۴۰۳۱۷۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اعتراض شدید کره جنوبی به پکن

در پی غرق شدن یک فروند شناور گشتی کره جنوبی پس از برخورد با یک قایق ماهیگیری چینی، سئول به شدت به پکن اعتراض کرد.

خبرگزاری ایرنا - در پی غرق شدن یک فروند شناور گشتی کره جنوبی پس از برخورد با یک قایق ماهیگیری چینی، سئول به شدت به پکن اعتراض کرد.
کره جنوبی اعلام کرده که کشتی ماهیگیری چینی به طور غیرقانونی وارد آبهای این کشور شده و پس از این حادثه که ظاهرا روز جمعه گذشته رخ داده از منطقه گریخته است.
برخی گزارش ها حاکی است که کشتی گشت زنی کره جنوبی به این دلیل وارد آبهای منطقه شده بود تا از ورود کشتی های ماهیگیری چینی جلوگیری کند که بر اثر برخورد با یکی از آنان غرق می شود.

خبرگزاری یونهاپ اما گزارش کرده است که در این حادثه اگرچه به کسی آسیبی وارد نشده، اما با تجمع کشتی های ماهیگیری چینی، طرف کره ای به سمت آنها شلیک کرده است.
ظاهرا زمانی که گشتی کره ای در آبهای این کشور حضور داشت ۴۰ فروند کشتی ماهیگیری چینی به طور غیرقانونی در این منطقه ماهیگیری می کرده اند.

این موضوع بارها و بارها طی ماههای اخیر برای دو کشور مساله ساز شده و در یکی از تازه ترین حوادث در روزهای اخیر سه ماهیگیر چینی در جریان یکی از همین برخوردها کشته شدند.

ظاهرا گارد ساحلی منطقه اینچئون که حادثه در آبهای آن رخ داده یک کنسول چینی را فراخوانده و همزمان وزارت امور خارجه کره جنوبی از احضار یک کنسول ارشد پکن در این کشور خبر داده و به این مساله اعتراض کرده است.

در سال ۲۰۱۴ میلادی زمانی که گشتی های کره ای با یک قایق ماهیگیری چینی برخورد کرده بودند، رویارویی شدت گرفت و نهایتا آنها کاپیتان کشتی چینی را هدف قرار داده و از پا درآوردند.

سئول می گوید که وقتی گشتی های این کشور خواستار خروج ماهیگیران غیرقانونی چینی می شوند، از سوی قایق های آنها به سمت ماموران کره جنوبی اشیایی چون سنگ، چوب و بطری پرتاب می شود.

تنش در خصوص ورود ماهیگیران چینی به آبهای مورد مناقشه با کشور ژاپن نیز پیشتر بوجودآمده بود و باعث شد که مقام های وزارت امور خارجه ژاپن اواسط مرداد ماه سالجاری طی یک هفته دو بار سفیر چین را در این کشور احضار کرده و مراتب اعتراض و نگرانی خود را از حضور شناورهای چینی در آبهای مورد نظر به اطلاع وی برسانند.

بر اساس گزارشی که گارد ساحلی ژاپن پیشتر منتشر کرده، در سال 2015 میلادی تعداد کشتی های چینی که به آب های ژاپن در نزدیکی جزایر مورد مناقشه در دریای شرقی وارد شده اند 22 مورد بود در حالیکه این رقم در سال 2014 میلادی 9 مورد گزارش شده است.

جزایر مورد مناقشه دو کشور در دریای شرقی چین، در مجاورت جزیره تایوان واقع شده و شامل هشت جزیره سنگی - صخره ای به مساحت هفت کیلومتر مربع است که یکی از مراکز مهم ماهیگیری در منطقه محسوب می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج