۴۰۲۵۸۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

علوی: نهضت حسینی نباید آلوده به خرافات شود

وزیر اطلاعات با بیان اینکه نباید نهضت حسینی به خرافات و فقط برانگیختگی احساسی آلوده شود، گفت: با پررنگ کردن آثار فکری و عقلانی قیام عاشورا در عزاداری ها باید از محتوای انقلاب صیانت کرد.

خبرگزاری ایرنا: وزیر اطلاعات با بیان اینکه نباید نهضت حسینی به خرافات و فقط برانگیختگی احساسی آلوده شود، گفت: با پررنگ کردن آثار فکری و عقلانی قیام عاشورا در عزاداری ها باید از محتوای انقلاب صیانت کرد.
به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در این ستاد، به نقش قیام حضرت امام حسین (ع) در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ما به برکت آموزه ها و درس های مکتب عاشورا انقلاب کردیم و با تأسی به این مکتب و احیای تفکر عاشورایی از این انقلاب صیانت خواهیم کرد.
علوی با بیان اینکه رفتار دشمنان امام حسین (ع) ملاک نیست اما باید از آن عبرت گرفت، ادامه داد: مکتب سیدالشهدا برای ما الگو و سرمشق است؛ آنجا که حضرت بر سر دوراهی ذلت و شمشیر، فریاد هیهات من الذلة سر می دهد و شمشیر و شهادت را به جان می خرد و عزت را به ارمغان می آورد.

وی با تشریح نقش قیام عاشورا در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام خمینی (ره) خون را بر شمشیر پیروز دانستند و فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، ایشان با زدودن گرد و غبار از مذهب و فرهنگ عاشورایی و کنار زدن خرافه ها، فرهنگ و تفکر ما را حسینی کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      کاملا درسته نهضت عاشورا بایستی بدرستی و با منطق و دلیل و استدلالهای دینی و علمی به مردم و جهانیان معرفی شود و اسرار این نهضت به صورت خیلی دقیق تجزیه تحلیل شود . متاسفانه بعضیها فکر میکنند که حرکت و نهضت امام حسین ع خیلی اتفاقی و ناخواسته بود و یا مثلا میگویند که امام حسین چرا تمام اهل بیت خود را با خود به کربلا اورد خیلیها روحیات خودشان را با روحیات بزرگمردی مانند امام حسین ع و اهل بیت او مقایسه میکنند . در صورتی که امام حسین و اهل بیت او به آینده اسلام فکر میکردند نه زندگی عادی و روز را به شب رساندن ، امام حسین در زمان خودش فرمانده اسلام بود، یک رهبر بود ، امامی که اسلام دروغین بنی امیه و رهروان انها را با ریختن خون خود و اهل بیتش و اصحابش به تصویر کشید و معنی اسلام ناب محمدی را به همه نشان داد . کسی که فرزندان او و اهل بیتش و برادر و دوستان او جلو چشمانش یک به یک کشته و شهید میشوند نمیتوانست هدفی بالاتر از نجات اسلام و زدن مهر ابطال بر حکومت فاسق بنی امیه داشته باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج