۴۰۳۰۲۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«حماس» به دنبال توسعه روابط با ایران

عضو دفتر سیاسی حماس با ضعیف شمردن احتمال حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه گفت: اگر صهیونیست‌ها دنبال جنگ جدیدی در منطقه باشد مقاومت فلسطین بیش از حد تصور آماده ورود به این نبرد است و این واقعیت را صهیونیست‌ها به خوبی درک کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: «محمود الزهار»، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ جدیدی علیه منطقه باشد مقاومت فلسطین بیش از حد تصور آماده ورود به نبردی واقعی است و این واقعیت را صهیونیست‌ها به خوبی درک کرده‌اند.

وی افزود: اما فکر نمی‌کنیم که تجاوزات اخیر منجر به شکل گیری جنگی جدید در غزه شود و شرایط منطقه و جهان اجازه شکل گیری جنگ جدید رژیم صهیونیستی علیه این منطقه را نمی‌دهد.

این رهبر حماس در ادامه اظهار داشت : آویگدور لیبرمون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تجاوزات تازه علیه غزه می‌خواهد سیگنال‌های متفاوتی برای فلسطینی‌ها ارسال کند و به نظر می‌رسد او مثل پیشینیان خود محاسبه‌گر عمل نمی‌کند و تنها با هدف گیری مناطق خالی از سکنه در نوار غزه می‌خواهد پیروزی‌های خیالی به نام خود خلق کند.

وی با بیان اینکه لیبرمن می‌خواهد به افکار عمومی صهیونیست القا کند که به مواضع متعدد مقاومت در غزه ضربه زده افزود: به هر روی اگر رژیم صهیونیستی به فکر تجاوزی تازه علیه نوار غزه باشد ما به شکلی مناسب پاسخ می‌دهیم همان گونه که پیش از این انجام داده‌ایم.

الزهار درباره موشک پراکنی اخیر از نوار غزه به داخل سرزمین‌های اشغالی نیز گفت: ما باید مرزها را کنترل کنیم، آنهایی که اقدام به موشک پراکنی می‌کنند از از گروه‌های مقاومت فلسطینی نیستند آنها از گروه‌های تکفیری هستند که از دین و سیاست چیزی نمی‌دانند و در برنامه مقاومت جایی ندارند.

وی درباره امکان بازگشت ترورهای زنجیره‌ای رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی گفت: این اقدام در راستای تلاش برای بالا بردن روحیه دشمن صهیونیستی صورت می‌گیرد که هنوز از عواقب جنگ ۵۱ روزه سال ۲۰۱۴ بهبود نیافته است.

الزهار گفت: هر گونه تنش در مرز باریکه غزه با سرزمین‌های اشغالی موجب گریختن هزاران شهرک نشین صهیونیست می‌شود از همین رو دشمن صهیونیستی درصدد اطمینان بخشی به آنها در خصوص اجتناب از ورود به هر جنگ جدیدی برخواهد آمد‌.

این رهبر حماس با رد شایعات درباره میانجیگری‌ها برای ارام کردن اوضاع در مرز غزه با سرزمین های اشغالی گفت: هر آنچه جریان دارد پاسخ بی واسطه ما به صهیونیست‌هاست اما مطمئنا کشورهایی عربی نمی‌خواهند با به راه افتادن جنگ تازه‌ای بین مقاومت و رژیم صهیونیستی بار دیگر روابط خود را به دردسر اندازند.

الزهار درباره اوضاع داخلی فلسطین نیز از تصمیم حماس برای رایزنی با گروه‌های فلسطینی در خصوص تشکیل شوراهای شهر خبر داد .

وی اظهار داشت: در پی لغو برگزاری انتخابات محلی در کرانه باختری و نوار غزه، حماس طی رایزنی با گروه‌ها و شخصیت های فلسطینی برای مشارکت در تشکیل شوراهای شهر در نوار غزه تدابیر مناسب در این خصوص را اتخاذ خواهد کرد

رهبر حماس همچنین روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران را مقبول خواند و گفت: در عین حال این روابط باید بیش از پیش ارتقا و توسعه پیدا کند.

تانک‌های صهیونیستی مستقر در پایگاه‌های نظامی شرق نوار غزه پنجشنبه گذشته دو گلوله خمپاره به مناطق مرکزی باریکه غزه شلیک کردند.

این تجاوز قسمتی از سریال نقض توافقنامه آتش بس امضا شده میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شنبه گذشته نیز چند موضع متعلق به مقاومت در نوار غزه را هدف گرفتند که از جمله آن موضع القادسیه متعلق به گردان های عزالدین قسام در غرب خان‌یونس و منطقه جبل الریس و زمینی کشاورزی در غزه و یک گلوله هم به میدان ملکه در شرق حی الزیتون و دیگر نقاط شلیک کردند که تلفات جانی نداشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج