۴۰۲۳۶۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

دوترته به آمریکا: با ما مثل «پادری» رفتار نکنید!

رئیس جمهور جنجالی فیلیپین در اظهارات جدید خود علیه آمریکا با تهدید به پایان روابط با واشنگتن خطاب به مقامات آمریکا گفت: با ما مثل "پادری" رفتار نکنید!

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور جنجالی فیلیپین در اظهارات جدید خود علیه آمریکا با تهدید به پایان روابط با واشنگتن خطاب به مقامات آمریکا گفت: با ما مثل "پادری" رفتار نکنید!

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین اعلام کرد: امسال آخرین رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین برگزار می‌شود، دیگر رزمایشی در دوران ریاست جمهوری من برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که من به عنوان رئیس جمهور اینجا هستم با ما همانند "پادری" رفتار نکنید وگرنه پشیمان می‌شوید. من با شما صحبت نخواهم کرد. من می‌توانم همیشه به سمت چین بروم.

دوترته که با عنوان "دونالد ترامپ فیلیپین" نیز شناخته می‌شود، به بیان اظهارات توهین‌آمیز و جنجالی علیه کشورهای دیگر از جمله آمریکا، متحد دیرینه این کشور مشهور است.

در همین راستا، روز جمعه دولت مانیل، رسما به آمریکا اعلام کرد که گشت‌های دریایی مشترک در منطقه چین جنوبی را به حالت تعلیق در آورده است و این اقدام پس از دستور صادر شده از سوی رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین انجام شده است.

هم چنین دوترته که در انتخابات می سال جاری میلادی پیروز شده است، اعلام کرده بود که به دنبال بررسی مجدد توافق همکاری نظامی و دفاعی با آمریکاست.

در حال حاضر چین و روسیه به دنبال فروش سلاح به فیلیپین هستند. البته تنش میان پکن و مانیل بر سر دریای چین جنوبی مانع از این قراردادهای دفاعی و نظامی نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      خدا رو شکر یکی پیدا شد این آمریکاییهارو بشناسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج