۴۰۲۳۷۴
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

پیش رفتن با کلم بروکلی هایی که معصوم نمی مانند

شغل داغ ۲۰۲۰ و بعد از آن

زندگی روزمره ما کاملا با شغلمان گره خورده، اما مسئله این است که تا چندی دیگر خیلی از مشاغل معمول امروزی دیگر وجود نخواهند داشت.

ماهنامه آینده روشن: دنیای اطراف ما به سرعت در حال تغییر است. نبود تلاش برای درک کافی از این سرعت خیلی زود ما را از دنیا عقب می اندازد و بخت کنار آمدن با آن را از دست بدهیم. ما با شغل مان پول در می آوریم، قبض هایمان را پرداخت می کنیم و زندگی می کنیم. زندگی روزمره ما کاملا با شغلمان گره خورده، اما مسئله این است که تا چندی دیگر خیلی از مشاغل معمول امروزی دیگر وجود نخواهند داشت. خوشبختانه با مرگ مشاغل قدیمی شغل های جدیدی متولد می شوند. به جای نگران بودن درباره آینده باید دنیای جدید را شناخت. این ها تعدادی از مشاغلی است که در آینده محبوب خواهدشد.
شغل داغ 2020 و بعد از آن

شخصیت سازها: با ادامه روند فزاینده استفاده از شبکه های اجتماعی و با توجه به این نکته مهم که لازم است در این شبکه ها از خود واقعی فاصله بگیریم و شخصیت هایی جذاب و عمومی باشیم، بازار کاری بزرگی برای افرادی فراهم است که می توانند مجازی زندگی کنند، مجازی محبوب باشند، مجازی مردم را سرگرم کنند و دنبال کننده های زیادی را فراهم کنند. این افراد به سرعت به جای کسانی که می خواهند در دنیای مجازی به محبوبیت برسند زندگی خواهندکرد.

مشاور شرمندگی آنلاین: آن طور که به نظر می رسد روند فعلی اینترنت متوقف نخواهدشد. رفتارهای اینترنتی هم به تبع آن بدتر و بدتر خواهدشد. زندگی خصوصی معنای خود را تا حد زیادی از دست خواهدداد؛ پس ما به متخصصانی احتیاج پیدا می کنیم که ما را از شرمندگی های آینده نجات دهند. یک شوخی در شبکه های اجتماعی می تواند زندگی ما را تغییر دهد. افراد معروف که به مشاورانی متخصص برای فیس بوک و توییتر نیاز پیدا خواهندکرد که وجهه عمومی آن ها را دور از هرگونه خدشه ای نگاه دارند.

رانندگان ماشین های خودکار: سیلیکون ولی، مرکز فرماندهی دنیای دیجیتال، از هم اکنون استخدام این رانندگان را شروع کرده است. آن ها فرمان به دست ندارند، بلکه فقط مراقب اند ماشین های خودکاری که به صورت آنلاین در خیابان ها حرکت می کنند کار خود را درست انجام دهند. آن ها فقط می توانند دستور بدهند. هر قدر هم این شغل احمقانه به نظر برسد، اما فعلا لازم است آزمایش ها انجام شود تا مردم و کارشناسان بتوانند به این ماشین ها اعتماد کنند. ماشین های هوشمند فعلا توانایی لازم برای تصمیم گیری درباره تصادفات را ندارند.

دوست یاب های هوشمند: ممکن است جهان خیلی پیشرفت کند و ربوت های هوشمند ساخته شود، اما هنوز یک نیاز وجود دارد که تکنولوژی نمی تواند آن را بسازد؛ یک دوست خوب. در آینده دایره دوستان ما بسیار بیشتر خواهدشد، چه در شبکه های اجتماعی و چه در زندگی کاری؛ پس به برنامه های هوشمندی نیاز درایم که دوستان ما را کنترل کنند و وضعیت آن ها را با ما در میان بگذارند تا اگر اتفاق بدی برای آن ها بیفتد با آن ها همدردی کنیم و اگر خوشحال باشند به آن ها تبریک بگوییم. اگر در حال خاصی هستیم، رفتن پیش دوست خاصی را به ما پیشنهاد دهند. این افراد می توانند برای ما تصمیم بگیرند که در چه لحظه ای با چه دوستی وقت بگذرانیم تا بیشترین لذت نصیب مان شود.

مختل کننده مختل کننده ها: آیا از دیوانه های عرصه مجازی خسته شده اید. واقعیت این است که آینده بدتر از امروز خواهدبود. در سال های آینده نیاز شدیدی به افرادی است که با عملیات تخریب گرانه شان جلوی فعالیت های خرابکارانه آزاردهنده ها را بگیرند. این شغل بسیار سخت خواهدبود و خواهان های بسیاری خواهدداشت و پیش بینی می شود بتوان پول خوبی هم از آن به دست آورد.

اموجی سازان: فعلا در دنیای مجازی رساندن منظور به اموجی ها وابستگی شدیدی دارد. این ها همان شکلک هایی هستند که جای احساسات ما را در دنیای وب گرفته اند. در آینده و با پیشرفت های بیشتر و چندبعدی شدن این فضا پیش بینی می شود کارکرد این اموجی ها بیشتر هم بشود. ساختن و ایده دادن برای این شکلک ها از حالا شغلی جذاب و پرطرفدار است.

هدایتگر سالمندان: یکی از خواسته های بزرگ غول های میلیاردر جهان زندگی کردن برای همیشه است. این افراد به طور معمول ۱۰، ۲۰ یا حتی ۴۰ سال بیشتر از مردم عادی زندگی می کنند، اما این هم کافی نیست. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ میانگین ۱۲۰ سال زندگی برای این افراد ثبت شود و میانگین زندگی مردم عادی نیز تا نزدیک صد سال پیش برود. این مسئله نیاز به نگهداری از سالمندان را بیشتر می کند. نگهداری روحی و فیزیکی از این افراد و برآورده کردن نیازهایشان کار پردرآمدی برای آینده خواهدبود.

صنعت حیوانات خانگی سایبری: حیوانات خانگی به زودی تنها به سگ ها و گربه ها و پرندگان معمول ختم نمی شوند، بلکه دنیای مجازی می تواند وضعیتی را فراهم کند که شما یک دایناسور موفرفری داشته باشید که با آن بازی می کنید، به آن غذا می دهید و اگر از او خوب مراقبت نکنید باید بیماری اش را درمان کنید. خلق چنین شخصیت هایی که واقعی باشند و انسان از نگهداری آن ها لذت ببرد و فراهم کردن تمام خدمات پشتیبانی واقعی آن ها صنعتی عظیم و آینده دار را نشان می دهد.

تمیز کردن ذهن: پیش بینی می شود داروهای دارای مواد مخدر به زودی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد؛ علاوه بر این تمایل این داروها از حالت اعتیادآمیز به حالت ایجاد تمایل برای شادی تغییر کند. از سال های پیش شرکت های دارویی زیادی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده اند و متخصصان بسیاری، چه از جنبه فنی و چه از جنبه اخلاقی، روی موضوع ایجاد شادی برای پاک کردن مشکلات ذهنی انسان و ایجاد آرامش کار می کنند. به نظر می رسد با روند کنونی جهان باید آینده پذیرای این مسئله باشد و حتی به این داروها نیاز مبرمی داشته باشد.

کشاورزی کثیف: پیش بینی ها نشان می دهد در سال های آینده کشاورزی فقط ۳۰ درصد از آب و خاک و هوایی را که امروزه از آن استفاده می کند احتیاج دارد. تغییرات آب و هوایی انسان ها را مجبور می کند راهی برای تغییر کشاورزی پیدا کنند. گرد و غبارهایی که جهان ما را فرا گرفته اند می توانند در آینده مواد مورد نیاز برای کشاورزی را فراهم کنند. باور کنید کلم بروکلی های آینده به معصومیت کلم های امروزی نیستند.

مراسم مریخی: خیلی ها درباره زندگی در مریخ خیال پردازی می کنند. آینده زمین در دست مریخ است. ناسا با ثبت نام از افرادی که حاضرند نخستین مجموعه زمینی ها در مریخ باشند کار را شروع کرده است. در آینده ای شاید نه چندان دور پولدارها برای برگزاری مراسم متفاوت راهی مریخ خواهندشد؛ برگزاری عروسی، تولد و مراسم کفن و دفن در مریخ شغل پردرآمدی برای آینده خواهدبود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج