جاباما
۴۰۲۵۴۷
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

مغربی ها سفر حج عمره را تحریم کردند

عوارض سنگین ۵۳۰ دلاری عربستان برای عمره گزاران خارجی و ورود به این کشور، منجر به تحریم سفر عمره از سوی شهروندان کشور مغرب شد.

خبرگزاری ایرنا: عوارض سنگین ۵۳۰ دلاری عربستان برای عمره گزاران خارجی و ورود به این کشور، منجر به تحریم سفر عمره از سوی شهروندان کشور مغرب شد.
به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری مغرب الیوم، این تصمیم اتحادیه ملی آژانس های مسافرتی مغرب پس از آن صورت گرفت که سعودی ها مردادماه سال جاری، عوارض سفر حج عمره را به دو هزار ریال عربستان (مبلغی معادل 533 دلار و 5 هزار و 200 درهم مغرب) ، افزایش دادند.
اتحادیه آژانس مسافرتی مغرب در جلسه اخیر خود، بیانیه ای را صادر کردند که براساس آن رایزنی با مقام های سعودی برای لغو عوارض جدید، تسریع می شود و این کار با این هدف صورت خواهد گرفت که مسلمانان بتوانند مناسک عمره را بدون هزینه های سنگین به جای آورند.

بیانیه مذکور از همه شرکت های گردشگری مغربی دعوت کرده تا سفر به عربستان را تحریم کنند و این عمل را حاوی پیام مهمی برای ریاض دانسته است تا از تصمیم خود مبنی بر افزایش عوارض حج عمره صرف نظر کند.

کاهش قیمت نفت و نیز درگیری عربستان در جنگ ها و بحران های منطقه، مردادماه گذشته، شورای وزیران رژیم سعودی را واداشت تا برای مقابله با کاهش درآمدها و تامین کسری بودجه اش، هزینه روادید ورود و خروج به کشور را افزایش دهد.

مقرر شده است که هزینه روادید برای کسانی که برای اولین بار به عربستان سفر می کنند دو هزار ریال سعودی (معادل ۵۳۳.۳ دلار) در نظر گرفته شود.

سعودی ها همچنین هزینه ترانزیت به عربستان را 300 ریال (80 دلار) و هزینه سفر هر فرد از طریق بنادر عربستان به خارج از کشور را 50 ریال (13.3 دلار) تعیین کردند.

کابینه عربستان همچنین هزینه روادید خروج و بازگشت تک سفره و حداکثر دو ماهه را ۲۰۰ ریال (۵۳.۳ دلار) اعلام کرد و هر فرد باید برای هر ماه اقامت اضافه، مبلغ ۱۰۰ ریال (۲۶.۶ دلار) بپردازد.

از سوی دیگر، هر فرد موظف خواهد بود که برای روادید چند سفره سه ماهه 500 ریال سعودی (معادل 133.3 دلار) بپردازد، این شخص اگر بخواهد مدت اقامت خود را یک ماه تمدید کند باید برای هر ماه اقامت اضافه 200 دلار (53.3 دلار) پرداخت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر از ایرانیها ۱۰ برابر این مبلغ رو هم بگیرند ' که ۱۰ برابر نه ولی چند برابرش رو پرداخت میکنند ' خیلی ها خیالی نیست میدن میرن !
      چون پز دادن حج رفتن براشون خیلی مهمه

    • امیدی

      افرین همه مسلمانان جهان باید تحریم کنند این فرزند شیطان عربستان سعودی( نام جدید عربستان سقوطی) سقوطشان نزیدک است،باید از گرسنگی بمیرند

    • سید دانیال

      الهی تیکه تیکه بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج