جاباما
۴۰۲۵۰۶
۲ نظر
۵۰۸۹
۲ نظر
۵۰۸۹
پ

رونمایی از کم‌ مصرف‌ ترین لامپ LED جهان

اواخر هفته گذشته شرکت فیلیپس (Philips) با همکاری شهرداری دوبی، از کم ‌مصرف ‌ترین لامپ ال ای دی جهان رونمایی کرد که در مقایسه با لامپ رشته‌ای معمولی، بیش از ۹۰ درصد مصرف انرژی را کاهش داده و تا ۱۵ برابر بیشتر از آنها عمر می‌کند.

وب سایت گجت نیوز - سید حسن حسینی: یکی از مهمترین مزیت‌های لامپ های ال ای دی این است که این نوع لامپ‌ها از مصرف انرژی بسیار پایین‌تری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای معمولی برخوردار هستند. اواخر هفته گذشته شرکت فیلیپس (Philips) با همکاری شهرداری دوبی، از کم ‌مصرف ‌ترین لامپ ال ای دی جهان رونمایی کرد که در مقایسه با لامپ رشته‌ای معمولی، بیش از ۹۰ درصد مصرف انرژی را کاهش داده و تا ۱۵ برابر بیشتر از آنها عمر می‌کند.
رونمایی از کم‌ مصرف‌ ترین لامپ LED جهان

این پروژه که با نام پروژه لامپ دوبی (Dubai Lamp) معروف است، با هدف عمومی تشویق به توسعه پایدار، عملیاتی شده و هدف اختصاصی آن نیز این است که مصرف انرژی را تا سال ۲۰۳۰ در دوبی، ۳۰ درصد کاهش دهد.

فیلیپس با تولید لامپ ال ای دی بیگانه نیست؛ لامپ ال ای دی Hue محصولی از این شرکت است که یکی از شناخته‌شده‌ترین لامپ های ال ای دی هوشمند جهان بوده و در بسیاری از استادیوم‌ها و شهرهای بزرگ دنیا به عنوان روشنایی استفاده می‌شود. حالا فیلیپس با همکاری شهرداری دوبی، اولین لامپ ال ای دی با ۲۰۰ لومن در وات (lm/w) را ساخته و آن را تجاری‌سازی کرده که با توجه به مشخصات فنی آن، در واقع کم مصرف ترین لامپ ال ای دی جهان نیز لقب خواهد گرفت.

رونمایی از کم‌ مصرف‌ ترین لامپ LED جهان

این پروژه شامل ۴ عدد لامپ ال ای دی است که هر کدام از آنها در رنگ‌های «آفتابی سرد» و «سفید گرم» در دسترس هستند. مشخصات این لامپ‌ها نیز عبارت است از یک لامپ شمعی ۱ وات ۲۰۰lm با پایه E۱۴ ، یک لامپ کلاسیک ۲ وات ۴۰۰lm با پایه E۲۷ و یک لامپ کلاسیک ۳ وات ۶۰۰lm با پایه E۲۷.

این لامپ‌ها با هدف جایگزینی با لامپ‌های رشته‌ای معمولی ۲۵ وات، ۴۰ وات و ۶۰ وات و متناسب با ولتاژ اصلی شهر دوبی که ۲۲۰-۲۴۰ ولت است، طراحی شده‌اند. چهارمین لامپ نیز یک لامپ ال ای دی ۳ وات و ۱۲ ولت مدل MR۱۶ Spot است که با هدف جایگزینی با لامپ هالوژن نقطه‌ای ۵۰ وات و ۱۲ ولت طراحی شده است.

همایش لامپ دوبی هفته گذشته در محل نمایشگاه «آب، انرژی، تکنولوژی و محیط» در دوبی، امارات متحده عربی، آغاز به کار کرده و تا آخر سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت. در این همایش، طرح‌ها و ایده‌هایی جهت عملیاتی کردن این پروژه مطرح خواهد شد. هنوز از قیمت این لامپ‌ها خبری در دست نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      چه خوب است هرچه زودتر در دسترس عموم قرار گیرد.

    • بدون نام

      خدا تومان پولشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج