۴۰۲۲۷۳
۱۰ نظر
۵۰۸۸
۱۰ نظر
۵۰۸۸
پ

پیش بینی سردار سلیمانی درباره شاه عربستان

قاسم سلیمانی روز چهارشنبه در مراسم ختم یکی از فرماندهان سپاه گفت که محمد بن سلمان فرزند جاه‌طلب ملک سلمان بن عبدالعزیز که بسیاری او را وارث تاج و تخت می‌دانند، بسیار بی‌صبر است و ممکن است شاه را برای به پادشاهی رسیدن خودش بکشد.

جام نیوز: واشنگتن‌پست در گزارشی با اشاره به اظهارات سردار سلیمانی در مورد جانشینی محمد بن‌سلطان در عربستان به گسترده شدن جنگ لفظی بین ایران و عربستان اشاره کرده و نوشته است که هدف عربستان از برگزاری رزمایش اخیر نظامی‌اش در خلیج فارس که مرز مشترک ایران سعودی است و در راستای تنگه هرمز خشمگین کردن ایران بوده است.

در بیانیه نیروی دریایی سپاه پاسداران، ایران این رزمایش را بازی عربستان برای ایجاد تنش و بی‌ثباتی در خلیج فارس اعلام کرده و نسبت به ورود احتمالی ناو‌های عربستان به آبهای سرزمینی‌اش ایران هشدار داد.

سعودی‌ها این عملیات را با نام «سپر خلیج ۱» با هدف ارتقای آمادگی مبارزاتی و حفاظت از منافع پادشاهی عربستان مقابل تهاجم‌های احتمالی اعلام کرده‌اند اما روشن است که این بخشی از رقابت این کشور با ایران است که البته صحبت‌های اخیر سردار قاسم سلیمانی بر این جنگ لفظی دامن زده است.

قاسم سلیمانی روز چهارشنبه در مراسم ختم یکی از فرماندهان سپاه گفت که محمد بن سلمان فرزند جاه‌طلب ملک سلمان بن عبدالعزیز که بسیاری او را وارث تاج و تخت می‌دانند، بسیار بی‌صبر است و ممکن است شاه را برای به پادشاهی رسیدن خودش بکشد.

فرمانده سپاه قدس ایران به سعودی‌ها هشدار داده که مراقب حمایت‌هایشان از گروه‌های شورشی در سوریه برای کاهش نفوذ ایران در این منطقه باشند.

واشنگتن پست در این گزارش تحلیلی عنوان کرده که هیچ مدرکی دال بر صحت ادعای سردار سلیمانی درمورد محمد بن‌سلمان وجود ندارد. کما اینکه جانشینی محمد بن سلمان با فتنه‌های زیادی در قلمروی پادشاهی عربستان همراه بود که این شامل اعتراضات آل‌سعود به عبور از خطوط ترسیم شده ولیعهدی بود.

این روزنامه آمریکایی به تنش‌های موجود در خاورمیانه بین ایران و عربستان از زمان روی کار آمدن پاشاه جوان سعودی اشاره کرده و نوشت: با روی کار آمدن ملک‌سلمان، رفتارهای تهاجمی و سیاست‌های خصمانه عربستان علیه ایران افزایش یافته است. روابط دیپلماتیک دو کشور در پیحمله به سفارت عربستان در ایران قطع شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چهار تا موشک بزنید این آشغالها تمام شوند

    • بدون نام

      دشمنی با یکدیگر خواست کشورهای استعمارگر است که در گذشته تاریخ به وضوح ان را نشان میدهد با گفتگو و نزدیکی به یکدیگر بسیاری از مشکلات حل میشود مگر نه دشمنی به یکدیگر روز به روز بیشتر میشود جنگ با یکدیگر مشکلی را حل نمیکند بلکه وضع را بدتر از قبل میکند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با اینا نمیشه گفتگو کرد اینا همون جاهلای گذشته هستند که ادم نشدن حالا هم ادم بشو نیستن

    • بدون نام

      حاج قاسم بی دلیل چیزی نمیگه. حتما گزارشی بهش رسیده. ....

    • بدون نام

      درود بر ژنرال سلیمانی هر چی میگی درسته زنده باد دوست دارم

    • ناشناس

      اینا نفهمن
      تا کی از در دوستی هر روزی یه بازی جدید راه میندازن
      خب آدم جیبش زیادی پول توش باشه همینه دیگه
      باید با پشت دست همچین محکم زد تو دهنشون تا بفهمن اینجا ایرانه

    • شانکار صاحبجی

      همه چی داره دست به دست هم میده که اون اتفاق خوبه بیفته... توصیه میکنم نشانه های ظهور رو از کتاب یوم الخلاص حتما بخونید.. لبیک یا مهدی

    • هانا

      نمیدونم چرا.ولی عربستان وعربستانی ها حالم روبهم میزنن

    • ایران

      این خاندان مرّفه و آسایش طلب آل سعود ،هیچ تجربه ای در امور کشورداری و حتی نظامی ندارند. همین الان هم بخاطر اینکه به گروههای تکفیری و داعش در جای جای منطقه ودنیا کمک مالی و تجهیزاتی میکنند با کسری بودجه و مشکلات مالی شدید و اعتراضهای فراوان در داخل کشور مواجهند.آنهاباحمایتهای همه جانبه از تکفیریها در اصل دارند هزینه هنگفت کشورداری به اندازه ی چندین کشور و دولت پرخرج را میپردازند.در عوض،،،اقتدار چندین ساله تاریخی ملت و دولتهای ما در امور کشورداری و پیروزی در جنگها و مدیریت مشکلات،همچنین مقبولیت مردمی نظام از هر جهت از این پادشاهان بدون پشتوانه معنوی و محدود به مرزهایشان بیشتر و استوارتر است.صبح فروپاشی این حاکمان پوشالی نزدیک است انشاالله.

    • هرمان

      واقاوقتی خوب فکرمیکنم ایران باید عربستان را یا درکلً بیخیال بشود یاوارد جنگ مستقیم با غربستان بشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج