نميخواسته طرف رو از دست بده و ... بزاريم، بعد ازدواج چي؟ آيا اين خودخواهي و بي انصافي محض نيست؟!!!!

    • بدون نام

      فبل از هر چيز و قدم اول پذيرفتن مشكله، اينكه حالا مشكل مال كي باشه مهم نيست، وقتي مرد يا زن مشكلش رو بپذيره و براي رفعش قدم برداره اونوقت ميتونه توقع همكاري از همسر داشته باشه، حالا ما مطرح نكردنش قبل از ازدواج رو به پاي دوست داشتن و اينكه نميخواسته طرف رو از دست بده و ... بزاريم، بعد ازدواج چي؟ آيا اين خودخواهي و بي انصافي محض نيست؟!!!!

    • رجبی

      سلام-با تشکر از کارشناسان محترمتون-
      راستش منم بعد ازدواج فهميدم که شوهرم ناتوان جنسی -از اين قضيه اعصابم خورد شده -اخه بابا زن هم احساس داره اگه نخواد طلاق بگيره پس جور با اين رابطه کنار بياد؟؟؟؟؟ -از لحاظ شرعی هم چيزی گفته نشده !!پس زن چه جور خودشو تخليه کنه؟مرد در اين مواقع ميتونه زن ديگری اختيار کنه ولی زن جز تحمل نميتونه کاری کنه؟؟؟اينو جواب بديد خيلی وقته دنبال جوابشم !ممنون

    • بدون نام

      منم خسته شدم با دو تا بچه شوهرم هیچ اهمیتی به این مسیله نمیده حتی اگه چند ماه بشه باید من بخوام حالم ازین زندگی بهم میخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم همینطور

    • بدون نام

      نهههههههههههههه

    • شیما

      منم حالم از این زندگی به هم میخوره آخه ما به دنیا اومدیم که فقط عذاب بکشیم؟چندوقت پیش مشکوک به سرطان خون بودم ولی اصلا ناراحت نبودم واقعا دیگه سیر شدم.آخه چرا من انقد بدشانسم که شوهرم ناتوان شده؟چرا دین مبین اسلام راه حلی واسه زنای بدبخت نداده؟

    • مرد دردمند

      توجه به این نکته نباید دور از ذهن بماند که در خیلی از مواقع رفتارهای پرخاشگرانه و تحقیر کننده زن می تواند بر حس جنسی مرد بسیار تاثیر بگذارد . هرچه جامعه مدرنتر می شود ، استقلال زنان بیشتر شده و تعامل آنان با شوهرانشان کمتر می شود . رفتارهای برتری جویانه ، سلطه طلبانه و بی اعتنایی زنان به وظایفشان در خانه و خانواده ، عملاً از مرد یک مجسمه می سازد که دیگر فاقد احساس و محبت می شود.
      خیلی خوب است خانم هایی که از ناتوانی جنسی شوهرانشان مخصوصاً بعد از گذشت چندین سال از ازدواج، گله دارند، نگاهی به کارنامه رفتاری خود با همسرانشان بیاندازند.
      من شخصاً همسری بددهن تحقیرگر و سلطه طلب دارم . در سالهای اول ازدواج بسیار تحمل کردم به امید این که شاید در آینده تعدیل شود . اما هر چه من کوتاه آمدم او بلندتر شد . دیگر خسته شدم و از زمانی که نسبت به رفتارهای نادرست همیشگی اش بی تفاوت شدم ، دیگر از لحاظ جنسی هم هیچ احساسی به او ندارم.

      پاسخ ها

      • شیما

        نظر شما کاملا درسته ولی آخه زنایی که همچین رفتاری ندارن و با همسرشون خیلی خوب رفتار میکنن ولی باز همسرشون توانایی جنسی ندارن باید چیکار کنن؟تعداد این زنا کم نیست و هیچ راهی هم ندارن و این موضوع باعث میشه نتونن به زندگی عادیشون ادامه بدن....

    • فاطمه

      منم شوهرم ناتوانی جنسی داره هرکاری کردم که خوب بشه اصلا میلی به رابطه با من نداره .وقتی بهم دست میزنه انگار به چیز چندش اوری دست زده و هیچ احساس و عشقی تو وجودش نمی بینم میخوام جدا بشم ازش

    • بدون نام

      شوهر من بعد از دنیا اومدن دخترم که یک سالو نیمه است دچار ناتوانی خیلی شدیدی شد.با اغماض در ماه دو بار میل داره اونم که فقط به فکر خودشه....حالا من چی میشم این وسط خدا عالمه خسته شدم........

    • بدون نام

      من روزی شش بار رابطه دارم ......زنم ناراحته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوش به حال همسرت

    • Ayren

      سلام من سه ساله ازدواج کردم شوهرم بینهایت بی احساسو سرده اما من فوق العاده زن با احساس و همچنین روابط زناشویی ام خیلی برام مهم خیلی سعی کردم تو این سه سال با این قضیه کنار بیام تمایل همسرم بیست روزی یباره اگه حوصلشو داشته باشه حالا موندم چکار کنم خواهش میکنم کمکم کنید

    • بدبخت تنها

      متنو که خوندم گریم گرفت ... یعنی این روزا به خودم و زندگیم که فک میکنم گریم میگیره شوهرم یا بهتره بگم هم خونم دو ماه یه بار تمایل داره و منم خیللی مغرور و هاتم نمیتونم هر دفعه من پا پیش بزارم از طرفی از لحاظ قیافه و هزکل خیلی تو فامیل زبانزدم اما چه فایده کاش زست بودم ولی یه شوهر هات داشتم ...هنسرم اولا قبول نمیکرد مشکل داره ولی جدیدا خودش میگه یه روز بریم دکتر ببینم چه مرگمه! مشکل شوهر من هم مورد اول و هم مورد دومه .. طوری شده که وقتیم رابطه داربم چون حدااکثر ماهی یه باره من همش درد دارم و هیچ لذتی نمیبرم... از طرفی شوهر من خیلی ادم خوبیه و موقعیت شغلیشم خوبه منم استقلال مالی ندارم و نمیخام طلاق بگیرم ولی چیکار کنم.... به این فک میکنم این سی سالشه اینطوریه ببین ده سال دیکه چی میشه به این چیزا فک میکنم های های گریم میگیره از بخت سیاهم

      پاسخ ها

      • Somi

        منم همینطور درکت میکنم

      • Hermes

        من هم خانمم درد داره مشکلش چیه دکترم رفته گفته واژنت لطیفه پوستش ،یه پمادی هم میزنه،نمیزاره دخول انجام بدم

    • مهدی

      توصیه می کنم حتما مطالعه کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      باید بدونیم از حقوق زن بر مرد رفع نیازهاش از جمله نیاز جنسی است و بی توجهی به آن می تواند موجب بروز عواقب نامطلوب و حتی خطرناک شود.
      حتی اگر طالب فرزندان خوب و باهوش هستیم طبق توصیهایی که شده باید در این حوزه قوی باشیم.
      من این مشکل رو داشتم تحقیقات زیادی کردم و به این نتایج رسیدم:
      1-درباره ناتوانی و عدم تمایل جنسی مردان در کتاب طب الصادق با موضوع درمان ضعف قوه باه از امام صادق(ع) آمده است: ابتدا روغن زیتون را گرم کنید سپس پیاز خورد شده اضافه کنید پس از کمی تفت، تخم مرغ زده شده ای که به آن نمک زدید اضافه کنید و پس از پختن، از آن میل کنید.
      2- از گرمیجات نظیر: خرما زیتون عسل دارچین و... به میزان متناسب در طول روز استفاده کنید.
      3-تجربه خودم:
      اول باید بگم هر کسی یه طبعی داره و واکنش بدنها به مواد غذایی مختلف متفاوته. باید خودتون آزمایش کنید و واکنش بدنتون رو ارزیابی کنید.
      من داروی شیمیایی طبق نسخه پزشک معروف در این زمینه در اول خیابان مطهری تهران مصرف کردم درمان نشدم.خود پزشک هم امیدوار نبود.
      داروی گیاهی مصرف کردم درمان نشدم.
      پس از تحقیقات زیاد به این نتیجه جالب و عجیب رسیدم:
      آب در کوزه و ما گرد جهان می گردیم!!!
      درمان من عسل بود اما نه بیش از اندازه.
      من اگر روزی یه قاشق مرباخوری عسل بخورم به یاری خدا می تونم رابطه جنسی موفق داشته باشم در غیر اینصورت نمی تونم.(عسل رو در مایعات داغ حل نکنید)
      ضمنا از توصیه های امامان شیعه علیهم السلام غافل نشید چون متکی به وحی هستند.
      به امید رفع کامل این معضل در خانواده های کشورمون.

    • مهدی

      پیشنهاد می کنم خانمهایی که از کم کاری جنسی همسرشون رنج می برن این یادداشت رو مطالعه کنن!
      من 95/10/12 در این سایت یه مطلب گذاشتم حتما اول اون رو مطالعه بکنن ضمنا یه اصلاحیه در اون مطلب دارم:(اگه عسل نخورم نمی تونم رابطه جنسی موفق داشته باشم)
      چند موضوع وجود داره که توجه به اونها می تونه در رفع این معضل موثر باشه:
      1- اول از خود خانمها شروع می کنم: خانمها بایستی تلاش بکنن عوامل دفع کننده رو نسبت به همسرشون از خودشون دور کنن.مثلا رفتارهای توام با غرور و تکبر واقعا زننده است و یا رفتارهایی که همسرتون نسبت به اونها حساسه و بدش میاد.
      2- برعکس رفتارهای جذب کننده رو پیاده کنن مثلا نزدیک شدن به همسر نظیر کارهایی که همسرتون دوست داره و یا ابراز محبت و صمیمیت به همسر
      3-سعی کنید لباسا و حرکاتتون در منزل محرک جنسی باشه.
      4- روی زمانهایی بیشتر تمرکز کنید که همسرتون خسته یا ناراحت نیست و سرحاله.
      5- یادتون باشه این حق شماست که داره از بین میره. حق گرفتنیه و باید مطالبه کنید.
      4- سعی کنید با ترفندهایی همسرتون در جریان حقتون قرار بگیره.مثلا مواجه شدن با این موضوع که طبق تعالیم دینی دوری از رابطه جنسی بیش از 4 روز مکروهه.
      5- هیچ اشکالی نداره شب به هنگام خواب دستتون رو داخل لباسهای همسرتون ببرید و با آلتش بازی کنید. این حرکت باعث تحریکش شده و اونو در برابر کار انجام شده قرار میده که فرار کردن ازش سخته. در این شرایط غرور و تکبر مفهومی نداره.
      6-یه مسئله مهم دیگه اینه که ممکنه مواد غذایی که مصرف میکنه دارای اشکالاتیه.اسانسها رنگها مواد شیمیایی فست فودها و نوشابه ها ....اینها برای بدن در حکم سمه و مصرفش باعث اختلال در فعالیتهای طبیعی اون می شه.
      7-با توکل به خدا و توجه به موارد فوق و تحقیقات بیشتر در این زمینه امیدوار باشید شاید در این مشکل حکمتی نهفته باشد.الله اعلم.

    • تنگگک

      هرچه رابطه برقرار کنم راحت نمیشم وزنم میخواد ازم جدا شه نظرتو ن چیه

    • Mini

      منم همین مشکلو دارم شیش ماهه ازدواج کردم بعد از یک ماه شوهرم تونست باکرگیمو از بین ببره، دچار ناتوانی در نگه داشتن نعوظه و با اینکه اول ازدواجمونه سکسمون نامنظمه، من این موضوع برام مهم نیست ولی با وجود این عیب خیلی ام به من خیانت میکنه و بی محبتی و همچنین اول با زرنگی میخواست عیب خودشو بپوشونه و بگه من مشکل دارم. چون من تجربه سکس نداشتم اینو مدتها بعد فهمیدم که مشکل داره، نمیدونم باید چیکار کنم. از طرفیم دلم براش میسوزه، چون خودش مقصره مشکل جنسیش نیست، ولی مشکلات دیگش عاصیم کرده بیغیرتیش، و خیانتاش که حس میکنم شاید بخاطر نشکلشه، راهنمایی لطفا

    • بدون نام

      من همسرم سرطان خون داشت قبل از سرطان یعنی شش ماه اول عروسیمون این مشکلو داشت بعداز شیمی درمانی هم همین مشکلو داره اصلا نعوظ نداره نمیدونم چیکارکنم خیلی خستم ادم به هیشکی نمیتونه بگه هیچ راهی هم به ذهنش نمیرسه خیلی عصبی هستم

    • زن ایرانی

      سلام منم شوهرم بعد از یه ماه از عروسی تونست پرده بکارتمو از بین ببره وزود انزال بودوسرد مزاج وناتوانی جنسی در حد متوسط داشت ولی دو ساله ناتوانی خیلی شدید شده و قدرت رابطه جنسی نداره ولی در طی چندین سال خود ارضایی وسابقه خیانت داشته با اینکه من از هر لحاظی بهش رسیدم و مشکل اون قبل از ازدواج بوده و اینکه می دونم برای فرار از مشکل داره خیانت می کنه که از طرفی آروم شده از طرف دیگر قدرت جنسی خود را بیازماید یا شاید قوی کند غافل از اینکه چه لطمه بزرگی به احساس زن و خانواده می زنه خودم از لحاظ جنسی گرمم از طرفی چون این مشکل باعث میشه محبتش بهم کم بشه دیگه داغون شدم واقعا که اگه یه زن این مشکل و داشته باشه اسلام بهش حق ازدواج تا چهار زنو داپه پس ما چی بسوزیم و بسازیم ما زنا هم به رابطه جنسی نیاز داریم چکارکنیم من یه مدتی خود ارضایی کردم ولی به لطف خدا ترک کردم چون خیلی احساس گناه می کردم واز خودم بدم می اومد ولی باور کنین بعضی وقتا این مشکل چاره ای نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودارضای مگه میشه راه چاره

    • فرشاد

      با سلام
      من شش ماهه ازدواج کردم و مشکل نعوظ دارم برا نزدیکی از قرص استفاده می کنم
      البته من گرایش به جنس موافق دارم
      خیلی نگرانم و دنبال راه چاره و درمانم
      لطفا کمکم کنید

    • درزندان

      باسلام زنها بدبخت هستن چون درناتوانی جنسی مردباید بسوزن ولی مردهابرای خودشان می توانند تاچهارتازن هم بگیرند حالا ما زنها چه کارکنیم چون دوست هم نداریم گناه کنیم

    • بی نام

      منم این مشکل رودارم نا تواتی جنسی همسرم بیست و چهار ساله دارم با دو بچه زندگی میکنم سه بار شوهرم عمل کرده ولی همیشه مشکل داره ومن به روش نیاوردم که بدتر نشه بعضی وقتها واقعا کم میارم منم آدم معتقدی هستم ولی از لحاظ روحی که بهم فشار میاد فکر می کنم دین ما کامل نیست برای خانمها برای آقایون ماشاالله کم نذاشته جالب اینه آقا بعضی وقتها چشم چرونی هم می کنه فکر میکنه خیلی مرد من که میدونم کاری ازش نمیاد تو دلم خندم می گیره ولی دوست داشتم حداقل قدر از خو د گذشتگی منو درک می کرد زبونی خوش داشت قربون صدقه ام می رفت کمی رو وزبون ده تا خواهرش کم می کرد .

    • دوست

      سلام
      ممنون از مطلبتون
      هم مطلب رو خوندم و هم نظرات دوستان عزیز رو
      متاسفانه، در جامعه ما به دلیل پایین بودن سطح فرهنگ روابط جنسی زوجین، خانواده ها با مشکلات زیادی روبرو هستند.





      ازعزیرانی که در اینجا مشکلاتشان را مطرح کردند، درخواست می کنم، آموزش های لازم مسائل جنسی را دریافت کنند و در موقع مناسب در اختیار فرزندانشون قرار بدهند تا نسل های آینده با چنین معضلاتی مواجه نباشند.
      آموزش یکی از بزرگترین ضعف های ما در حوزه مسائل جنسی است.

    • نادر

      امیدوارم این تجربه ای باشد برای خانواده های عزیز

    • علي

      آمارا ناتواني جنسي در مردان ايراني بسيار بالاست علت هاي عمده اون هم موارد زير است
      1-جدا سازي مرد از زن دختر از پسر از سالهاي 57 باعث شده كه روابط مردها با جنس مخالف غير عادي بشه ....
      2- در دست رس نبود ارضاي طبيعي در سنين نياز و در طول اين مدت باعث شد عمده مردها اقدام به خود ارضايي كنند و خود ارضايي در بين جوانان ما بسيار بالا است ....
      3- وجود ترس و استرس در برخورد با جنس مخالف به دليل جدا سازي هاي بي مورد در بين مردا موج ميزند
      4- بلد نبودن طرز رفتار با جنس مخالف به جهت نبود اموزش و تابو بودن رابطه زن و مرد
      تمامي اينها عامل ناتواني جنسي مردان ايراني هستند

      پاسخ ها

      • Iraj

        احمق بی سواد اصل داستان رو یادت رفت کوچک بودن چیزی غریب به پنجاه درصده آلت تناسلی مردان که باعث به ارگاسم نرسیدن خانم ها میشه

    • احمد

      با اين چيزاي كه دوستان نوشتند نتيجه ميگيريم همه مرداي ايراني ناتوتني جنسي دارند !!!!
      ولي مواردي هم هست كه بايد بهش توجه بشه
      1- شايد توقع جنسي شما ( خانم ) خيلي بالاست
      2- شايد به سيستم طبيعي مرد آشنا نيستيد
      3- يكي از دلايل مهم ناتواني جنسي مرداي ايراني رفتارهاي زنان ايراني هست مثالي ميزنم مثلا وسط عشق بازي مرد با همسرش زن ناگهاني رفتار سرد كننده اي ميكند مثلا ميگويد تو فقط من و براي رابطه ميخواي !!! يا اين كه فلان چيز برام بايد بخري !!!

      اين گونه رفتار هاي زن ايراني خيلي مضر است

    • تنها

      واقعا جای ناراحتی هست.قبل از ازدواج این مسئله رو نمیشناختم.یعنی نشنیده بودم که مردی نتونه رابطه جنسی خوبی داشته باشه.به فکر راه کارهای مواجهه بودن با میل جنسی آقایان بودم.غافل از اینکه نیازی به هیچکدوم از راه حل ها نبود. زندگی اینطوری خیلی خیلی خسته کننده و دوست نداشتنی و آزار دهنده است. با کار و تحصیلات و روابط اجتماعیم خودم رو مشغول و سر پا نگه میدارم .و گر نه انگیزه خوبی برای ادامه زندگی ندارم.شاید هیچ کس از نزدیکان من از احساس و وضعیت من خبر و بر اون باور نداشته باشه . دیگه زیبایت و قد و هیکل و .... برات قشنگ نیست .گاهی شاید با احساس دلتنگی و غم جلوی آینه بیاستی و خودت رو با محاسنت که شاید روزی فکر میکردی نقش مثبت در زندگیت میتونست داشته باشه نگاه کنی و بعد یه لبخند یخ برای خودت بزنی.حس بد .حس دلتنگی .حس گناه از فکرهای بیهوده .بد خلقی از آزارهای جسمی و روحی ودلسوزی برای خودت .برای همسرت .برای زندگیت...خلاصه فکر اینکه کی این وضعیت تموم میشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف دل منو زدی گریم گرفت

    • بدون نام

      تنهای عزیز خداوند حکیم راهی شرعی و قانونی به اسم طلاق گذاشته ،مجبور نیستی بسوزی و بسازی !!!!
      حالا اگه تو مشکل داشتی شوهرت و مادر شوهرت سه روزه طلاق ات می دادن .

      اصلا ایشون شما رو فریب داده که نگفته می تونی شکایت کنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف دل منو زدی

    • بدون نام

      چون خودم پسر دارم البته هنوز دبستانی اند ،دلم برای مردانی که مشکل دارند می سوزه ،اگر پسر خودم بود چی ؟؟؟؟


      خداوند همه رو شفا بده ایشالا ،چون اینم یک نوع درد است و خداست که درمانگر همه ی دردهاست .

    • مهدی

      یکی از دلایل ممکن در ناتوانی جنسی چه در زنان و چه در مردان طلسم و جادو است که توسط عده ای علیه عده دیگری استفاده می شود. انصافا هم موفق عمل می کند.نام آن سحر ربط هست. طریقه خنثی نمودن آن با استفاده از آیات قرآن در اینترنت یافت می شود.اگر ناتوانی کسی ناشی از طلسم باشد هیچ درمانی جز آنچه عرض کردم موثر نخواهد بود.

    • Badel

      سلام،یک قاشق خولنجان در یک لیوان شیر بز حل کنید
      دستور حکیم ضیایی

    • الهه

      با سلام شوهرم یک سال هست ناتوانی جنسی داره میگم بریم دکتر قهر میکنه باهام

      پاسخ ها

      • رسول

        پرتش کن بیرون

    • لنا

      فقط بگین زنه چجوری باید سیر شه

      پاسخ ها

      • رسول

        مرد قوی در رابطه

    • کاش

      شوهر منم ی سالیه ناتوانی جنسی پیدا کرده، و تا من تو خونه قهر نکنم و بد و بیراه نگم سمتم نمیاد ، خودم از نظر زیبایی و قیافه چیزی کم ندارم ، احساس میکنم از برقراری رابطه ترس دارع ، ولی منم داغون شدم افسردگی گرفتم لعنت به این جور مردا که احساس زن براشون مهم نیست ، چی فکر میکردیم و چی شد

      پاسخ ها

      • رسول

        شانسو ببین ما باید التماس زن مونو کنیم اون وقت این مرد قدر نشناسو ببین

    • مهدی

      ناتوانی و یا کم کاری جنسی مردان دلایل متعددی می تونه داشته باشه. مهمترینش اینه که مواد غذایی طبع گرم کم مصرف می کنن مثل خرما عسل گوشت گوسفند یا بوقلمون زیتون و... بهر حال باید بگردید راه حلو پیدا کنین موفق باشید

    • ناشناس

      با سلام خدمت همه دوستان عزیز من ی مرد 40 ساله ام ی بچه پسر دارم میدونم ناتوانی جنسی دارم بیشتر رابطه مون به نفع منه خانمم فقط اعصاب خوردیش مال اونه خیلی راهها ی مختلف امتحان کردم ولی درست نشدم تابع مشکلات اقتصادی بیشتر منو ناتوان کرده لطفا راهنمایی کنید جه کار کنم حالم خوب باشه

    • بدون نام

      اززمانی که داروی پروستات میخورم میل جنسیم کم وبعدازنزدیکی منی خیلی ضعیفی بیرون میادآیا علت میتونه داروی باشدکه مصرف میکنم

    • بدون نام

      سلام من تریاک مصرف میکنم از وقتی که معتاد شدم خیلی فرق کردم به نظر شما اگه ترک بکنم همه چیزم به حالت عادی برگشت میکند

      پاسخ ها

      • رسول

        تریاک زود ارضا میکنه .شیره خوبه

    • سعید

      آقای رسول الان تو فهمیدی دردش چیه که شیره تجویز کردی؟

    • بدون نام

      سلام منم این مشکل دارم تورو خدا کمکم کنی زود ارضامیشم بعدش سردم ممنون

    • فرناز

      من همه كارهايي كه همه دوستان گفتند رو انجام دادم اما رابطه جنسيم با همسرم درست نشده.پنج ساله كه شوهر هر دوماه يكبار سمت رابطه جنسي مياد اونم در حد سه چهار دقيقه.افسردگي اضطراب عدم اعتماد به نفس و سردردهاي مزمن گرفتم.بارها با مهربوني ازش خواستم بره دكتر اما قبول نداره كه مشكلي داره.خسته شدم واقعاااا.كاش دوستش نداشتم و ميتونستم جدا بشم.

    • سحر

      سلام تو رو خدا جواب بدین... من یه سال ازدواج کردم متوجه شدم شوهرم مواد صنعتی مصرف میکنه.از همون اول زیاد اهل رابطه جنسی نبود هر دوسه شب یکبار در حد نیم ساعت زود ارضا میشد حین رابطه بهم فشار میادوبا دخول ارضا نشدم . شوهرم چندبار درحین رابطه آلتش شل شد و متوجه شدم که موقع نعوظ آلتش خمیدس و کامل شق نیست موقع دخول به مقعدم فشار میاد رابطمون هم خیلی کمه هیچوقت در طول روز دوبار رابطه رو تجربه نکردم همیشه چند روز یکبار بود بنظرتون مشکل ناتوانی جنسیداره؟

    • شیدا

      سلام منم همچین نظری ندارن که ازش جدابشم چون خیلی دوستش دارم ولی خیلی کم ایشتیاه است نمیدونم چیکارکنم اصلا بهم نزدیک نمیشه هوس نداره من میگم شاید یکی دگه رو میخوات ازمن هوسی نشه به خاطره اوو

      پاسخ ها

      • ...

        نه بابا یه مردی اگر تانوان جنسی بالایی داشته باسه اصلا شهوتش بهش اجازه نمیده ک بخاد به هر دلیلی از زنش دوری کنه بعضی مردا سرد مزاجن

    • مهران

      من جوان مجردی هستم که از مشکل ناتوانی جنسی رنج میبرم ولی بسیار آدم گرم و احساسی هستم

      واقعا می ترسم که ازدواج کنم و همسرم از این مشکل رنجیده خاطر باشه که من توانایی جنسی ضعیفی دارم و نمیتونم از روش های سنتی ارضاش کنم.

      هر چند که واقعا حاضرم هر کاری انجام بدم که این مشکل برطرف بشه و در عین حال از هر روشی برای ارضا همسر آیندم استفاده کنم آیا به نظر شما ازدواج کردن من در آینده می تونه برای همسرم مشکل ساز بشه یا گرم و بودن زیادم میتونه جبران کنه؟

    • سارا

      سلام اقا مهران من حاضرم با این شرایط. من فقط یه همدم یه مرد مهربان یه نفر واقعا مرد باشه میخوام.شما چند سال دارید؟

    • سارا

      سلام اقا مهران من حاضرم با این شرایط. من فقط یه همدم یه مرد مهربان یه نفر واقعا مرد باشه میخوام.شما چند سال دارید؟

      پاسخ ها

      • علی

        سلام من همچین مردی هستم که تومیخوای اگر نظرت مثبت تا باهم درموردش مفصل حرفامونو بزنیم

    • افسرده

      شوهرم میگه استرس که داره اصلا نمیتونه به سکس فکر کنه، موقع عقد من 31 و همسرم 41ساله بودیم ، یک سال عقد بودیم، اصلا تلاشی برای برقراری رابطه نکرد، گفتم بعد از عروسی درست میشه، بعدش هم معمولا هفتگی یا ده روز یکبار اونم بیشتر با پیشقدم شدن من رابطه داربم، بدبختی اینه که همیشه فکرش درگیر و استرس داره که اون موقع ها به زور باهام حرف هم میزنه چه برسه به سکس، ولی من بعد از عقد تازه فهمیدم گاهی هرشب دلم میخواد، از این همه سردی حالم گرفته اس

    • علیرضا

      خوب مردی که ناتوانی داره چرا ازدواج کنه من خودم مشکل عدم نغوظ دارم اصلا طرف ازدواج نمیرم چون میدونم میشه باعث بی ابرویی و تو سری خوردنم .

    • علیرضا

      بعد از ازدواجم خانمی فهمید باید طلاق بگیره و بره ولی زیاد اذیت نکنینشون چون مریضن دست خودشون نیست اینم یه نوع درد بزرگه و اون مرد باید بفهمه مشکل خودشه نباید کسه دیگه به پاش بسوزه

    • نرگس

      میشه ی روانپزشک خوب معرفی کنید چون شوهرم باهام نزدیکی نداره و خودم از لحاظ روحی و جسمی واقعا مریض شدم

    • آرش

      سلام من مشکل جنسی دارم آیا من باید ازدواج کنم یا نه؟؟؟؟؟ لطفا کمکم کنید

    • بدون نام

      خیرممنوع است

    • فرهاد

      بدبختی من این جا که ۲۴ ساعت بلد نمی خواب چرا این مردها بدبخت

    • Omidمردبی احساس

      عشق میکنم پیاماتون رومیخونم من بامردای بی احساس موافقم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج